וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת איראן דואגת לכם לזיווג: "למצוא את השידוך שלך"

הרשויות מודאגות מהירידה בשיעור הילודה, העלייה בשיעור הגירושים, ו-11 מיליון הצעירים הרווקים. הפתרון: הממשלה השיקה אתר היכרויות רשמי. לא תמצאו בו תמונות, אבל מנהליו מבטיחים "מאה אלף חתונות בשנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למצוא את השידוך שלך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשלת איראן השיקה לאחרונה את האתר "למצוא את השידוך שלך", אתר היכרויות שמטרתו למצוא שידוכים לצעירים איראניים. הקמתו מגיעה על רקע החשש ברשויות מהעלייה בשיעור הזוגות המתגרשים - 22% - שגבוה במיוחד בקרב זוגות צעירים. זאת, לצד הירידה בשיעורי הילודה ויותר מ-11 מיליון הצעירים הרווקים במדינה.

עם ההרשמה, נדרשים הצעירים לספק את מספר תעודת הזהות שלהם, ונאסר עליהם להעלות תמונות בשלב זה. הנרשמים עוברים ריאיון פסיכולוגי, ולאחריו השדכנים שמפעילים את האתר עוברים על תכונות האופי של המשתמשים ועל דרישותיהם מבני או בנות הזוג - רקע משפחתי רצוי, גיל, חינוך ומצב כלכלי - ומאתרים את ההתאמה הטובה ביותר.

הגולשים אינם רשאים לראות את התמונה של המשודכות הפוטנציאליות עד לשלב הסופי. "השידוך מבוסס על הערכים שלך כאדם ולא על המראה שלך", אמר אחד ממנהלי האתר.

נשיא איראן חסן רוחאני, מאי 2015. AP
דאגה מירידה בשיעור הילודה ועליה בכמות הגירושים במדינה. נשיא איראן חסן רוחאני/AP

מחמוד גולזארי, סגן השר לענייני צעירים וספורט אמר: "יש אצלנו דרישה גבוהה לנישואים, ומצד שני יש 11 מיליון רווקים שמספרם גדל מדי יום". גולזארי התעקש שלא מדובר באתר למטרת דייטינג אלא למטרת שידוכים בלבד. היעד המוצהר של האתר, לפי גולזארי, הוא "להגדיל את כמות הנישואים במאה אלף בשנה".

עם זאת, השימוש ברשתות החברתיות, בראשן וייבר ופייסבוק, נפוץ מאוד באיראן, והיא נחשבת למדינה עם הכי הרבה משתמשים ברשתות החברתיות במזרח התיכון. בנוסף לכך, אתרי היכרויות רבים שהוקמו במדינה בשנים האחרונות מציעים "נישואים זמניים" - אישור לקיום יחסים מיניים שתוקפו פג לאחר זמן קצר, בהתאם לחוקי השיעה.

עוד במזרח התיכון:
מספר 2 בארגון אל-קאעדה חוסל בתימן
דאעש לא ממהר להתנפל על הר הדרוזים, לעת עתה לפחות
מכה לדאעש: הכורדים כבשו עיירה אסטרטגית בצפון סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully