וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: איראן ממשיכה בפיתוח טילים שיכולים לשאת גרעין

דוח של ועדת חקירה של האו"ם מעלה כי איראן שיגרה לוויין ריגול, תוך שימוש בטכנולוגיה שקשורה לפיתוח טילים בליסטיים. שיגורים נוספים צפויים במהלך השנה, אולם הסוגייה לא זוכה להתייחסות בהסכם הגרעין

שיגור טיל פתח 110 מתוצרת אירן. רויטרס
"באיראן לא דיווחו על כל התפתחות". שיגור טיל פתח-110 באיראן/רויטרס

איראן שיגרה בחודש פברואר האחרון לוויין, תוך שימוש בטכנולוגיה שעשויה "לתרום" לפיתוח טילים בליסטיים הנושאים נשק גרעיני – כך עולה מדוח של ועדת מומחים של האו"ם שפורסם הלילה (חמישי) ברשת "פוקס" האמריקנית. על פי הדוח, השיגור ב-15 בפברואר מבסיס באזור העיר שאהרוד שבצפון איראן לא הסתיים בהצלחה - לוויין הריגול ששוגר התרסק לאחר 23 ימים בלבד מחוץ לאטמוספירה.

ועדת האו"ם עוד ציינה כי גורמים בממשל בטהראן הכריזו על תכניות לשגר שלושה לוויינים נוספים עד חודש מרץ הקרוב. על פי ההערכות, הטכנולוגיה שבעזרתה בוצע השיגור מבוססת על הטיל הבליסטי שהאב-3, שיכול לשאת ראשי קרב גרעיניים ויש לו טווח של כ-1,500 קילומטרים. השיגורים העתידיים צפויים לעשות שימוש ב"משגרים עוצמתיים יותר", לפי הדוח.

עוד בוואלה חדשות:
"ישראל שתלה תכנת ריגול במלונות שאירחו שיחות גרעין"
צפו: שריקות בוז לשר האוצר האמריקני שהביע תמיכה בהסכם הגרעין
איראן מקשיחה עמדות: "לא נאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקני צבא"

שר החוץ של איראן בליסבון, פורטוגל, אפריל 2015. AP
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בשיחות הגרעין/AP

בדוח של ועדת האו"ם צוין כי למרות האינדיקציות לשיגור, גורמים רשמיים באיראן "לא דיווחו על כל התפתחות חדשה בתחום הטילים הבליסטיים". עוד צוין כי "פרטי המקרה דומים לשיגור לוויין דומה בשנת 2011. שיגור הלוויין קשור ליכולות בליסטיות".

החלטות מועצת הביטחון של האו"ם הנוגעות לסנקציות נגד איראן אסרו על טהראן גם לעסוק בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים שלה, אולם הנושא לא זכה לאזכור בהסכם הביניים שנחתן בין איראן למעצמות. על פי ההערכות, גם בהסכם הסופי שעשוי להיחתם עד סוף החודש לא תהייה התייחסות מפורשת להגבלות על פיתוח טילים בליסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully