וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני בכיר: "התפטרות ממשלת האחדות לא סופית"

18.6.2015 / 11:08

חבר בכיר בהנהגת פתח אמר לוואלה!NEWS כי טרם התקבלה הכרעה בסוגיה. לדבריו, קיימות שתי אפשרויות - איוש משרדי הממשלה מחדש או הקמת ממשלת אחדות, שתכלול את כל הפלגים הפלסטיניים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבלגרד, סרביה, 10 ביוני 2015. AP
טרם התקבלה החלטה. יו"ר הרשות אבו מאזן בבלגרד/AP

אחרי הדיווחים על כך שממשלת האחדות הפלסטינית התפטרה, גורם פלסטיני בכיר אמר היום (חמישי) לוואלה!NEWS כי הסוגיה עדיין לא הוכרעה. לדברי הבכיר החבר בהנהגת הפתח, בארבעת הימים הקרובים תתקבל ההחלטה וכרגע מתלבטת הצמרת הפלסטינית בין שתי אפשרויות שונות.

האחת היא שינוי בהרכב הממשלה ואיוש תיקים מחדש, בין היתר מאחר שלא כולם מאוישים. השנייה היא פנייה לכל הפלגים הפלסטיניים והקמת ממשלת אחדות חדשה, שתכלול אישים בחמאס. לדבריו, טרם ברור אם חמאס ייענה להזמנה להצטרף לממשלה שכזו. הוא אף הדגיש כי הממשלה הנוכחית אינה יכולה לטפל בענייני רצועת עזה בשל סירוב חמאס לשתף עמה פעולה.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע המגעים בין ישראל לחמאס: ממשלת האחדות הפלסטינית התפטרה?
דיווח: חמאס ישיב היום על ההצעה להפסקת אש למשך 5 שנים

אתמול פורסמו ידיעות שונות באשר להתפטרות הממשלה הנוכחית. תחילה אמר נימר חמאד, אחד מיועציו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי ראש הממשלה רמי חמדאללה הגיש את התפטרותו. ואולם, אז הודיע דוברו הרשמי של אבו מאזן, נביל אבו רדיינה, שהממשלה לא התפטרה.

בתוך כך, הרשות הפלסטינית מאיימת שלא לשתף פעולה עם ההקלות שהציעה ישראל לאוכלוסייה המקומית לרגל הרמדאן, בעיקר סביב ההחלטה הישראלית לאפשר הסעות ישירות להר הבית בימי שישי ממרכזי הערים הפלסטיניות. עם זאת, בשלב זה לא ברור עדיין אם מדובר באיומי סרק או לא ומהי הסיבה לאיומים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully