וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינון מגל: ייתכן שנשב עם המחנה הציוני בממשלה

7.5.2015 / 13:17

ח"כ ינון מגל התייחס בראיון באולפן וואלה! NEWS למינוי המיועד של שקד לשרת המשפטים: "'חורבן עולם המשפט'? אני מציע לכולם להירגע". בנוגע לשר החינוך המיועד בנט אמר: "יהיה חשוב לו לחבר את התלמידים לסיבה שאנחנו בארץ ישראל"

עריכה: אביתר חלימי

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) התייחס היום (חמישי) להסכם הקואליציוני שעליו חתמה מפלגתו על הליכוד. "אנחנו שמחים שהסתיים המשא ומתן, יש קואליציה, יש ממשלה, אפשר להתחיל לעבוד", אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS. "אנחנו שמחים שבסופו של דבר יש לנו תיקים שבהם אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את האג'נדה שלנו. אם זה בחינוך, אם זה במשפטים ואם זה בחקלאות ובהתיישבות. בהחלט אפשר להעלות חיוך קל".

מגל התייחס בריאיון גם להסכם שנחתם אמש, לפיו ח"כ איילת שקד תמונה לשרת המשפטים. "כשחשבו שאיילת שקד תמונה לשרת התרבות אמרו 'זה חורבן התרבות הישראלית', עכשיו שהיא ממונה לשרת המשפטים זה 'חורבן עולם המשפט ובית המשפט העליון'. אני מציע לכולם להירגע, הכול בסדר, יש פה דמוקרטיה יותר חזקה מהכול", אמר. "אנחנו חושבים שצריך לחזק את הכנסת מול בית המשפט העליון, שתפס מקומות שלא היו לו בעבר וצריך אולי לעשות קצת תיקונים. לא מדובר פה במהפכות, בלסובב את כל ההגה ימינה או שמאלה. נושאות מטוסים, גם אם משנות אזימוט קטן של כמה מעלות זה כבר דבר טוב. אנחנו מקווים שלפחות נוכל לעשות את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
עוד בטרם השבעתה: הקואליציה תצביע ביום שני על הרחבת הממשלה
כבר לא "תהום אידיאולוגית": לבני והרצוג הפכו פתאום לתקווה של נתניהו

יינון מגל, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"בנט פרגן לאיילת עד הסוף". ח"כ ינון מגל/דוברות הכנסת

בריאיון התייחס מגל גם לח"כ אורי אריאל, שעתיד להחזיק בתיק החקלאות. "לפי מה שהבנתי אורי דיבר על כך שהוא אמור לקבל את התיק השני אחרי בנט והוא מקבל אותו. התיק היותר בכיר, אפילו משר החינוך, ניתן לאיילת שקד. בנט נתן לאיילת, פרגן לה עד הסוף", אמר. "לא מתאים תמיד לפוליטיקאים לעשות את זה, אבל נפתלי באמת חושב שהוא צריך להיות במשרד החינוך ולקדם מהלכים של הנחלה של חינוך ציוני ויהודי לכלל עם ישראל".

אני יודע שחשוב לבנט שיהיה פה חינוך שיחבר את התלמידים למהות שלנו כאן, לזהות שלנו, לסיבה שאנחנו בארץ ישראל. להבין מה הסיפור שלנו, שאנחנו חוליה בשרשרת של דורות של העם היהודי. 3,000 שנה של שרשרת שאנחנו צריכים להמשיך, ואני מניח ומקווה שזה יבוא לידי ביטוי בחינוך".

"אלו תיקים שהם לא סקטוריאליים, ואנחנו יכולים להביא בשורה. עובדה שבסופו של דבר הימין ניצח בבחירות ונתן לנו את הלגיטימציה לעשות את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"ליברמן קיבל את ההחלטה שלו, עבורנו המו"מ הסתיים בצורה טובה"

עוד מגל אמר בריאיון כי הוא מקווה שהממשלה תתרחב בעתיד. "אני חושב שצריך קואליציה רחבה שיש לה ביטחון, שאנשים גם יכולים לצאת מדי פעם לחו"ל או להיות חולים בבית בשביל שהיא תוכל לתפקד, ויכול להיות שזה יקרה. אני לא מאמין שאנחנו נצא החוצה. אנחנו נישאר, אלא אם כן יהיו תהליכים שיגרמו לנו לצאת שנוגדים את תפיסת העולם שלנו".

לדבריו, יכול להיות שהמחנה הציוני ישב איתם בממשלה. "זה עניין של מה נכון לעם ישראל, ונכון שתהיה קואליציה רחבה. כבר היו דברים מעולם וכבר קרו דברים. הכול יכול לקרות, זה בסדר. אני לא יודע להגיד עכשיו, אבל היו כבר קואליציות הרבה יותר מוזרות מהדבר הזה", אמר. בנוגע להחלטה של ליברמן אמר מגל: "ליברמן קיבל את ההחלטה שלו. בסופו של דבר, זה משחק שמגיע לסיומו מבחינת הזמן, השעון מתקתק, זה הסתיים מבחינתנו בצורה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully