וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: יש לבחון מחדש את ההסכמים הביטחוניים עם ישראל

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר במסיבת עיתונאים בבלגרד כי על ישראל להפסיק להפר את ההסכמים שעליהם היא חתומה ולפעול לפיהם. "יש להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ואת 'ייהוד' ירושלים ולשחרר אסירים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך מסיבת עיתונאים באלג'יריה, 23 בדצמבר 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, דצמבר/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול (רביעי) לבחון מחדש את ההסכמים הפוליטיים, הכלכליים והביטחוניים שנחתמו עם ישראל. אבו מאזן, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת שכינס עם נשיא סרביה טומיסלאב ניקוליץ' בבלגרד, הפציר בישראל "להפסיק להפר את ההסכמים ולפעול לפיהם".

לדברי אבו מאזן, "על ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות, להפסיק את 'ייהוד' ירושלים, שקובר את הזהות המוסלמית והנוצרית של העיר, ולשחרר אסירים". עוד הדגיש יו"ר הרשות כי הוא לא יסכים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים במסגרת הסכם עתידי עם ישראל.

שלשום מסרו בכירים באיחוד האירופי לסוכנות הידיעות אי-פי כי האיחוד יפרסם בקרוב את ההנחיות החדשות לסימון מוצרים מההתנחלויות. על אף שלדברי הגורמים ניסוח התקנות יסתיים רק בעוד כמה שבועות, מדובר בצעד משמעותי נוסף לתנועת ה-BDS, הקוראת להחרמת תוצרת ישראלית במחאה על מפעל ההתנחלויות. שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני הבהירה כי ניסוח ההנחיות "יושלם בעתיד הקרוב".

עוד בוואלה חדשות:
מסתמן: מנכ"ל אורנג' העולמית יבקר בישראל בסוף השבוע
הרב הראשי מתגייס למאבק בחרם נגד ישראל: "להילחם בתופעה"
החרם מתקדם: האיחוד האירופי יסמן מוצרי התנחלויות "בקרוב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בירושלים, 20 במאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ניסוח ההנחיות לסימון מוצרים יושלם בקרוב. נתניהו ומוגריני בחודש שעבר בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אף שמדינות אירופה לא צפויות להחרים לחלוטין מוצרים שיוצרו בהתנחלויות ולהפסיק את ייבואם, סימון המוצרים יאפשר לצרכנים להימנע מרכישתם. דיונים על כך התקיימו במשך זמן רב, אולם רק לאחר הקמתה של ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו הוגבר הלחץ על המחוקקים האירופים ליישם את הצעד. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הבהיר כי ירושלים "נמצאת בקשר צמוד עם האיחוד האירופי. הבהרנו את עמדתנו, ואנו מקווים שהאיחוד האירופי יקבל אותה".

בתוך כך, שגריר צרפת בישראל פטריק מזונאב התייחס השבוע לראשונה לנושא החרם על ישראל, בצל התבטאויותיו של מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישר, שהצהיר על כוונותיו להפסיק את פעילות המותג בישראל. "זה נכון שהאיחוד האירופי רוצה להבהיר את מקור המוצר לצרכן האירופי, זו חובתנו לספק לצרכן שקיפות בנוגע למוצרים", אמר מזונאב. "הממשל הצרפתי רואה זאת אך ורק כעניין של שקיפות כלפי הצרכן".

"דבריו של רישר אכן היו שנויים במחלוקת, אך הוא אמר שהוא התחרט על כך", הוסיף השגריר בנוגע למנכ"ל אורנג'. "ככל שאני יודע, אורנג' לא תומכת בחרם על ישראל". מזונאב התייחס לעמדת פריס בנושא, בעקבות קריאות של פעילי BDS לממשל הצרפתי, שלו מניות בהנהלת אורנג', להחרים את ישראל. "זה ברור שלממשל הצרפתי אין שום כוונה להחרים את ישראל", הבהיר, "החרמה של ישראל אינה חוקית. אנחנו מעודדים את החברות שלנו להגיע ולהשקיע בישראל. ברור שאנחנו כאן כדי לעשות עסקים עם ישראל".

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully