וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: המחוקקים מתנגדים להצעת האו"ם לממשלת אחדות

הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית איימה לפרוש משיחות השלום בטענה כי הן פוגעות ב"לגיטימיות של הממשלה הנבחרת". רוב המדינה בשליטת הממשלה שהקימו המורדים. במקביל, דאעש השתלט על תחנת כוח מרכזית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת לוב דחתה את הצעת האו"ם הקוראת להקמת ממשלת אחדות ואיימה לפרוש משיחות השלום לפתרון המשבר במדינה – כך מסר היום (שלישי) המחוקק טארק אל-ג'ורושי. ההחלטה שהתקבלה בפרלמנט בטוברוק, שבמזרח לוב, מהווה מכה למאמציו של שליח האו"ם למדינה ברנדינו לאון, שהציג אתמול את ההצעה לממשלת אחדות.

הממשלה הפועלת מטוברוק נבחרה באופן דמוקרטי, אולם הודחה בעקבות הלחימה במדינה. למרות שהיא מוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, כוחות המורדים שהשתלטו על הבירה טריפולי בחודש אוגוסט שולטים בפועל על מרבית המדינה. שתי הממשלות המקבילות נאבקות על שליטה בשטחי המדינה ובמשאבי הנפט.

עוד בוואלה חדשות:
לוב: נסרב לאיחוד האירופי לפעול נגד המהגרים משטחנו
לוב דורשת סיוע אירופי לגירוש אלפי מהגרים במחנות מעצר

מיליציות פרו-ממשלתיות בבנגזי, לוב, מאי 2015. רויטרס
מיליציות פרו-ממשלתיות בבנגזי, לפני כשבועיים/רויטרס

לדברי אל-ג'וברושי, הפרלמנט בטוברוק אסר על נציגיו להשתתף בוועידה האזורית המתכנסת בגרמניה, ובה צפויים מנהיגי צפון אפריקה ואירופה לדון בהצעת האו"ם. טיוטת ההצעה קוראת להקמת ממשלת אחדות שתכהן במשך שנה, ותורכב מנציגי שתי הממשלות הפועלות כיום. כמו כן, תוקם "מועצת העם" שבה יכהנו 120 חברי הפרלמנט בטריפולי.

"ההצעה אינה משקפת את הלגיטימיות של הממשלה שנבחרה", הסביר אל-ג'וברושי את הסיבה להחלטת המחוקקים. המאמצים הבינלאומיים להשגת פתרון למשבר התגברו בתקופה האחרונה, בצל גל ההגירה לעבר מדינות האיחוד האירופי. מבריחים רבים ניצלו את המשבר במדינה והעבירו עשרות אלפי מהגרים דרך נמליה.

בתוך כך, כוחות של ארגון המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלטו היום על תחנת הכוח של העיר סירט, שמעבירה חשמל למרבית חלקיה של מרכז לוב ומערבה. לטענת הארגון, כוחות הצבא והמיליציות בעיר נטשו אותה. גורם צבאי אישר כי שלושה חיילים נהרגו במתקפה. מוקדם יותר השנה, השתלטו הלוחמים האיסלאמיסטים על מרבית חלקיה של סירט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully