וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטפונות בגיאורגיה: יותר מעשרה הרוגים, חיות פרא ברחובות

20 בני אדם מוגדרים נעדרים בעקבות הגשמים העזים שהציפו את הבירה טביליסי. יותר מ-300 בעלי חיים בגן החיות העירוני טבעו למוות, אך חלק מהן עדיין מסתובבות חופשי. משלחת וטרינרית מישראל יצאה למדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

20 בני אדם בגיאורגיה הוגדרו נעדרים היום (שני) בעקבות השיטפונות ההרסניים שפוקדים את המדינה כאשר חיות הבר שנמלטו מגן החיות העירוני בבירה טביליסי טרם נלכדו. מניין ההרוגים מפגעי מזג האוויר עלה ל-13, לאחר שמחלצים איתרו היום אדם מבוגר שנקבר תחת ההריסות של ביתו שקרס. כ-300 בעלי חיים מגן החיות נהרגו אף הם בשיטפונות הקשים ביותר במדינה זה כמה עשורים. משלחת של שני וטרינרים מישראל תצא הלילה למדינה ותגיש סיוע מידי לגן החיות בטביליסי

השיטפונות החלו לאחר שנהר הוור שחוצה את העיר בת 1.2 מיליון התושבים עלה על גדותיו אתמול בעקבות גשמים בלתי-פוסקים, ששיתקו את טבליסי והרסו את גן החיות. ציפורים ובעלי חיים רבים אחרים, בהם קופים ופינגווינים, טבעו למוות, אולם אריות, טיגריס ואפילו היפופוטם הצליחו להימלט, כשחלקם נתפסו וחלקם נורו למוות בידי המשטרה. עם זאת, שני טיגריסים, דוב ותן עדיין לא אותרו.

עוד ידיעות מהעולם
רוסיה מאיימת: אם ארה"ב תציב כוחות באירופה - נגיב בהתאם
אחרי הציוץ הפוגעני: התפטר הבכיר בעיריית מדריד שלעג לשואה

דוב שטבע למוות בשיטפונות בטביליסי, בירת גיאורגיה, 15 ביוני 2015. רויטרס
דוב שטבע למוות בגן החיות בטביליסי, היום/רויטרס

האסון הותיר עשרות משפחות ללא בתים וכמה כבישים נהרסו במרכז העיר מה שהוביל לפקקי תנועה כבדים. חלק מהבתים נסחפו בשיטפונות לצד כלי רכב, כמו גם קברים שנשטפו מחוץ לבית קברות בעיר. "זה אסון ברמה חסרת-תקדים", מסר טצונה ג'פרדיזה, מתנדב בן 23 שסייע בחילוצים. ראש הממשלה אירקלי גריבשווילי שיבח את התרומה "העצומה" של המתנדבים. "במדינה שלנו, אנו עדים להפגנת סולידריות חסרת-תקדים מצד המתנדבים, שיצאו לרחובות כדי לעזור במאמצי הסיוע", מסר.

כמו כן, שגריר ישראל בגיאורגיה, יובל פוקס, פנה אתמול למנהל גן החיות התנ"כי בירושלים, שי דורון. תוך זמן קצר סוכם על יציאת צוות הווטרינרים בסיוע משרד החוץ, שתגיע הלילה למדינה בקווקז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עובדי סיוע בגן החיות בטביליסי, בירת גיאורגיה, שנהרס בשיטפונות, 15 ביוני 2015. רויטרס
עובדי סיוע בגן החיות בטביליסי, בירת גיאורגיה, שנהרס בשיטפונות, 15 ביוני 2015/רויטרס
שיטפונות כבדים הובילו להצפות בטביליסי, גאורגיה, 14 ביוני 2015. רויטרס
היפופוטם ברחבי טביליסי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully