פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      "וירוס הריגול ניצל ענקית אלקטרוניקה כדי לחדור לבתי המלון"

      חברת קספרסקי, שחשפה כי הווירוס "דוקו" הושתל בבתי מלון שאירחו את שיחות הגרעין עם איראן, טוענת כי הוא השתמש באישורים דיגיטליים של "פוקסקון" כדי לשלוף מידע. החברה מייצרת רכיבים אלקטרוניים עבור אפל וגוגל

      "וירוס הריגול ניצל ענקית אלקטרוניקה כדי לחדור לבתי המלון"
      עריכה: יאיר דניאל

      חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי פרסמה היום (שני) פרטים נוספים על חקירת הווירוס "דוקו" שעקב אחרי שיחות הגרעין בין איראן למעצמות באירופה. לטענתה, הווירוס המתוחכם, שנטען כי נשתל על ידי ישראל, הצליח לחדור לבתי המלון שאירחו את המגעים בין הצדדים באמצעות גניבת אישורים דיגיטליים מענקית האלקטרוניקה "פוקסקון", היצרנית הגדולה ביותר בעולם של רכיבים אלקטרוניים.

      החברה מסרה היום כי חוקריה גילו שהגרסה המתקדמת של תכנת הריגול, שנקראת "דוקו 2.0", כיוונה מחדש העברת מידע במחשב באמצעות שימוש באישורים דיגיטליים מצד החברה הטייוואנית "הון האי", שידוע גם בשם "פוקסקון". בין לקוחותיה הגדולים ביותר של החברה אפשר למצוא את אפל, בלקברי, גוגל ומייקרוסופט. בשנים האחרונות ניצלו גורמי סייבר אישורים דיגיטליים גנובים כדי לרמות מערכות מחשוב ולגרום להן להאמין כי תכניות זדוניות מגיעות ממחשבים תמימים.

      לקריאה נוספת בנושא
      בשל החשש מריגול: בכירים איראנים לא ישתמשו בסמארטפונים
      בכיר בקספרסקי לאולפן וואלה!NEWS: "יותר ממאה קורבנות למתקפת הסייבר"

      שחות הגרעין בלוזן, שווייץ, מרץ 2015 (רויטרס)
      שיחות הגרעין בלוזאן, מרץ (צילום: רויטרס)

      בדוח של החברה שפורסם בשבוע שעבר נכתב כי "בשל העובדה שהווירוס כה מתקדם ונשען רבות על הגרסה המקורית שלו, רק מי שהייתה לו גישה לקוד המקור של 'דוקו' היה יכול לפתח אותו" - רמז לכך שישראל אחראית לשתילתו. עוד דווח כי הווירוס אותר גם במחשבים באתר שבו התקיים טקס לציון 70 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. בטקס השתתפו כמה ממנהיגי העולם.

      בין בתי המלון שבהם התנהלו המשא ומתן היו ה"ארמון הבו ריוואז'" בלוזאן, שוויץ, ה"אינטרקונטיננטל" ומלון הנשיא ווילסון בז'נבה, ה"פאליס קובורג" בווינה ומלונות נוספים. כולם הכחישו כי הם היו נתונים למתקפת סייבר או סירבו להתייחס לפניית הוול סטריט ז'ורנל, שחשף את הפרשה. כמו כן, גם החברה עצמה סירבה לפרסם את שלושת בתי המלון.