וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח יחזור למרכז הליכוד? "התדמית תיפגע, ונחטוף בבחירות"

3,700 חברי מרכז המפלגה בוחרים היום האם לבטל את הפריימריז, ולבחור בעצמם את הרשימה לכנסת הבאה. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS ניסו תומכי שתי ההצעות להסביר: למי לתת את הכוח – למרכז או למתפקדים?

צילום: אבי כהן, אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

חברי מרכז הליכוד יתכנסו היום (ראשון) להצבעה על אחד הנושאים המשמעותיים ביותר במפלגה בשנים האחרונות: כיצד ייבחרו נציגי הרשימה לכנסת - האם מרכז הליכוד לבדו יבחר את הרשימה או שחלק מהרשימה תבחר על ידי מתפקדי הליכוד בפריימריז. "קורא לכל חברי המרכז להצביע בעד הצעת הפשרה שלי שמבטיחה שהליכוד תישאר מפלגת שלטון עוד שנים רבות. לכו להצביע", אמר הבוקר נתניהו כשהגיע להצביע בקלפי בבנייני האומה בירושלים.

אבי ג'מאל, קבלן קולות, חבר מרכז הליכוד בחיפה, סבור שחברי המרכז הם אלה שצריכים לבחור את הרשימה כולה לכנסת. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS אמר ג'מאל כי למרות שבמשך שנים פועלים חברי מרכז הליכוד בצורה דמוקרטית ומהווים צינור בין המתפקדים להנהגת הליכוד אין להם השפעה פוליטית, הם אינם רלוונטים ביום שאחרי ההצבעה בקלפי. "הכוח חייב לחזור למרכז הליכוד משום שלא יכול להיות שלחברי מרכז שנבחרו בצורה דמוקרטית לא יהיה כוח", אמר.

עוד כתבות מאולפן וואלה!NEWS:
נולד בירושלים ולא יירשם כישראלי: "חשבנו שהחוק מעל הפוליטיקה"
הרבה לפני חזן: המבוכות הגדולות שידעה כנסת ישראל
דיון באולפן וואלה!NEWS: "לשלום יכול להיות מחיר גבוה"

רוה"מ בנימין נתניהו מצביע לבחירות במרכז הליכוד. נועם מושקוביץ
אחד הנושאים המשמעותיים בשנים האחרונות. נתניהו מצביע בבנייני האומה שבירושלים, היום/נועם מושקוביץ

ג'מאל הדגיש כי הפריימריז היא השיטה המושחתת ביותר שהוא מכיר, בעוד שחברי המרכז הם אנשים הגונים שאינם רוצים טובות הנאה: "כל הטענות על כך שהם רוצים רק ג'ובים הן סיסמאות ושקרים". הוא הבהיר כי אם חברי המרכז הם אכן אלו שיבחרו את הרשימה לכנסת, כפי שהוא מבקש, מרכז הליכוד יקים גוף מפקח שייבחר ברוב קולות וידיח כל חבר מרכז שלא יצביע בצורה הולמת. ג'מאל הוסיף כי חברי מרכז הליכוד הם אלו שנותנים את הכוח למפלגה "ביום שלקחו מהמרכז את הכוח השפעה כחברי מנדטים ירדו מספר המנדטים ל-12 מנדטים. מה הם פוחדים כל כך? אם הכוח חוזר למרכז נביא 40 מנדטים. הסניפים היום מפורקים לחלוטין".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
יהודה גליק מצביע לבחירות במרכז הליכוד. נועם מושקוביץ
יהודה גליק מצביע, היום/נועם מושקוביץ

"מאה איש מקלקלים לכל חברי המרכז"

ח"כ דוד ביטן, שיזם את הצעת הפשרה, שלפיה מתפקדי המפלגה יבחרו את הנציגים במקומות 16-1 וחברי מרכז הליכוד יבחרו את נציגי המחוזות במקומות הנמוכים יותר, אמר כי הטענה שהפריימריז זו שיטה מושחתת היא טענה כללית שמי שמתנגד לה אינו מגבה אותה. לדבריו, לפני עשר שנים המרכז הוא זה שביטל בעצמו את זכות חברי המרכז להכריע משום שהשיטה לא ראויה. "מאה איש מקלקלים לכל חברי המרכז ובסופו של דבר תדמית הליכוד תפגע ואנחנו נפגע בבחירות", אמר.

ביטן הסביר כי הצעת הפשרה שלו מאפשרת גם לחברי המרכז וגם למתפקדים, שהם הרוב, להשפיע. ביטן פנה לחברי המרכז וביקש: "אל תפגעו בבית שגדלנו בו 30 ו-40 שנה. אסור לנו לפגוע בתדמית הליכוד. תלכו איתנו ותבינו שבסופו של דבר מאה יקלקלו לכולם". הוא הדגיש כי לא כל מה שעושה כל חבר מרכז ליכוד מייצג את חברי הליכוד וביקש שאותם מאה חברי מרכז שמקלקלים את התדמית לא יהיו חזות הליכוד.

בשעה 11:00 ייפתחו 17 קלפיות ברחבי הארץ, וחברי המרכז יתבקשו להכריע על שיטת בחירת הרשימה לכנסת עד השעה 20:00 בערב. אם בתום ספירת הקולות יתברר כי לאף הצעה לא יהיה רוב של 50%, השיטה הקיימת של פריימריז פתוחים תישאר על כנה.אמש (שבת) פרסם ראש הממשלה סרטון, ובו הוא פנה למתפקדים וקרא להם לתמוך בהצעת הפשרה של ח"כ ביטן. בסרטון הוא הזהיר כי אם לא יצאו להצביע בעד הפשרה ישיג המיעוט המתנגד לה רוב ויפגע במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully