וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ממשלת האחדות תפורק, תוקם ממשלה חדשה בקרוב

16.6.2015 / 22:18

יו"ר הרשות הפלסטינית מסר לבכירי פתח כי ביממה הקרובה ממשלת האחדות הפלסטינית תתפטר, ובימים הקרובים תורכב מחדש. בכיר פתח: "הממשלה חלשה, ואין סיכוי שחמאס ייתן לה לפעול ברצועת עזה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(האפיפיור לאבו מאזן: "מי ייתן ותהיה מלאך של שלום")

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז היום (שלישי) בישיבת המועצה המהפכנית של תנועת פתח על פירוק ממשלת האחדות הפלסטינית, בראשותו של ראמי חמדאללה, במהלך היממה הקרובה – כך דווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית ובכלי התקשורת הפלסטיניים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", המקורבת לרשות הפלסטינית, בימים הקרובים תוקם ממשלת אחדות לאומית חדשה.

כמו כן, דווח כי כל הפלגים החברים ברשות הפלסטינית וחמאס יהיו שותפים בהקמת הממשלה החדשה. מקור המעורה בפרטי הישיבה הוסיף כי הנוכחים דנו במינוי סגן יו"ר לאבו מאזן. מוקדם יותר היום מסר מזכיר המועצה המהפכנית, אמין מקבול, לסוכנות הידיעות כי "הממשלה תתפטר כי היא חלשה, ואין סיכוי שחמאס ייתן לה לפעול ברצועת עזה".

עוד בוואלה חדשות:
חמאס טוען: "הרשות אחראית לפיצוצים האחרונים ברצועה"
לאחר שנה במעצר מנהלי: יו"ר הפרלמנט הפלסטיני שוחרר
לראשונה: האפיפיור הכריז על שתי נזירות פלסטיניות כקדושות

השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית של פתח וחמאס ברמאללה, יוני 2016. רויטרס
ראש הממשלה חמדאללה עם אבו מאזן בהשבעת ממשלת האחדות/רויטרס

עם זאת, דובר ממשלת האחדות איהאב בסיסו מסר: "הייתה לנו היום פגישה ולא דנו בכך". לפני כחודשיים, משלחת של שרי הממשלה הפלסטינית הפסיקה את ביקורה ברצועת עזה, בעקבות חילוקי דעות עם חמאס על מינויי עובדים במוסדות הציבוריים. השרים עזבו בהוראת ראש הממשלה ראמי חמדאללה, יום לאחר שהגיעו לביקור שתוכנן להימשך חמישה ימים. בנוסף לכך, הפרלמנט הפלסטיני לא פעל מאז 2007 על רקע המתיחות בין פתח לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully