וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת: ח"כ חזן צעק להרצוג "פחדן" - והוצא מהמליאה

17.6.2015 / 16:50

יו"ר המחנה הציוני תקף את ראש הממשלה נתניהו על שתיקתו לנוכח ממצאי התחקיר על סגן יו"ר הכנסת, ובתגובה צעק לעברו חזן: "אתה לא מתבייש? שתקת בחקירות". שקד תקדם חוק המאפשר לשר שהתפטר לחזור לכנסת

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

ח"כ אורן חזן (הליכוד) הוצא היום (רביעי) ממליאת הכנסת לאחר שהתפרץ לדבריו של יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, במהלך הדיון המיוחד "הפקרת הממשלה את יישובי הפריפריה בדרום ובצפון" שמתקיים ביוזמת 40 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה. במהלך נאום הסיכום של הרצוג, תקף האחרון את ראש הממשלה בנימין נתניהו באשר ליחסו לממצאי התחקיר על סגן יו"ר הכנסת. "מול הטענות על חזן שתקת, אולי בגלל הפחד מחברך שלדון אדלסון, לא אמרת מילה על חזן", האשים הרצוג. בשלב זה צעק חזן לעברו: "אתה לא מתבייש? שתקת בחקירות! פחדן". בתגובה, הורה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להוציא את הח"כ מהליכוד ממליאת הכנסת.

קודם לכן, נאם נתניהו והתייחס למתווה הגז. "קבענו שהמדינה תקבל מסים בשיעור גבוה, החלטנו שרוב הגז ישמש את המשק הישראלי, ואנחנו פועלים להבטיח שמחירי הגז יהיו במחיר תחרותי. צריך להיות פה זהירים מאוד. אנחנו לא חיים בבועה. המשקיעים יכולים ללכת למקומות אחרים. על מנת שיבואו חברות וימצאו עוד זמן צריך שזה יהיה כדאי. אני מחויב ונחוש לכך שהגז יגיע למשק הישראלי", אמר. נוסף לכך, ציין נתניהו כי נפגש עם מנכ"ל גוגל וזה החמיא לו על "ההשקעות של הממשלה" בתחום הסייבר, והדגיש כי הבהיר בפני מנכ"ל אורנג' העולמית שהוא ילחם נגד החרם על ישראל.

לאחר דברי נתניהו עלה הרצוג לבימת הכנסת ותקף את ראש הממשלה. "מול דבריו של קוטלר (המחזאי עודד קוטלר, שנשא את "נאום הבהמות" בשבוע שעבר – ע"נ) היה לך – ובצדק – מה לומר. נגד הטענות על מעשיו של חזן טמנת את ראשך בחול. אולי זה הפחד משלדון אדלסון?", טען ובשלב זה הוצא חזן מהמליאה. "נתתי לך הזדמנות להשעות את חזן משלל תפקידיו שהוא סחט ממך בכנסת, אבל טמנת את ראשך בחול. לא יעזרו אלף נאומים שלך על שוויון מגדרי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי זה הפחד משלדון אדלסון?" ח"כ הרצוג על שתיקתו של נתניהו על התחקיר באשר לח"כ חזן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הדרום לא זקוק לרחמים, הצפון לא זקוק לחיזוקים – הם לא רוצים לשמוע יותר דיבורים, רק מעשים. מלים באוויר, תקציבים הובטחו – וכלום"

על נושא הדיון, יחסה של הממשלה ליישובי הפריפריה, אמר נתניהו: "כל דבר שאני אגיד אתם תגידו שזה לא מספיק או שמישהו אחר עשה את זה. הפקרת הפריפריה? אני הייתי מוצא ניסוח יותר מוצלח כי העשייה פה היא כבירה. כל מי שעיניו בראשו רואה את תנופת הפיתוח העצומה ברחבי הגליל והנגב, ואחרי שנים שהם התעכב החזון, אנחנו יוצקים תוכן לחזון. השקענו 63 מיליארד שקלים בחמש שנים לפיתוח אזורי הנגב והגליל. בחזון שלי בסופו של דבר יהיה אפשר לנסוע ממטולה ועד אילת בלי רמזורים ובלי פקקים".

הרצוג השיב לו בנאום הסיכום: "הדרום לא זקוק לרחמים, הצפון לא זקוק לחיזוקים – הם לא רוצים לשמוע יותר דיבורים, רק מעשים. מלים באוויר, תקציבים הובטחו – וכלום. גם היום, שש שנים שבהם אתה ראש הממשלה, אנחנו נאלצים לעמוד שוב ולדבר על הפריפריה, על פערים ותקציבים, על תשתיות, על דיור, על הזכות של הצפון והדרום להיות שווים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בנימין נתניהו, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מחויב לנאום בתום דיון 40 חתימות. נתניהו בכנסת/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

טרם הסערה, הודיעה שרת המשפטים ‏איילת שקד כי תקדם את "החוק הנורווגי". לפי החוק, אם שר יתפטר מהכנסת והבא אחריו ברשימת מפלגתו, שייכנס לכנסת במקומו, יתפטר אף הוא במהלך הקדנציה - השר המקורי יכול לחזור ולכהן כחבר כנסת. ההחלטה לקדם את תזכיר החוק, כלומר טיוטת חוק ממשלתית, התקבלה בדיון של שקד עם גורמי מקצוע. חברי יהדות התורה ביקשו שהחוק יחול גם על סגני שרים, אך הדבר טרם סוכם.

נושא "החוק הנורווגי" עלה לדיון במהלך המשא ומתן הקואליציוני כדרישה של הבית היהודי כדי להכניס לכנסת את הח"כית לשעבר שולי מועלם-רפאלי, שזכתה להערכה רבה בסיעה בכהונה הקודמת אך הוצבה במקום התשיעי ונותרה לבסוף מחוץ לרשימה. בין הסיעות היו חילוקי דעות בנושא במהלך המשא ומתן הקואליציוני, ולבסוף הוחלט כי הדבר יחול רק על סיעה של עד 12 ח"כים – כלומר לא על סיעת הליכוד. בדיון היום הוחלט להגביל זאת לשר אחד מכל סיעה.

השבעתה של איילת שקד לשרת המשפטים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
תקדם את "החוק הנורווגי". שקד/נועם מושקוביץ

בתחילת הדיון פנתה גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, לראש הממשלה נתניהו, והתייחסה להאשמותיו לגבי האמירות של קוטלר, לעומת שתיקתו בנושא החשדות נגד ח"כ חזן. "את קוטלר גינית, אבל מול המעשים המיוחסים לחזן, סרסור בנשים והטרדות מיניות, אתה שותק", אמרה. בתגובה, התפרץ חזן לדבריה ואמר: "תגידי לי, מי חינך אותך? מה זו הצביעות הזו?".

לפי תקנון הכנסת, מרגע שחתמו 40 חברים על בקשה לכינוס הדיון, חייב ראש הממשלה נתניהו להיות נוכח בכולו, ואף לנאום בסופו. זו הפעם הראשונה מאז הוקמה הממשלה החדשה שבה נערך דיון מהסוג הזה, אשר נערך פעם בחודש בממוצע.

מוקדם יותר היום התבקש השר המקשר בין הממשלה לכנסת, יריב לוין, לענות על שאילתה שהגיש ח"כ עפר שלח בנוגע למסקנות ועדת לוקר בנושא תקציב הביטחון, אך סירבה להשיב בטענה שהתשובה שקיבל מהממשלה לא הייתה מספקת. השר לוין ביקש כי יינתן לממשלה שבוע נוסף לגיבוש תשובה רצינית. "התבקשתי לענות על השאילתה, ולפני כחמש דקות קיבלתי שרבוט קצר כתשובה. לא אסכים למצב שבו הממשלה אינה מכבדת את הכנסת ומעבירה תשובה קצרה ולא רצינית לשאילתה בנושא כל כך חשוב", אמר לוין. "לכן, בצעד חריג שאני מצטער לעשותו, אני מבקש מיו"ר הכנסת שלא לענות כעת על השאילתה ולדחותה לשבוע הבא".

(עדכון ראשון: 13:23)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully