וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה נשמעה באזור אשקלון, רקטה נפלה בשטח רצועת עזה

האזעקה נשמעה בעיר ובכמה מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים וככל הנראה היה שיגור של רקטה אחת, שלא נחתה בישראל והתפוצצה ברצועה. ארגון סלפי קיבל אחריות. "מדינת ישראל חייבת לעצור את הירי"

צילום: עפר מאיר, שי מכלוף; עריכה: קשת סידי

אזעקה נשמעה אמש (חמישי) באשקלון ובכמה מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. תושבים דיווחו על הדי פיצוצים והתבצעו סריקות בשטחים פתוחים באזור אחרי שהיה איכון של שיגור אחד, אך הרקטה התפוצצה בשטח הרצועה. ארגון סלפי בשם "תומכי המדינה האיסלאמית בבית אל-מקדס" קיבל אחריות לירי.

בתקופה האחרונה השקט בדרום הופר בעקבות שיגורים של כמה רקטות לעבר שטח מדינת ישראל. האחרונה שבהן התפוצצה בשבת בשטח פתוח בחוף אשקלון. הארגון שקיבל אחריות על הירי הוא "פלוגת השייח עומר חדיד בית אל-מקדס", שמזוהה עם דאעש ונמצא בעימותים עם חמאס.

"ממשלת ישראל לא מונעת את הבעיה, אלא עסוקה בניהול הירי מעזה ובהישרדות פוליטית", אמר ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר. "נתניהו די! הגיע הזמן להפסיק לדאוג אך ורק לעתידך הפוליטי - קיים את שהבטחת ודאג לביטחונם של תושבי הדרום, חיינו אינם הפקר. במדינה מתוקנת הפינג פונג הצבאי המתמשך, בזמן שממשלת ישראל משקמת את עזה, לא הגיוני. אקורד הסיום של מערכה צבאית חייב להיות הסדר אזורי, שכולל שיקום רק בתנאי שמתבצע פירוז ברצועה".

ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) התייחס אף הוא לירי ואמר: "התנגדתי להתלהמות סביב אירועי הירי האחרונים מעזה. לצערי נראה שהולכת ונסתמת האופציה להפסיק את האש על יישובי הדרום בדרך מידתית, שתכליתה הנמכת הלהבות". אלוף (במיל') בן ראובן הוסיף: "מדינת ישראל חייבת לעצור את הירי על תושבי הדרום. יש לעשות זאת בכוח ושיקול דעת. כלומר, פגיעה קשה יותר בחמאס והבהרת המסר: 'עצור את האש ממרחב האחריות שלך'".

אתמול הבהירו גורמים בזרוע הצבאית של חמאס כי אם צה"ל יתקוף שוב עמדות שלה ברצועת עזה אז "כללי המשחק ישתנו". עד כה חמאס נמנע מלהגיב לתקיפות צה"ל, שפגעו במוצבים ריקים של עז א-דין אל-קאסם.

לקריאה נוספת בנושא
לקראת דוח גולדסטון 2: מצ"ח תחקור את ההפצצה בבית קפה בחאן יונס

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל, אוגוסט 2014/רויטרס

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל התייחס אתמול להסלמה האחרונה בדרום במהלך אירוע באוניברסיטת אריאל לציון עשור להתנתקות. לדבריו, חיל האוויר תוקף שטחים פתוחים ברצועת עזה ומשתמש בתחמושת ישנה שפג תוקפה. הוא טען כי "אין לחכות שיקרה משהו, וכשיש לנו ידיעה על כוונה, מדינת ישראל צריכה לעצור את זה".

"זאת המציאות, אחרי כל ההבטחות על השלום, על השקט, על ירי מידי כואב מאוד על כל ירי מצד שני", אמר אריאל, שהוסיף בזלזול: "כן, אנחנו אכן מחזירים. חיל האוויר תוקף בזעם דיונות חול ריקות וחוזר לבסיסו. עוד טיסת אימונים של חיל האוויר. בדרך כלל, וזה סוד ידוע, משתמשים בתחמושת שפג תוקפה שמתאימה בקושי לאימונים. מנקים את המחסן, מזיזים את הדברים הישנים, זורקים אותם על החולות ועוד פעם מודיעים לעם ישראל על התגובה הקשה הנמרצת והמידית. אנחנו מחויבים לעבוד לפי הכלל שהקם להורגך השכם להורגו".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully