וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר הזיהוי החדש: חשוד באונס נתפס בסיוע פייסבוק

15.6.2015 / 13:44

צעירה שנאנסה נתנה לשוטר את שמו הפרטי של החשוד באונס – וזיהתה אותו מתוך רשימת גברים בעלי אותו שם ברשת החברתית. הוא נעצר לאחר חודשיים רק כשביקש להאריך את אשרת שהייתו. מעצרו הוארך

פייסבוק בסמארטפון. ShutterStock
"הוא נכנס לפייסבוק והציג לה את התמונות של האנשים עם אותו השם"/ShutterStock

חשוד באונס במרכז תל אביב הובא הבוקר (שני) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, בזכות "מסדר זיהוי" שנערך בפייסבוק. תחילת הפרשה לפני כחודשיים, כשצעירה הזעיקה את המשטרה לאחר שטענה כי הותקפה ונאנסה זמן קצר לפני כן בחדר מדרגות בדרום תל אביב. לדבריה, היא הכירה היכרות שטחית את החשוד – דסבלה הגוס קיידן, נתין זר מאריתראה – ואחד השוטרים הוציא את מכשיר הטאבלט שלו על מנת שהצעירה תוכל לזהות ביעילות את התוקף.

"היא אמרה לשוטר הסיור את השם הפרטי שלו, והוא מיהר לשלוף את הטאבלט, נכנס לפייסבוק והציג לה את התמונות של האנשים עם אותו השם", סיפר רב-סמל ראשון ג'קי רפאל במהלך הדיון שנערך הבוקר בבית המשפט. "היא מיד הצביעה על החשוד". במקביל לזיהוי, דגמו שוטרי המחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) דגימת די-אן-איי מגופה של החשודה, וגילו כי הדגימה מתאימה לדגימה של אותו החשוד, אשר נעצר בעבר בחשד לביצוע אונס אחר.

מאז המקרה חלפו חודשיים והמשטרה הכריזה על החשוד כעבריין נמלט, אלא שאתמול הוא חשף את עצמו כשהגיע למשרד הפנים על מנת לחדש את אשרת השהייה בארץ - ורק שם נעצר. השופטת רונית פוזננסקי כץ, שהורתה היום להאריך את מעצרו בארבעה ימים, קבעה במהלך הדיון כי "קיים חשד סביר נגד החשוד לביצוע העבירות".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
באישור הכנסת: ח"כ זועבי טסה במימון זר לכנס "ישראל ואפרטהייד"
מדוע החרימה המשטרה מכונית של חולה בניוון שרירים?
אורטל תמם: "כולם צעקו עליי, התחלתי לבכות וירדתי מהבמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully