וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף ה-MERS פוגע קשות בכלכלה של קוריאה הדרומית

10.6.2015 / 11:18

שני קורבנות נוספים ועוד 13 נדבקים בנגיף ה-MERS בקוריאה הדרומית. נשיאת המדינה ביטלה ביקור בארה"ב ופגישה עם אובמה בשל התפשטות הנגיף. נתונים ראשונים על הנזקים הקשים לכלכלה: ירידה בקניות, ביציאה לבילויים ובכמות התיירים

התמודדות עם נגיף MERS  בקוריאה הדרומית, 10 ביוני 2015. רויטרס
חיטוי קרון רכבת בגויאנג, קוריאה הדרומית, היום/רויטרס

נשיאת קוריאה הדרומית פארק ג'און-הייה דחתה את ביקורה המתוכנן לארצות הברית בשל התפשטות נגיף המרס (MERS) במדינה. פארק נשארה לפקח על התמודדות הרשויות עם הנגיף לאחר שהבוקר (רביעי) דווח על עוד שני מקרי מוות ו-13 נדבקים נוספים. בכך עלה מספר הקורבנות של הנגיף לתשעה וישנם כבר 108 אנשים נגועים. כל הקורבנות סבלו מסיבוכים רפואיים עוד לפני שנדבקו במרס, ואלה שנדבקו שהו בבתי חולים.

פארק היתה אמורה להמריא לארצות הברית ביום ראשון הקרוב כדי להיפגש עם הנשיא אובמה. ממשרדה נמסר שהשבוע הקרוב יהיה קו פרשת המים במענה של קוריאה הדרומית למחלה. התפשטות המרס (תסמונת נשימתית מזרח תיכונית) הובילה כבר לסגירת 2,500 בתי ספר ו-22 אוניברסיטאות. 3,500 אנשים הושמו בבידוד ואנשים מסתובבים ברחובות הערים עם מסיכות.

הכלכלה הקוריאנית החלה להיפגע משמעותית והמורל הלאומי נמצא בשפל. חלה ירידה במספר היוצאים לבילויים - כמות הצופים באולמות הקולנוע הצטמצמה ב-54% ובמגרשי הבייסבול נרשמה 60% ירידה בכמות הצופים. השיא נרשם במוזיאונים, שם כמות המבקרים צנחה ב-81%. נוסף על כך, חנויות הכלבו דיווחו על ירידה של 25% במכירות בשבוע הראשון של חודש יוני. לעומת זאת רכישות דרך האינטרנט עלו ב-3.2%.

המשנה לראש ממשלת קוריאה הדרומית ושר האוצר צ'וי קיונג-הואן, 10 ביוני 2015. AP
קורא לציבור להמשיך בחיי שגרה. שר האוצר צ'וי קיונג-הואן/AP

שר האוצר והמשנה לראש הממשלה צ'וי קיונג-הואן ניסה להרגיע את הציבור כשאמר: "אנא אל תהיו מודאגים או מבולבלים. המשיכו בחיי השגרה שלכם". הואן הכריז על חבילת סיוע של 400 מיליון וואן (357 מיליון דולר) לעסקים ולאזורים שנפגעו ממרס.

כמו כן, מרבית המדינות במזרח אסיה הוציאו אזהרת מסע לתושביהן להימנע מנסיעות לקוריאה הדרומית, וכן הציבו עמדות בדיקת רפואית בשדות התעופה לכל הנוסעים הנכנסים. שלשום נרשמה צניחה של 25% בכמות הנוסעים שהגיעו לקוריאה הדרומית ואתמול השיעור עמד כבר על 31%.

שתי חברות התעופה הגדולות של טאיוואן הודיעו שהן מקצצות בחצי את כמות הטיסות לדרום קוריאה, ובעקבותיה צפויות ללכת חברות תעופה נוספות מהאזור. זאת על אף שארגון הבריאות העולמי עדיין לא פרסם המלצה להימנע מנסיעה למדינה הנגועה.

עוד ידיעות מהעולם:
קשיים בהרכבת ממשלה בטורקיה; "להגביל את כוחו של ארדואן"
בשל התרעה על פצצה: הבית הלבן הושם תחת עוצר למשך חצי שעה
לוב: המחוקקים מתנגדים להצעת האו"ם לממשלת אחדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully