וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון אל-מידאן למירי רגב: "הקפאת התקצוב לא חוקית"

17.6.2015 / 9:36

התיאטרון פנה לשרת התרבות וליועץ המשפטי לממשלה באמצעות ארגון "עדאלה" בדרישה לבטל את הקפאת התמיכה מהמשרד. "זו רדיפה פוליטית. אין להחלטה כל מניע אחר מלבד האג'נדה הימנית"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

תיאטרון "אל-מידאן" פנה הבוקר (רביעי) לשרת התרבות והספורט מירי רגב בדרישה שזו תחזור בה מהחלטתה להקפיא את התמיכה הכספית שמעביר לו המשרד. במכתב שהעביר התיאטרון לרגב באמצעות מרכז "עדאלה", שנשלח בעותק גם ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, נטען: "החלטתה של מירי רגב התקבלה בצורה בלתי-חוקית".

"לא די שההחלטה פוגעת בזכויות יסוד חוקתיות, היא גם התקבלה בצורה בלתי-חוקית ועל כן יש לבטלה", נמסר מעדאלה ומהתיאטרון. "כמו קודמיה בעיריית חיפה ובמשרד החינוך, אין להחלטה של רגב כל מניע אחר מלבד האג'נדה הימנית המשהה את הזכויות הבסיסיות, ובראשן הזכות ליצירה ולחופש ביטוי, במטרה לכפות על החברה הערבית בישראל נרטיב תרבותי שמוצא חן בעיני הרוב היהודי במדינה, ולהשתיק כל סיפור היסטורי ותרבותי אחר".

בהודעה כינו הגופים את התניית התקציבים לתיאטרון ביישור קו פוליטי עם עמדות מפלגות השלטון "רדיפה פוליטית שנועדה להטיל אימה על בעלי השקפות פוליטיות שונות", וביקשו להזכיר כי 20% ממשלמי המסים בישראל הם ערבים פלסטינים, "שזכותם המלאה לבטא את מהותם התרבותית".

עוד על הסערה סביב ההצגה "הזמן המקביל":
יוצרים שתיקה: כך מירי רגב ונפתלי בנט מרסקים את עולם התרבות
בהוראת השר בנט: הצגה שכתב מחבל תוצא מסל התרבות
אורטל תמם: "כולם צעקו עליי, התחלתי לבכות וירדתי מהבמה"

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
מתוך ההצגה "הזמן המקביל"/ערן גילווארג

חברת מדור התרבות ויו"ר מועצת התרבות הערבית במשרד התרבות, השחקנית חאולה חאג'-דיבסי, ביקשה להבהיר כי בניגוד לדבריו של יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, ד"ר חיים פרלוק, שלפיהם היא הייתה שותפה להחלטה להקפיא את העברת התקציבים לתיאטרון, לא כך הדבר. "אני לא שותפה להחלטה זו, וכלל לא התייעצו איתי בנושא. גם אם היו מתייעצים איתי, אז הייתי מתנגדת להחלטה", הבהירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השרה מירי רגב הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
מנסה "לכפות על החברה הערבית נרטיב תרבותי שמוצא חן בעיני הרוב היהודי". מירי רגב/מור שאולי

אתמול הודיעה השרה רגב על החלטתה להקפיא את תקצוב התיאטרון החיפאי, שבו הוצגה ההצגה מעוררת המחלוקת "הזמן המקביל" שנכתבה על ידי ווליד דקה, אסיר ביטחוני הנושא עונש על חלקו בחטיפה, בעינוי וברצח של החייל משה תמם ב-1984. זאת בהמלצתו של ד"ר פרלוק, ולאחר שהוצג לה דוח של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", שלפיו התיאטרון משמש במה להפצת מסרים המעודדים טרור ומקיים קשרים עם מחבלים מורשעים.

"לאורך השנים האחרונות ניתן להצביע על כמה אירועים מרכזיים המראים על קשרים בין פעילי טרור ומחבלים מורשעים לבין פעילות התיאטרון", נכתב בדוח. "למעשה, משמש התיאטרון במקרים אלו כבמה לקידום מסרים המביעים הזדהות עם פעילי טרור מורשעים, במימון ממשלתי". עוד נטען בדוח כי בשנים האחרונות התקיימו פעילויות ואירועים של התיאטרון בניגוד לחוק, ובהם הובעה תמיכה במדינות אויב ובארגוני טרור. בין הפעילויות היו אירועים לציון "יום הנכבה", כנס תמיכה בארגון החזית העממית, כנס תמיכה בנשיא סוריה בשאר אסד ועוד. המשרד העביר את הממצאים לבדיקת היועץ וינשטיין ולמשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully