וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: בנו של בן לאדן ביקש את תעודת הפטירה של אביו

בספטמבר 2011, ארבעה חודשים אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, פנה בנו עבדאללה לאמריקנים בבקשה לקבל מסמך שמוכיח את מות אביו. מכתב התשובה של הקונסול בריאד פורסם בהדלפה של ויקיליקס: "מעולם לא הוצאנו תעודת פטירה"

בן לאדן מכתב. ויקיליקס, עיבוד תמונה
בן לאדן/עיבוד תמונה, ויקיליקס

עבדאללה בן לאדן, בנו של מנהיג אל-קאעדה שחוסל, אוסמה בן לאדן, פנה לארצות הברית בבקשה לקבל את תעודת הפטירה של אביו – כך לפי מסמך שנחשף על ידי אתר ההדלפות ויקיליקס. המכתב, שלכאורה נשלח לשגרירות ארצות הברית בערב הסעודית, הוא חלק מגל ההדלפות האחרון של ויקיליקס הכולל כחצי מיליון מסמכים ממשלתיים סעודיים. עד כה הודלפו כ-60 אלף מהם.

הקונסול האמריקני בריאד, גלן קייזק, השיב לעבדאללה בן לאדן, בנו של הטרוריסט הבכיר שחוסל בידי ארצות הברית במאי 2011 בפקיסטן, וטען כי הממשל האמריקני אינו יכול לספק לו תעודת פטירה שכזו, שכן מעולם לא הונפקה כזאת. במכתב התשובה של השגרירות מ-9 בספטמבר 2011, כארבעה חודשים אחרי החיסול של בן לאדן, כתב קייזר: "(תשובתנו) עולה בקנה אחד עם הנוהל המקובל בנוגע לאנשים שנהרגו במהלך פעילות צבאית".

תחת זאת, קייזר הציע בתשובתו לספק לבן לאדן הבן מסמכים משפטיים שקובעים כי אביו אינו בן החיים. "אני מקווה שהמסמכים הללו מטעם הממשל האמריקני יהיו לעזר עבורך ועבור משפחתך", כתב קייזר. לא ברור מההתכתבות מדוע בכלל ביקש הבן את תעודת הפטירה של אביו, שהיה גדול המבוקשים של ארצות הברית בשנים ההן. ב-2 במאי 2011 צוות של לוחמים מיחידת "אריות הים" איתר אותו בעיר אבוטבאד, כ-50 ק"מ צפונית לבירת פקיסטן איסלאמבאד, והוא חוסל בתום קרב. האמריקנים החליטו להשליך את גופתו בים, בין היתר כדי למנוע את הפיכת מקום קבורתו ליעד עלייה לרגל.

עוד על ההדלפות של ויקיליקס
דוח סי-איי-אי שדלף: "הסיכול הממוקד הישראלי לא יעיל"
למדליפי ה-NSA נמאס מהמחתרת: רוצים לחזור הביתה
המדליף לוויקיליקס: טעיתי כשחשבתי שאשנה את העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם של אריות הים, שחיסלו את בן לאדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויקיליקס הודיעה כאמור כי בסך הכול תפרסם כחצי מיליון מסמכים רשמיים של ערב הסעודית בחשיפה שהיא מכנה "Saudi Cables". מרבית 60 אלף המסמכים שפורסמו עד כה הם בערבית. כמו ברוב הפעולות של אתר ההדלפות, לא ברור מי עומד מאחורי ההדלפה או איך הושג המידע, אבל בהודעה לתקשורת לגבי ההדלפה האתר מתייחס לפריצה למשרד החוץ הסעודי שביצע "צבא הסייבר התימני" במאי 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הסעודים מבקשים מהאזרחים להיזהר, אך לא מכחישים

בעקבות הפרסום מיהרו הסעודים להוציא הודעה לתושבי המדינה ובה הם מפצירים שלא לספק "מסמכים שעשויים להיות מזויפים". בהודעה של משרד החוץ הסעודי שפורסמה בטוויטר, לא הייתה כל הכחשה בנוגע לעשרות אלפי המסמכים שהודלפו.

מסמכים, התכתבויות ומיילים נוספים שפורסמו עד כה מתעסקים בין היתר במעמדה של ערב הסעודית באזור, בהתחמשות הגרעינית של איראן, בהשפעת התקשורת על מדיניות הפנים ובמהפכה במצרים. הדלפת המסמכים הסעודיים נועדו לציין שלוש שנים ליום שבו ביקש מייסד האתר ג'וליאן אסאנג' מקלט מדיני אחרי שנחשד בהטרדה מינית ובאונס של שתי נשים. אתר ויקיליקס החל להציג ידיעות שהודלפו ממקורות שונים בעילום שם מאז הקמתו בשנת 2007. בעלי האתר ומייסדיו שומרים לרוב על אנונימיות, והאדם היחיד כאמור שהזדהה עד כה כמייסד האתר, דוברו והעורך הראשי שלו הוא אסאנג', במקורו עיתונאי האוסטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully