וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: גופתו של שר החוץ של סדאם נחטפה - ונמצאה

גופתו של טארק עזיז, שר החוץ במשטרו של סדאם חוסיין שמת בשבוע שעבר, נחטפה דקות לפני שארונו היה אמור להיות מוטס לקבורה בירדן. שעות אחרי החטיפה מצא אדם אלמוני את הגופה והשיבה לממשלת עיראק

טארק עזיז. Karen Ballard-Pool, GettyImages
גופתו נחטפה - ונמצאה. טארק עזיז/GettyImages, Karen Ballard-Pool

גופתו של טארק עזיז, שר החוץ בממשלו של רודן עיראק לשעבר סדאם חוסיין, נחטפה בשדה התעופה הבינלאומי של בגדאד, דקות לפני שארונו היה אמור להיות מוטס לקבורה בירדן - כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת אל-ג'זירה. עם זאת, כמה שעות לאחר הדיווח על החטיפה הודיע עורך דינם של משפחת עזיז, באדי עארף עזאת, כי הגופה אותרה והיא נמצאת כעת בחזקת הממשלה.

"הממשלה הצליחה לקבל לידיה את הגופה מאדם אלמוני שלקח אותה", אמר עזאת והוסיף: "עם זאת, איננו יודעים במדויק היכן נמצאת כעת הגופה או מה יקרה עמה בהמשך". גורם רשמי בחברת התעופה "רויאל ג'ורדניאן", שבמטוסה היה אמור ארונו של עזיז להגיע לירדן, אישר כי הטיסה עזבה את בגדאד ללא הארון.

עוד כתבות מהעולם:
החלטה היסטורית: הפרלמנט בספרד אישר אזרחות לצאצאי המגורשים
טייס "ג'רמנווינגס" לא היה כשיר - אך הרופאים לא דיווחו למעסיקיו
"המערב מוכן להסכם גרעין, גם אם לא כל השאלות יקבלו מענה"

טארק עזיז. Karim Mohsen, GettyImages
עזיז ליד תמונה של סדאם חוסיין/GettyImages, Karim Mohsen

עזיז, שהיה יד ימינו של הדיקטטור ושימש בעבר גם סגן ראש הממשלה, שהה 12 שנה בכלא אחרי שהסגיר את עצמו לכוחות האמריקניים במהלך הפלישה למדינה ב-2003. בית המשפט העליון של עיראק דן אותו לעונש מוות ב-2010 בגין רדיפת מיעוטים דתיים בתקופת שלטונו של סדאם, אך גזר הדין לא בוצע.

בשבוע שעבר הובהל עזיז מתאו בבית הכלא שבדרום עיראק לבית חולים לאחר שלקה בלבו, ושם נקבע מותו. הלווייתו אמורה להתקיים בעמאן לבקשתו ולבקשת בנו, מתוך מחשבה שהמליציות הלוחמות בעיראק יתקפו את קברו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully