וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אוטובוסים יסיעו מתפללים ישירות מערי הגדה להר הבית

אמיר בוחבוט ואבי יששכרוף

16.6.2015 / 16:58

מתאם הפעולות בשטחים הודיע על שורת הקלות לפלסטינים לקראת חודש הרמדאן. בין השאר, יובילו נהגים ישראלים מתפללים מבית לחם ורמאללה לירושלים, מבלי שהנוסעים יצטרכו לרדת לצורך בידוק ביטחוני

מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. רויטרס
תושב רצועת עזה מחכה במעבר ארז להסעה להר הבית, בשנה שעברה/רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע היום (שלישי) על שורה של הקלות לפלסטינים לקראת חודש הרמדאן, שיחל ביום חמישי הקרוב. בין השאר, תתאפשר לראשונה כניסת מתפללים בימי שישי להר הבית באמצעות אוטובוסים שיגיעו ישירות ממרכזי הערים בית לחם ורמאללה. התנאי של צה"ל הוא שנהג האוטובוס יהיה ישראלי ושהאוטובוס יעמוד בתקן הבטיחות שנהוג בישראל. האוטובוסים שיגיעו למעברים ייבדקו מדגמית על ידי חיילים ולא ינחו את נוסעי האוטובוס לרדת כדי לעבור בידוק ביטחוני כמו בעבר.

הקלה בולטת נוספת תאפשר ל-500 פלסטינים תושבי הגדה המערבית לצאת לחו"ל דרך נמל התעופה בן גוריון, וזאת נוסף על 650 היתרי כניסה לפלסטינים מחו"ל, אשר לא נושאים תעודת זהות פלסטינית, ומבקשים לבקר בגדה המערבית. זאת, בתנאי שהם מתחייבים לעזוב תוך זמן קצוב.

עוד בוואלה!NEWS:
רגב הקפיאה תקצוב תיאטרון אל-מידאן: "לבחון פעילות אסורה"
האב קבר את בנו התינוק: "התנהלות חברה קדישא ברברית"
האם שטיין וקצין בכיר טייחו חקירת מקורב לפישר בחשד להריגה?

כנס דיגיט 2012, פאנל "מיהו עיתונאי ישראלי?" יואב מרדכי פולי. ברני ארדוב
"יש התקדמות איטית, אך מפתיעה, בשיקום הרצועה". אלוף מרדכי/ברני ארדוב

עוד אישר אלוף מרדכי לראשונה כ-200 ביקורי משפחות של תושבי רצועת עזה ביהודה ושומרון, וזאת לצד מתן היתר ל-800 תושבי הרצועה להיכנס לתפילות בהר הבית בימי שישי במהלך הרמדאן. כמו כן, אושרה כניסתם של 300 תושבים פלסטינים המתגוררים בחו"ל לביקור קרובים ברצועת עזה, וזאת לצד אישור ל-500 משפחות מיהודה ושומרון לבקר את קרוביהם ברצועה.

בשיחה שקיים היום עם כתבים צבאיים התייחס אלוף מרדכי לסוגיית שיקום רצועת עזה לאחר מבצע "צוק איתן". "ברצועת עזה יש התקדמות איטית בשיקום, אבל מפתיעה", אמר. "מאז סוף מבצע 'צוק איתן' ועד היום נכנסו דרך מעבר כרם שלום 200 מיליון טון תשומות בנייה מכל הסוגים דרך מנגנון שנבנה על ידי ישראל והרשות הפלסטינית. 92 אלף פלסטינים מימשו זכאות וקנו חומרי בנייה ו-60% מתוכם רכשו חומרי בנייה באופן מלא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"אם חמאס לא ישלוט בארגונים - הכול יתהפך"

לדבריו, "אושרו ברצועת עזה 52 פרויקטים, בין היתר של בתי ספר, של תשתיות ושל שכונות מגורים. מאה פרויקטים נוספים נמצאים בהליך אישור". כמו כן, ציין כי 114 אלף פלסטינים נכנסו מרצועת עזה לישראל, או לחילופין נסעו לחו"ל, מאז סוף המבצע.

מרדכי הדגיש כי "הגורמים המעכבים של שיקום עזה הם גורמים בינלאומיים שעסוקים כעת בזירות אחרות במזרח התיכון. אם חמאס כריבון ברצועת עזה לא ישלוט בארגונים הסלפים ובדעאש בעזה הכול פה יתהפך והשקט לא יישמר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully