וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועננו ההנחיות להתפרצות מרס בישראל: כך תזהו חשד להידבקות

משרד הבריאות פרסם הנחיות להתמודדות עם הנגיף הקטלני שנפוץ בעיקר בחצי האי ערב ובקוריאה הדרומית, והוא מציע להימנע ממגע עם אנשים שיש חשד שנדבקו. ומה ההמלצות למי שחוזר מדרום קוריאה?

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(בחודש שעבר: מתים מ-MERS בארה"ב)

נוכח התפרצות נגיף ה-MERS בקוריאה הדרומית, הודיע היום (רביעי) משרד הבריאות על רענון ההנחיות להתמודדות עם הנגיף הן לצוותים הרפואיים והן לציבור הנוסעים לחו"ל. בין היתר עודכנה רשימת המדינות שבהן ישנו חשד להידבקות בנגיף, והיא כוללת כעת פרט לחצי האי ערב גם את דרום קוריאה.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) וארגוני בריאות בינלאומיים אחרים לא הוציאו אזהרת מסע לדרום קוריאה, אולם משרד הבריאות הישראלי המליץ לנוסעים למדינה להימנע מקשר קרוב עם אנשים הסובלים ממחלה נשימתית חמורה, דבר שיכול להעיד על נשאות של ה-MERS. כמו כן המשרד המליץ למי שבא במגע עם אדם חולה או שהה בסביבתו להקפיד על רחיצת ידיים יסודית עם מים וסבון או עם חומר חיטוי לעתים קרובות, במיוחד לאחר שיעול ועיטוש או לאחר מגע עם טישו משומש.

בטווח של שבועיים מאז השיבה לישראל, כך לפי משרד הבריאות, יש לשים לב אם מופיעים חום וסימני מחלה לאחר שהות במוסדות רפואיים בדרום קוריאה או לאחר מגע עם חולה במחלה נשימתית במדינה.

במקרה של הופעות סימפטומים יש לפנות בהקדם לרופא המטפל, ורצוי גם להודיע טלפונית על הגעת החולה ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. עד לבדיקת הרופא, באם ישנו חשד להידבקות, יש לכסות את הפה ואת האף במסכה. "בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סימני המחלה ועל הקשר לשהייה בדרום קוריאה בשבועיים טרם הופעת סימני המחלה, על מנת להימנע מהדבקה של אנשים נוספים", נמסר ממשרד הבריאות.

עוד על נגיף ה-MERS
האם התפרצות הנגיף MERS מסכנת גם אותנו?
נגיף ה-MERS פוגע קשות בכלכלה של קוריאה הדרומית
נגיף MERS זוהה בארה"ב: "עדיין אין סיבה לפאניקה"

"משרד הבריאות עוקב אחר הנתונים ויעדכן את המלצותיו"

על פי ההנחיות, מי שחשוד כחולה הוא מי שסובל מחום מעל 38 מעלות ומתסמינים נשימתיים חדים, ומי שכאמור ביקר לאחרונה במדינות חצי האי ערב או שכנותיהן ב-14 ימים שטרם הופעת הסימפטומים, או שימש עובד רפואה שהיה במגע עם מטופל במחלה.

במקרה שצוותי בית החולים או המרפאה בקהילה מזהים חשוד במחלה, עליהם להודיע על כך במהרה לרופא המחוז. בנוסף, עליהם לבודד את החשוד וליטול ממנו דגימות. "מדובר בתרחיש אפידמיולוגי דינמי. משרד הבריאות עוקב אחר הנתונים המתפרסמים ויעדכן את המלצותיו בהתאם".

עד כה לא התגלה אף מקרה של הנגיף בישראל. מקורות דרכי העברתו טרם הובהרו עד סופם. גם טיפול או חיסון לנגיף אינם בנמצא. מה שידוע הוא כי מדובר בנגיף הפוגע בדרכי הנשימה ומביא לתחלואה נשימתית קשה. הנגיף משתולל בעיקר בקוריאה הדרומית ובחצי האי ערב. בקוריאה יש כרגע 154 חולים, מתוכם 19 מתו מהמחלה. בחצי האי ערב ידוע על יותר מ-1,200 חולים, ו-420 מהם מתו מהמחלה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully