וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בירושלים: הוכשר גן ילדים חרדי - שפעל ללא רישיון

21.6.2015 / 9:11

הגן נבנה בניגוד לחוק בתוך מרכז מסחרי, אך העירייה אישרה את פעילותו לאחר שנציגי ש"ס ויהדות התורה תמכו בכך. סגן ראש העיר חושש מהתחרדות השכונה: "הרושם שלנו הוא שיאשרו בכל שבוע גן אחר"

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בהדלקת נר בכותל ליום הזיכרון. אפריל 2015. מור שאולי
סערה בקואליציה. ברקת/מור שאולי

מועצת העיר ירושלים סוערת בימים האחרונים, לאחר שהוועדה לתכנון ובנייה בעירייה אישרה ביום רביעי האחרון להכשיר גן ילדים חרדי, הפועל ללא רישיון בתוך מרכז מסחרי ברחוב שמריהו לוין בקריית יובל. האישור בוועדה ניתן לאחר שנציגי ש"ס ויהדות התורה תמכו בהצעה, ואילו נציגי "התעוררות", "ירושלמים" ומרצ התנגדו. חברי סיעתו של ראש העירייה ניר ברקת נעדרו.

בסיעת הצעירים "התעוררות" חוששים מכך שהכשרת המבנה היא הסנונית הראשונה בדרך להכשרה סדרתית של מבני לימוד חרדיים הפועלים בניגוד לחוק בשטחי מסחר, דבר שלטענתם יערער את האיזון בין האוכלוסיות השונות בשכונה וידחק את רגליהם של החילונים החוצה. גורמים בסיעה העריכו כי יש לכל הפחות עשרה מוסדות חינוך הפועלים ללא רישיון בשכונת קריית יובל, שעל צביונה מתנהל מאבק זה כמה שנים.

עוד בוואלה!NEWS:
ניסיון אחרון לשלום: האזהרה של צרפת לנתניהו ולאבו מאזן
"טוב הלב הביא למותך": מאות ליוו למנוחות את ההרוג מפיגוע הירי
"מחאת הסרדינים" מתחדשת: בתל אביב ובגבעתיים ישבתו היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נילחם בכל הכוח. בזירה הציבורית, המשפטית והפוליטית". ברקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן ראש העירייה ויו"ר "התעוררות", עופר ברקוביץ', אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הוא מאוכזב מהתנהלותו של ברקת בסוגיה. "הרושם שלנו הוא שהולכים בכל שבוע לאשר גן אחר, לעשות את זה טיפין טיפין", אמר ברקוביץ'. "מדובר באיום לעתיד של קריית יובל. זה יביא אותנו למצב של 'רמות 2' (הכוונה להתחרדות שכונת רמות בעיר - ע"נ) ונילחם בכך בכל הכוח בזירה הציבורית, המשפטית והפוליטית". ברקוביץ' אמר כי בכוונתו לערער על ההחלטה ולהפעיל לחץ על סיעתו של ברקת כדי שתשתתף בהצבעה החוזרת. בין היתר, הוא פתח עצומה שעליה חתמו ב-24 השעות הראשונות יותר מ-2,000 בני אדם.

עם זאת, הבהיר סגן ראש העירייה כי פעילותו אינה מכוונת נגד הציבור החרדי וקרא למצוא חלופות לאותם ילדים בשכונה קרובה. "הרצון שלי הוא לא להגביל את הציבור החרדי, אבל יש לציבור הזה מענה בשכונת בית וגן הסמוכה", אמר. "המטרה שלנו כמתכננים עירוניים היא להיות הכי חכמים שאפשר כדי לתת לכל קהילה את הביטחון שהיא צריכה. לאשר מוסדות בלתי-חוקיים זו החלטה שמתעלמת מכל העקרונות האלה, ומההבנה של התהליכים שיש בירושלים". הוא גם ציין כי האישור לגן הילדים ניתן בניגוד לעמדת גורמי המקצוע בעירייה וסיכם: "יש בעיה בכך שנותנים גב למי שבא לקבוע עובדות בשטח".

בסביבת ראש העירייה, מנגד, טוענים כי יש חובה למצוא לילדים פתרון בתוך השכונה כדי שלא יצטרכו לנסוע לגן ילדים בשכונה אחרת. עוד הסבירו כי קיימת מצוקת מבנים, כך שיש ילדים שעלולים להישאר ללא מסגרת אם לא יוכשר המבנה, וכי המדיניות העקבית של ראש העירייה ברקת היא לאפשר את הכשרתם של גני ילדים ולא של בתי ספר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"סיעת התעוררות זורה חול בעיני הציבור"

מלשכת ראש העירייה נמסר: "ראש העיר פועל בשש השנים האחרונות יותר מכל סיעה אחרת לשמירת צביון השכונות בעיר. בהתאם לכך ובניגוד לתקופות של ראשי עיר קודמים, מוסדות הציבור ובתי הספר הנבנים בכל שכונה מותאמים ככל שניתן לצביון השכונה כדי לשמור על אופיה, לצד שמירת זכויות המיעוט בשכונה.

"יוצאי דופן הם גני הילדים לילדי קריית יובל החרדים בגילאי 6-0, שכן העירייה מחויבת חובה מוסרית לאפשר לכל ילד בעיר גן קרוב למקום מגוריו ולמנוע צורך בהסעת פעוטות למקומות מרוחקים. חלק מהפתרונות ניתנים בשכונת בית וגן, אך לא ניתן לספק בבית וגן את כלל הפתרונות, והניסיון להציג כי הדבר אפשרי שקרי.

"עבירות הבנייה בקרית יובל מובאות בחשבון על ידי הוועדה המקומית כמרכיב אחד מבין סך רחב של שיקולים ציבוריים הנוגעים לבקשות לשימוש חורג, בייחוד כאשר מדובר בבקשה לשימוש חורג לפעוטונים ולגני ילדים, שלהם יש מצוקה גדולה של מבנים. צר לנו שסיעת 'התעוררות' מציגה רק זווית אחת של האתגרים בשכונות המעורבות ומסתירה את התמונה הכוללת מציבור. התעוררות מתעלמת מהנתונים וזורה חול ואשליות באופן פופוליסטי וחסר אחריות כדי לשאת חן בעיני בוחריה. היעדר הרגישות הציבורית שמאזנת בין שמירת צביון השכונות לבין צרכים אמיתיים של ילדים בני יומם, הוא חסר אחריות. ראש העיר מצפה מנבחרי הציבור מכלל המגזרים לנהוג באחריות ובראייה רחבה להמשך חיים משותפים ודו-קיום בעיר ירושלים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully