וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי ראשון מוצלח ל"כיסא מפלט" מהחלל

חברת התעופה האזרחית SpaceX, שמתכננת לשגר אסטרונאוטים לחלל בעוד כשנתיים ובבוא היום אף למאדים, תרגלה בהצלחה מצב של הימלטות מרכב החלל "דרגון" בעת המראה. נאס"א: "הוכחה היכולת של רכב החלל לשאת אסטרונאוטים בבטחה במקרה של אירוע מסכן-חיים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חברת התעופה האזרחית SpaceX, שבבעלות היזם האמריקני אלון מאסק, השלימה אתמול (רביעי) בשיתוף עם נאס"א ניסוי מוצלח ראשון ברכב החלל "דרגון". בניסוי, שהתקיים בקייפ קנוורל שבפלורידה, תורגלה הימלטות אסטרונאוט מהחללית בעת המראה עקב סכנה - כמו שריפה או כשל מכני. מדובר בפעם הראשונה שמנגנון ברמת מורכבות גבוהה כל כך משולב ברכב חלל אמריקני.

החללית, שהייתה מאוישת בבובה בלבד, המריאה מהקרקע במהירות 555 קמ"ש, ניתקה את תא המטען שלה בגובה 1,500 מטרים וצנחה אל הים באמצעות שלושה מצחנים שהאטו את פגיעתה. הניסוי כולו ארך פחות משתי דקות. "אם היו אנשים בפנים, הם היו במצב מצוין", אמר מאסק.

ב-SpaceX מתכננים לשגר אסטרונאים לחלל עם "דרגון" מאדמת ארצות הברית בעוד כשנתיים בלבד, ובבוא היום אף לשלוח אדם למאדים. החשיבות של מנגנון ההימלטות היא ביכולתו לפעול לא רק שניות לאחר השיגור - כמו בעבר, אלא במהלך כל הדרך אל מחוץ לאטמוספירה.

עוד בוואלה! NEWS:
ינון מגל: ייתכן שנשב עם המחנה הציוני בממשלה
חג'בי הורשע, פאטל בדיון: "מוכנה להסדר, אבל שיצוין שהטריד"
ליל מעצרים בקן הטרור, ולפתע נפתחת אש. תיעוד מיוחד

תרגול מילוט בטיסת ניסוי של רכב החלל דרגון של חברת SpaceX. רויטרס
רכב החלל "דרגון" לפני השיגור, אתמול/רויטרס

בנאס"א הגדירו את הניסוי כ"שלב חשוב בניסיונות של סוכנות החלל האמריקנית לבנות מחדש את היכולת לשגר צוותים לתחנת החלל הבינלאומית מאדמת ארצות הברית". עוד מסרו בנאס"א כי ההדגמה "הוכיחה את היכולת של רכב החלל לשאת אסטרונאוטים בבטחה במקרה של אירוע מסכן-חיים".

גם מאסק עצמו נשמע אופטימי. "אני חושב שזה מבשר טובות עבור התכנית שלנו", אמר וסירב להרחיב: "אני לא רוצה להביא מזל רע".

מדובר בהצלחה הגדולה ביותר עבור החברה, שלפני חודשים ספורים רשמה כישלון מפואר. באוגוסט האחרון כשלה רקטת-חלל של SpaceX בזמן ההמראה לאחר השיגור מבסיס החברה בטקסס, ומנגנון ההשמדה העצמית שלה הופעל. הרקטה התפוצצה בגובה נמוך ורסיסיה התפזרו מסביב לבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully