וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנינו נשכחו"; נציגי ממשלה נעדרו מטקס לזכר חללי לבנון השנייה

10.6.2015 / 1:46

בטקס, שנערך בהר אדיר המשקיף ללבנון, נאמו אלוף פיקוד צפון וח"כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני, אך אף גורם ממהממשלה לא טרח להשתתף. "הם בוחרים להשתתף רק בטקסים שבהם יש רייטינג גדול", אמר אב שכול

רויטל ודויד איינהורן, הוריו של יונתן ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה במהלך טקס לזכר חללי המלחמה בהר אדיר שבצפון, יוני 2015. דויד איינהורן, באדיבות המצולמים
"לא היה אף נציג מהממשלה וזה מכעיס אותי מאוד". דויד איינהורן ורעייתו רויטל/באדיבות המצולמים, דויד איינהורן

מאות בני משפחות שכולות השתתפו אתמול (שלישי) בטקס האזכרה השנתי לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך בהר אדיר שבגליל המערבי, המשקיף לאזורי הקרבות בלבנון. הטקס נערך במעמד אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי ונאמו בו אלוף במיל' וח"כ מטעם המחנה הציוני איל בן ראובן, סגן ראש עיריית קריית שמונה יגאל בוזגלו, לוחם שהשתתף בקרבות בבינת ג'בל ונציגי המשפחות השכולות. עם זאת, אף נציג מהממשלה לא טרח להגיע לטקס, אשר נערך זו השנה התשיעית.

"לא היה אף נציג מהממשלה וזה מכעיס אותי מאוד", אמר בזעם דויד איינהורן, אביו של יונתן אשר נפל במלחמה. "אם לא היה מגיע נציג ממשלה לכל טקסי הזיכרון אז אני יכול להבין את זה, אבל נוצר מצב שבו נציגי ממשלה בוחרים להשתתף רק בטקסים שבהם יש רייטינג גדול".

עוד בוואלה חדשות:
"ישראל במכבש לחצים על הממשל: תנו לרכוש נשק - והרבה"
החרם מתקדם: האיחוד האירופי יסמן מוצרי התנחלויות "בקרוב"
צפו: עבריין נמלט מהשוטרים באמבולנס גנוב - והתרסק

הטקס לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה בהר אדיר שבצפון, יוני 2015. דויד איינהורן, באדיבות המצולמים
רויטל איינהורן, שבנה יונתן נפל במלחמה, נואמת במהלך הטקס/באדיבות המצולמים, דויד איינהורן

לדברי אינהורן, "רק לפני שבוע נערך יום הזיכרון לשלושת הנערים שנרצחו בשנה שעברה. בטקס הזה נכח נשיא המדינה, וראש הממשלה נעלב שלא הזמינו אותו לאחד הטקסים. לטקס לזכר חללי אסון הכרמל הגיע השר לביטחון פנים, אבל חיילים זה כלום". איינהורן הוסיף כי רק פעמים מועטות במהלך השנים שבו נערך הטקס בהר אדיר הגיעו למקום נציגים מהממשלה. כמו כן, הוא ציין כי גם לטקסי האזכרה הממלכתיים הנערכים בהר הרצל שבירושלים נציגי הממשלה לא טורחים בדרך כלל להגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקס האזכרה השתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, יוני 2015. דובר צה"ל
אלוף פיקוד צפון, אביב כוכבי, נואם במהלך הטקס/דובר צה"ל

במהלך תשע השנים האחרונות נוהגות המשפחות השכולות של חללי המלחמה לקיים את טקס האזכרה בהר אדיר. אחרי מאבקים מצד המשפחות השכולות, אשר לוו בתהליכים בירוקרטיים ארוכים, נחנך בשנת 2012 במקום מצפור לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. רק אז השתתפו בטקס לראשונה נציגים ממלכתיים - נשיא המדינה דאז שמעון פרס חתך את הסרט שסימל את חנוכת המצפור והשר להגנת הסביבה לשעבר גלעד ארדן הצטרף ונשא נאום. גם בטקס שנערך לפני שנה הופיע ונאם השר נפתלי בנט.

היעדרות של נציג ממשלה מהטקס שנערך השנה לא הפתיעה אף אחד מבני המשפחות השכולות. "אני כבר לא מצפה לשום דבר מהממשלה הזאת" הוסיפה יהודית סלע, אמו של בן ז"ל שנהרג בכפר הלבנוני דבל. "במלחמה הזאת נפלו 121 חיילים ונהרגו עוד 42 אזרחים. גם לטקס הראשון לא הגיע אף נציג ממשלה. היו שנים שבאו נציגים אבל ברוב המקרים לא הגיעו נציגי ממשלה לצערי הרב. הבנים שלנו עשו את שלהם והמנהיגים שלנו, מובילי העם – שכחו אותם".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully