וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המגעים בין ישראל לחמאס: ממשלת האחדות הפלסטינית התפטרה?

17.6.2015 / 16:58

יועצו של אבו מאזן הודיע שראש הממשלה חמדאללה הגיש את התפטרותו בשל חוסר היכולת שלה לשלוט ברצועת עזה. חמדאללה ירכיב את הממשלה החדשה, שצפויה להיות מורכבת מפוליטיקאים ולא מאנשי מקצוע. דובר הרשות מכחיש

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה הגיש היום (רביעי) את התפטרותו ליו"ר הרשות אבו מאזן ובכך התפזרה ממשלת האחדות שהוקמה בשנה שעברה. זאת בשל חוסר היכולת של ממשלת הטכנוקרטים לפעול ברצועת עזה, שבשליטת חמאס וברקע המגעים בין הארגון לישראל לרגיעה ממושכת. עם זאת, דובר הרשות, נביל אבו רדינה, הכחיש כי חמדאללה התפטר וטען כי הוא נכח בפגישה של הוועדה המבצעת שנערכה ביום שני האחרון, ובה דנו על הרכבת ממשלת אחדות לאומית.

אבו מאזן הטיל על חמדאללה את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה, שאמורה לכלול את כל הפלגים הפלסטיניים, בהם חמאס. "חמדאללה הגיש את התפטרותו לאבו מאזן והוא הורה עליו להקים ממשלה חדשה", מסר נימר חמאד, יועץ של אבו מאזן, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן: ממשלת האחדות תפורק, תוקם ממשלה חדשה בקרוב
דיווח: חמאס ישיב היום על ההצעה להפסקת אש למשך 5 שנים

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבלגרד, סרביה, 10 ביוני 2015. AP
לא הצליח לשלוט ברצועה. יו"ר הרשות אבו מאזן בבלגרד, בשבוע שעבר/AP

גורמים רשמיים ברמאללה מסרו כי דיונים על התפזרות ממשלת האחדות התקיימו בחודשים האחרונים לנוכח חוסר יכולתה לשלוט ברצועה. בנוסף לכך, התפרקות ממשלת האחדות מגיע על רקע הדיווחים שלפיהם חמאס וישראל מקיימים מגעים בלתי-ישירים לרגיעה בתיווכה של קטאר. הרגיעה אמורה להימשך חמש שנים ולכלול הקמת נמל ימי.

לפי חלק מהדיווחים, אבו מאזן קיבל את ההחלטה לפזר את ממשלת האחדות בעקבות השיחות החשאיות בין ישראל לארגון. גורם באש"ף מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הממשלה החדשה צפויה להיות מורכבת מפוליטיקאים ולא מאנשי מקצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully