וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'בהה א-נוסרה מגנה את רצח הדרוזים: "נמצה את הדין עם האחראים"

בהודעה רשמית של הארגון שפורסמה באל-ג'זירה נטען כי האירוע בצפון סוריה, שבו נהרגו 20 דרוזים, בוצע ללא ידיעת ההנהגה. "זאת טעות לא מוצדקת, נשקנו מופנה אך ורק לכוחות משטר אסד"

עריכה: ליאור קירשנר

(מפלה לאסד: המורדים כבשו בסיס בעיר דרעא)

ארגון ג'בהה א-נוסרה גינה היום (שבת) את הרג 20 הדרוזים בידי לוחמי הארגון שאירע ביום רביעי האחרון בצפון סוריה. בהודעה שפורסמה הערב ברשת אל-ג'זירה מטעם הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, נמסר כי התקרית הייתה "טעות לא מוצדקת" וכי בוצעה ללא ידיעת ההנהגה. הארגון עוד הבטיח למצות את הדין עם האחראים לירי בכפר קלב אלוזה שבמחוז אידליב והבהיר כי "נשקו מכוון אך ורק לכוחות משטר אסד ולתומכיו".

לפי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, התקרית אירעה לאחר שאנשי ג'בהת א-נוסרה ביקשו להחרים בית של תושב הכפר הדרוזי שנלחם לצד צבא סוריה. בעקבות סירובו התפתח עימות בין הצדדים שהידרדר לקרב יריות, שבמהלכו נהרגו מבוגרים וילד אחד. כמו כן, אחד מלוחמי הארגון נהרג אף הוא בעימות. ג'בהת א-נוסרה מהווה חלק גדול מקואליציית ארגוני מורדים איסלאמיים, שכבשה את רוב שטחי המחוז.

לקריאה נוספת בנושא
עיתונאי ישראלי מזהיר: "הדרוזים בסוריה בסכנת שואה"
סוריה: 20 דרוזים נהרגו מירי כוחות ג'בהת א-נוסרה

לוחמי ג'בהת א-נוסרה בעיר אריחא, צפון סוריה, 29 במאי 2015. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה חוגגים את כיבוש העיר אריחא בחודש שעבר/רויטרס

סמיר חלבי, עיתונאי דרוזי מדליית אל-כרמל הכותב באתר החדשות "פורטל הכרמל" ונמצא בקשר עם תושבים דרוזים בסוריה, מתריע כי הם נמצאים בסכנה של ממש לנוכח מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה. "הדרוזים בסוריה נמצאים לפני שואה", אמר חלבי. לדבריו, האנשים שעמם הוא בקשר מתארים מצוקה קשה מאוד ואף חשש מפני טבח.

חלבי הסביר שמבחינת הארגון האיסלאמי הקיצוני הדרוזים נחשבים לכופרים, ושתושבי הכפר הדרוזים, ובהם אנשי דת, נרצחו משום שסירבו לגלח את השפמים שלהם. "דרוזי שהוא דתי לא יגלח את שפמו, ומשום שאנשי הדת סירבו לדרישה, הם הוצאו להורג", הסביר חלבי. הוא הוסיף כי לפני שנה כבר אולצו הדרוזים באזור ג'בל סומאק להתאסלם כתנאי לכך שלא יפגעו בהם, אולם כעת הלחץ עליהם הולך וגובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully