וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "הכורדים מבצעים טיהור אתני באזור גבול סוריה"

כיבוש העיירה תל אבייד נחשב להישג אסטרטגי עבור המיליציות הכורדיות בסוריה, אולם באנקרה טוענים כי "הם מכריחים טורקים וערבים לעזוב". "זה לא משנה מי מגיע - המשטר, דאעש, הכורדים - כולם פוגעים באזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לאחר השתלטות לוחמי המיליציה הכורדית הסורית (YPG) על העיירה תל אבייד שבגבול סוריה-טורקיה, באנקרה הביעו היום (שלישי) חשש מפני "סוג של טיהור אתני" באזור. אתמול הושלם כיבוש העיירה ומעבר הגבול הסמוך אליה מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בסיוע תקיפות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית בהובלת צבא ארצות הברית.

בטורקיה מביטים בדאגה על התקדמות הכורדים, ששולטים כעת על כמחצית מגבול המדינה עם סוריה, מחשש שזו תצית פעילות בדלנית בתחומיה. "דאעש תוקפים והורגים את מי שהם תופסים, המיליציות הכורדיות משתלטות על אזורים מסוימים ומכריחים אנשים לעזוב", אמר שר החוץ מבלוט צ'בושואלו. "זה לא משנה מי מגיע – המשטר, דאעש, PYD (מיליציה כורדית) – הם כולם פוגעים באזרחים".

עוד בוואלה חדשות:
מכה לדאעש: הכורדים כבשו עיירה אסטרטגית בצפון סוריה
הכורדים מתקרבים למעוז דאעש בצפון סוריה: "האזור ישוחרר בקרוב"
חיילים טורקים תועדו צופים באנשי דאעש מונעים מפליטים לברוח

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
"מדובר בניסיון לגרום לשינוי דמוגרפי". לוחמי YPG סמוך לתל אבייד/רויטרס

גורם טורקי מסר כי טורקיה העבירה לארצות הברית מסרים רשמיים בנוגע לפינוי טורקים וערבים מאזור הגבול הסורי. "הטורקים והערבים באזור תל אבייד הוכרחו לעזוב", הבהיר הגורם. "מדובר בניסיון לגרום לשינוי דמוגרפי. טורקיה הביעה את דאגתה בסוגיה זו לארצות הברית".

ביום ראשון הכחישו לוחמי YPG את הטענות בדבר דיכוי אתני או "מלחמה גזענית", ופרסמו הצהרה רשמית הקוראת לאזרחים לשוב לערים שבשליטת הכורדים. כיבוש תל אבייד נחשב להישג אסטרטגי במאבק נגד דאעש ועשוי לבלום את מעבר הלוחמים הזרים של "המדינה האיסלאמית" לסוריה. במהלך היום, אזור הגבול היה שקט באופן יחסי, וקרוב למאה בני אדם שבו לשטח סוריה לאחר שנמלטו מתל אבייד בעת הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully