וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת תקציב התיאטרון: רדיפה פוליטית או התנהלות כספית בעייתית?

דב גיל הר

17.6.2015 / 14:23

עימות באולפן וואלה!NEWS - עורכת דין מטעם התיאטרון: "מאז ההצגה 'הזמן המקביל' אנחנו כל הזמן מותקפים". יו"ר המועצה לתרבות ואומנות: "אין קשר למוצא אתני. הם לא סיפקו תשובות על ההתנהלות הכספית שלהם"

מערכת וואלה

יו"ר המועצה לתרבות ואמנות במשרד התרבות, ד"ר חיים פרלוק, הסביר היום (רביעי) את החלטת שרת התרבות מירי רגב להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון "אל-מידאן", ואמר כי ההחלטה אינה קשורה למוצאו האתני של התיאטרון. "כשעולות שאלות מדוחות כספיים אנחנו מקווים לקבל תשובות. לכן הזמנו את התיאטרון לשימוע ביום ראשון הקרוב", אמר ד"ר פרלוק בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "עשינו את זה עשרות פעמים מאז שאני מכהן, כולל בשנה האחרונה להרבה מאוד תיאטראות יהודיים. זו שאלה של התנהלות מסודרת".

ד"ר פרלוק דחה את הטענות בדבר הקשר בין ההצגה "הזמן המקביל" של התיאטרון להקפאת התקציבים. "התמיכה של המועצה היא בעמותה ולא בהצגות. עמותה היא גוף שאמור להתנהל בצורה תקינה עם ספרים ודוחות כספיים מסודרים", הסביר. "ייתכן שיש דברים נוספים שהוצגו בפני השרה, ואם הדברים האלה יתבררו אנחנו נשמע אותם".

עוד על הסערה סביב ההצגה "הזמן המקביל":
יוצרים שתיקה: כך מירי רגב ונפתלי בנט מרסקים את עולם התרבות
בהוראת השר בנט: הצגה שכתב מחבל תוצא מסל התרבות
אורטל תמם: "כולם צעקו עליי, התחלתי לבכות וירדתי מהבמה"

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
"מאז ההצגה הם נרדפים פוליטית". מתוך ההצגה "הזמן המקביל"/ערן גילווארג

עו"ד סאוסן זהר מהמרכז המשפטי "עדאלה", המייצג את תיאטרון אל-מידאן, השיבה לד"ר פרלוק והגדירה את ההתנהלות כלפי התיאטרון מאז ההחלטה להציג את ההצגה "הזמן המקביל" רדיפה פוליטית. "התיאטרון לא מפסיק להיות מותקף בכל חזית שהיא מאז יום האסיר הפוליטי הפלסטיני באפריל", אמרה עו"ד זהר. לדבריה, השיקולים של ד"ר פרלוק אינם שיקולים מקצועיים ורלוונטיים, והוא המליץ להקפיא את הכספים מבלי שניתנה לתיאטרון הזדמנות אמיתית להציג את הדוחות הכספיים ואת ההתנהלות שלה.

עו"ד זהר דחתה את הטענות שלפיהן התיאטרון נתמך בידי גורמים עוינים. "זה הכול עלילה", היא טענה. "הם הוזמנו לשימוע ביום ראשון הקרוב, פתאום, רק לאחר שפנינו ליועץ המשפטי לממשלה ולשרה וטענו שההחלטה על ההקפאה אינה חוקית ונעשתה מבלי שהיה שימוע. ד"ר פרלוק אפילו סירב לדחות את השימוע בכמה ימים בגלל נסיעת מנכ"ל התיאטרון לחו"ל. אם הוא מאפשר לאלמגור להשתתף בשימוע, זה רק אומר דרשני".

ד"ר פרלוק השיב לדברי עו"ד זהר ואמר: "הם מנסים לקחת את הבעיות הכספיות למישורים פוליטיים וזה מתחיל להטריד. אני מקווה שבשימוע יוצגו כל הדברים בצורה ראויה והכול יבוא על מקומו בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully