וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בטרם השבעתה: הקואליציה תצביע ביום שני על הרחבת הממשלה

7.5.2015 / 12:52

61 ח"כים, הרוב הדחוק לשינוי "חוק יסוד: הממשלה", ידרשו להצביע במטרה להגדיל את כמות השרים וסגניהם. מסתמן כי הממשלה תושבע ביום רביעי הקרוב. נתניהו ובנט חתמו הבוקר על הסכם קואליציוני – המשרדים חינוך, התפוצות, המשפטים והחקלאות לבית היהודי

צילום: מור שאולי, עריכה: שניר דבוש

חברי הכנסת של הליכוד קיבלו היום (חמישי) הודעה מהנהלת הסיעה ולפיה הם מתבקשים להצביע ביום שני הקרוב על חוק יסוד: הממשלה, לצורך הרחבתה. משמעות הדבר הוא הגדלת כמות השרים וסגניהם בקואליציה החדשה. "דרושים 61 חברי כנסת להעברת החוק, ולכן כל חברי הקואליציה חייבים להיות נוכחים", נכתב בהודעה. השבעת הממשלה, כך נראה, תתקיים יומיים לאחר ההצבעה.

הליכוד והבית היהודי חתמו הבוקר על הסכם קואליציוני, 42 יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין. שתי הסיעות סיכמו כי המפלגה בראשותו של נפתלי בנט תקבל את התיקים הבאים: החינוך, התפוצות, המשפטים והחקלאות. בין היתר סוכם כי תקציב החינוך יגדל ב-630 מיליון שקלים, יוקצו מיליארד שקלים להעלאת שכר החיילים, יוגדל תקציב האוניברסיטה באריאל ויועבר חוק העמותות, המגביל את התמיכה בהן מגורמים מחוץ לישראל.

לקריאה נוספת:
כבר לא "תהום אידיאולוגית": לבני והרצוג הפכו פתאום לתקווה של נתניהו
הקרב על השאריות: איך יחולקו התיקים שנותרו לליכוד?

יאיר לפיד, משה כחלון. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"כל שר נוסף הוא משקולת על צווארך". כחלון ולפיד/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אחת הרפורמות שהעבירה הכנסת ה-19 היא הקטנת מספר שרי הממשלה ל-18, מהלך אותו הוביל שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. עתה, כאמור, הרפורמה צפויה להיעלם עוד בטרם מומשה. יו"ר יש עתיד אמנם ציין בחוק כי יידרש אישור של 70 חברי כנסת לפחות כדי למנות שרים נוספים מעבר לאותה מכסה, אולם בפועל יהיה ניתן לבטל זאת גם ברוב של 61 חברי כנסת. לפיד כבר הודיע כי יגיש בג"ץ אם הדבר אכן יקרה, אולם ספק אם יש לו ביסוס לכך.

לפני חודש וחצי פנה לפיד ליו"ר כולנו, משה כחלון, שצפוי להחליפו בתפקיד, וביקש ממנו להתנגד להרחבת הממשלה. "אם באמת אכפת לך מכספם של האזרחים, ואתם אתה באמת רוצה להביא שינוי, אתה מוכרח כבר היום להתייצב כחומה בצורה מול כל ניסיון להרחיב את הממשלה ליותר מ-18 שרים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "כל שר נוסף יהיה משקולת על התקציב ומשקולת על צווארך".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully