וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: עכשיו אתם יכולים לצאת לטיסה בשמי כוכב לכת ננסי

12.6.2015 / 9:04

סרטון חדש ומהפכני של נאס"א מאפשר לכם לטוס מסביב לכוכב הלכת הננסי קרס מגובה של 13,600 קילומטרים. רק לא ברור מדוע הם הרגישו צורך להוסיף לו שדה כוכבים ברקע

NASA Jet Propulsion Laboratory

נאס"א פרסמה השבוע סרטון חדש ודרמטי של כוכב הלכת הננסי קרס, הנמצא בין מאדים לצדק והתגלה לראשונה ב-1801 ע"י האסטרונום האיטלקי ג'וזפה פיאצי. הסרטון מעניק לצופה את חווית הטיסה סביב כוכב הלכת מגובה של 13,600 קילומטרים.

הסרטון שמכווץ את היממה בת ה-9 שעות של כוכב הלכת ל-75 שניות - הורכב מ-80 תמונות שצולמו ע"י הגשושית "השחר" של נאס"א. מ-1985 ועד 2006 הוגדר "קרס" כאסטרואיד ורק בעשור החולף הוגדר שוב ככוכב לכת ננסי. ב-2007 "השחר" שוגרה לחלל לראשונה, השקיעה 14 חודשים בלמידה על האסטרואיד וסטה, הנמצא בין מאדים לקרס, ורק במרץ 2015 נכנס למסלולו של קרס במטרה לחקור אותו.

טיסה בשמי כוכב הלכת הננסי קרס. צילום מסך
כוכב הלכת הננסי "קרס" בצילום מיוחד/צילום מסך

"השתמשנו במודל תלת ממדי של קרקע הכוכב שיצרנו על בסיס התמונות שצולמו עד כה", סיפר חבר צוות "השחר" ממרכז החלל הגרמני בברלין, ראלף ג'אומן, "ככל שנמשיך במשימה, כך נוכל להביא תיעוד מדוייק יותר של הכוכב".

אולם, מתברר שהסרטון לא לגמרי אמין כפי שנאס"א גרמו לנו לחשוב. סוכנות החלל הכפילה בעריכה את הממד האנכי - מה שהביא לעיוות מסויים בתמונה - והוסיפה שדה כוכבים ברקע.

עוד באותו נושא

אפילו נאס"א נפלה קורבן לניסיון סחיטה באמצעות וירוס

לכתבה המלאה
מסלולו של החללית בדרך לכוכב הלכת הננסי קרס. NASA/JPL-Caltech, צילום מסך
מסלולה של החללית בדרך לכוכב הלכת הננסי קרס/צילום מסך, NASA/JPL-Caltech

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully