וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא: מאות אלפים הפגינו נגד ארגוני להט"בים ולימודי מגדר

המארגנים טוענים שבהפגנה שיצאה נגד ארגוני להט"בים ולימודי מגדר בבתי ספר נכחו מיליון איש. זאת על רק חוק זכויות אזרח חדש שמקדם ראש הממשלה מתאו רנצי. הציבור האיטלקי מפולג בדעותיו וביחסו לקהילה הלהט"בית.

הפגנת מאות אלפים ברומא נגד הומואים, להט"בים, 21 ביוני 2015. טוויטר, צילום מסך
"צריך להגן על עתיד ילדינו", קראו המפגינים. כיכר סן ג'ובאני, אתמול/צילום מסך, טוויטר

מאות אלפי איטלקים יצאו להפגנה ברומא נגד ארגוני להט"בים ונגד לימודי מיגדר בבתי ספר. זאת על רקע ניסיונו של ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי לקדם חוק זכויות אזרח חדש בפרלמנט.

האנשים התאספו אתמול (שבת) בכיכר סן ג'ובאני ליד העיר העתיקה של רומא והביעו תמיכה בערכי המשפחה. הכיכר שמסוגלת להכיל 300 אף איש התמלאה בצעירים, מבוגרים, הורים ופעוטות. לטענת המארגנים בהפגנה נכחו מיליון איש. משטרת רומא לא אישרה זאת, אך גם לא מסרה הערכה משלה לכמות האנשים שנכחו בהפגנה.

"המשפחה תציל את העולם" ו"בואו נגן על ילדינו", נכתב על שניים ממאות השלטים בהפגנה, וההמונים קראו: "צריך להגן על עתיד ילדינו" ו"משפחה טבעית יש רק מבעל ואישה". אחד המפגינים, ד"ר ג'וזה ריפה, אמר: "בבית הספר של ילדיי מדברים עם הילדים על משפחות שמורכבות משני אבות או שתי אמהות מבלי לשאול את רשות ההורים. זה מסוכן ולא נכון".

מנהיג המפלגה הדמוקרטית מתאו רנצי. רומא, ינואר 2014. רויטרס
מנסה לקדם חוק זכויות אזרח חדש ונתקל בהתנגדויות. ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי/רויטרס

חוק זכויות אזרח החדש שמקדם רנצי נידון בסאנט, ואמור לעלות להצבעה במהלך השבועות הקרובים מתוך כוונה של הממשלה להכניסו לספר החוקים כבר בחודש יולי. באיטליה פועלים שני כוחות מנוגדים. מצד אחד היותה מדינה מערב-אירופית, כשמסביבה מדינות שמכירות בנישואים חד-מיניים. מצד שני מדובר במדינה קתולית מאוד שמחוברת בטבור לוותיקן. יש לציין שבחודש שעבר אושרו באירלנד, מדינה קתולית אחרת, נישואים חד מיניים במשאל עם.

סקר שפורסם בעיתון 'לה סטאמפה' בסוף חודש מאי הראה כי 51% מהאיטלקים תומכים בנישואים חד מיניים. יחד עם זאת לפי פרשנים פוליטיים באיטליה, לראש הממשלה רנצי, מנהיג המפלגה הדמוקרטית מהמרכז-שמאל, יהיה קושי רציני להעביר את חוק זכויות האזרח במתכונתו הנוכחית.

מתאו סאלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית", כתב בדף הפייסבוק שלו: "חיבוק לכל האמהות והאבות שמוחים בצורה שקטה ברומא כדי להגן על עתיד ילדיהם". ארגונים לזכויות להט"בים תקפו את ההפגנה וטענו שהמפגינים גילו "חוסר סובלנות לזולת" ומביעים "דעות קדומות".

ידיעות נוספות מהעולם:
אובמה: "בארה"ב יש פי 33 הרוגים מירי מאשר בישראל"
האו"ם: עלייה בסחר בילדים בנפאל לאחר רעידת האדמה
ויקיליקס: בנו של בן לאדן ביקש את תעודת הפטירה של אביו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully