וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בשירות הקבע של צה"ל: חוזים קצרים ויותר אזרחים

19.6.2015 / 0:16

במסגרת תכנית התייעלות, בצה"ל שוקלים להעתיק את המודל הגרמני שיכלול חוזים קצרים וקליטת עובדים משירות המדינה. צוות שבחן את התנהלות צבא גרמניה הציע אף להצעיר את גיל המשרתים כדי לחסוך בעליות הפנסיה

הרמטכ"ל גדי איזנקוט והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, יוני 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל דמפסי ויו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, גנרל דמפסי, בטקס בקריה בשבוע שעבר/דובר צה"ל

בצה"ל שוקלים להחתים קצינים ונגדים מתחומי ההיי-טק והלוגיסטיקה לפרק זמן של חמש שנים. זאת, כחלק מהניסיון לצמצם את עלויות הפנסיה מתקציב הביטחון ולייעל את המערכת. כמו כן, הוחלט לקצץ בשלושה אלופים ושישה תתי-אלופים. פרט לתקנים הבכירים, הרמטכ"ל גדי איזנקוט מעוניין לבטל עוד 20 תקנים של אלופי-משנה, מאה תקנים של סגני אלוף ועוד 400 רבי סרנים.

בצה"ל מחפשים ליצור דגם חדש של שירות צבאי ולפני כחודש וחצי חזר לארץ צוות קצינים מאכ"א, שבחן את מודל הצבא בגרמניה, שבו משרתים יותר אזרחים מאשר בצה"ל, בעיקר בתפקידים בכירים. לפי המלצות שהעביר אכ"א למטה הכללי, במודל החדש יהיו כמה אפיקי שירות, כאשר המטרה המרכזית תהיה להצעיר את גיל משרתי הקבע במערך הלוחם על מנת לחסוך בתשלום לפנסיה. בתפקידים עורפיים כמו פקידות, הייטק ולוגיסטיקה, יוצעו לחיילים שירות אזרחי ותנאי העסקה לחמש שנים.

לקריאה נוספת בנושא צבא וביטחון
סא"ל חג'בי: "לא מסוגל להתנצל בפני מאי פאטל"
גורם פלסטיני בכיר: "התפטרות ממשלת האחדות לא סופית"

קצין בכיר באכ"א הסביר בשיחה עם וואלה!NEWS את הרעיון. "אותו קצין או נגד שיחתום על חוזה אישי או מוגבל, יעבוד במשך חמש שנים, אבל ירוויח יותר בגלל היעדר קביעות. כל עובד כזה ירוויח 30%-20% יותר ממה שהוא מרוויח היום". עוד אמר הקצין הבכיר על הדגם החדש, שדורש עוד את אישור המטה הכללי: "בתהליך ארוך-טווח אוכל להסתכל על מודל שלם. ככה אני לא אעמיס את כל מי שמשרת אצלי על הגמלאות. אני אתנהג כמו שאר המשק. אפריש לפנסיה כמו כל עובד אחר במשק, אבל לא אעמיס את כל המודל הפנסיוני עד סוף תוחלת החיים. וננהל פה משק חדש. בצבא גרמניה משרת גם אנשי שירות המדינה, אזרחים וחיילים".

במסגרת תכנון המודל החדש, פנו גורמים בכירים באכ"א לנציבות שירות המדינה כדי לבחון אם ניתן ליישם שיטת העסקה חדשה, שבה עובדים מצטיינים בשירות המדינה יאיישו תפקידים מתאימים בצה"ל ולהיפך. "נכון שזה מעמיד במבחן את המילה משרת קבע", הסביר הקצין הבכיר, "אבל הגיע הזמן לעסוק בזה. אנחנו מסוגלים לחסוך כך כסף רב. הכול תלוי בגודל המודל".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully