וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בר אילן התקפלה: תאפשר לקיים הפנינג גאווה בשטחה

בתום פגישה בין ההנהלה לאגודת הלהט"ב הוסכם כי ביום ראשון יתקיים אירוע לציון חודש הגאווה במתחם האוניברסיטה. האירוע יתקיים תוך התחשבות בצביון המקום. ראש התא הגאה: "ניצחנו במאבק"

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. AP
באירוע יושם דגש על "קירוב לבבות" וסובלנות/AP

אחרי הסערה סביב סירובה של אוניברסיטת בר אילן לציין את חודש הגאווה בקמפוס, הגיעו היום (חמישי) ההנהלה ואגודת הלהט"ב הגיעו להסכמה, שלפיה יתקיים אירוע ביום ראשון הקרוב במתחם האוניברסיטה. באירוע, שיתקיים במבואה של הפקולטה למשטפים, ישתתפו תומכים, חברי התא הגאה ונציגי קהילת הלהט"ב. האירוע יתקיים תוך התחשבות בצביונה המיוחד של האוניברסיטה ויושם דגש על "קירוב לבבות" וסובלנות, יחד עם השמעת קולם של חברי הקהילה הגאה הנאבקים לשוויון זכויותיהם.

ההסכמה הושגה בתום פגישה שנערכה היום בין ראש התא הגאה בבר אילן, עומר מחלוף, לבין בכירי הנהלת האוניברסיטה. זאת בשל העובדה שהאוניברסיטה סירבה לקיים את האירוע בשטח הפתוח שלה, על אף שהתא הגאה הגיש בקשה מסודרת לערוך הפנינג ברחבה המרכזית, שם נערכים האירועים של כל תאי הסטודנטים באוניברסיטה. דחיית הבקשה גררה ביקורת נרחבת וגינויים מצד מנהיגי הקהילה הגאה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, האגודה למען הלהט"ב ופוליטיקאים רבים.

בשיחה עם וואלה!NEWS סיפר ראש התא הגאה בבר אילן על המאבק. "ניצחנו. אנחנו נקיים את ההפנינג שרצינו מהתחלה. ישתתפו בו עמותות של קהילת הלהט"ב ואנחנו מתכננים הפנינג שיימשך כל היום", הסביר. לדבריו, "השאיפה היא שהאירוע יהפוך מהפגנת המחאה למפגן תמיכה של כל מי שתמך במאבק. תהיה מוזיקה והמון שיח ונראות גאה בתוך בר אילן, עם כל ההתחשבות הנדרשת באופי של האוניברסיטה".

לקריאה נוספת
לא רק בבר אילן: גם באוניברסיטת אריאל קשה להיות גאים
לבני על סערת אירוע הגאווה בבר אילן: כבר לא גאה בלימודיי שם

שלט ענק עם הכיתוב Tel-Aviv בצבעי הגאווה בטיילת המרינה בתל אביב, מול חוף הילטון. יוני 2015. דוברות עיריית תל אביב,
שלט ענק בצבעי הגאווה בטיילת בתל אביב/דוברות עיריית תל אביב

מחלוף הדגיש כי "המתחם שבו יתקיים ההפנינג נמצא באזור מרכזי בקמפוס ולא באולם מבודד. האוניברסיטה הסכימה לכול הדרישות שלנו בתום פגישה של כמה שעות עם בכירי ההנהלה. יאמר לזכותם שהם הבינו את הבעייתיות בנושא והראו נכונות לפשרה מוסכמת. הם באו במטרה למצוא פתרון וזה מאד מעודד אותי". הוא הבהיר כי הוא מקבל את התנצלותו של הדובר חיים זיסוביץ', שהשווה את קיומו של אירוע הגאווה בקמפוס לאירוע של פדופילים.

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות גלעד ארדיטי אמר לאחר ההבנות שהושגו בין הצדדים: "תודה לכל תאי הסטודנטים הגאים, והסטודנטים והסטודנטיות המדהימים שלקחו חלק במסע ההסברה הזה. תמשיכו לקדם את זכויותיהם של כל הסטודנטים בישראל ללא הבדלי דת, גזע מין ומגדר".

הסערה החלה אתמול, לאחר שסטודנטים באוניברסיטה טענו כי הנהלת המוסד סירבה לאפשר לציין את שבוע הגאווה ברחבי הקמפוס. לטענתם, שהובאה לראשונה בגלי צה"ל, האירוע היחיד שמאשרת האוניברסיטה לקיים הוא פאנל סגור, שבו ישתתפו דוברים שונים כמו פסיכולוגים ורבנים, אשר "יוכלו להציע עזרה למשתתפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully