וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחר בסמים - והורשע בהעלמת מס: "גם הכנסה כזו מחייבת דיווח"

9.6.2015 / 14:41

אסף פיינשניידר, בן 37 מראשון לציון, הורשע בגין אי הגשת דוחות לרשות המסים על פעילות סחר בסמים במשך 12 שנים. "גם אם ההכנסה נובעת ממקור בלתי חוקי, הרווח שהופק מהווה הכנסה חייבת בדיווח"

אילוסטרציה. ShutterStock
העלים הכנסות מרשויות המס במשך 12 שנה/ShutterStock

בפסק דין ייחודי הורשע היום (שלישי) סוחר סמים בעבירות מס, לרבות אי הודעה על פתיחת עסק, אי הגשת דוחות ואי ניהול ספרים, מלבד עבירות הסחר. זאת, בתום חקירה משותפת של יחידת יהלום של רשות המסים ומחוז מרכז במשטרת ישראל.

נגד אסף פיינשניידר, תושב ראשון לציון בן 37, הוגש לפני כשנה כתב אישום בגין עבירות סמים ועבירות על פקודת מס הכנסה. במהלך משפטו הודה פיינשניידר באי הגשת דוחות על הכנסות בעסקו, אך תירץ זאת בכך שכלל לא היה לו עסק וכי כל החומרים והכלים שנתפסו ברשותו היו לצורך שימוש עצמי. לאחר שנשמעו עדויותיהם של 15 עדי תביעה, הגיעו עורכי הדין להסדר שלפיו הודה פיינשניידר בעבירות של סחר בסמים במהלך תקופה של כ-12 שנה. ואולם לעניין עבירות המס, דרשו עורכי דינו לבטל את האישומים בטענה כי במאות כתבי אישום המוגשים לבית המשפט מדי שנה שעניינם עבירות סמים, לא צורפו מעולם עבירות מס ועל כן מדובר באכיפה בררנית.

לקריאה נוספת:
קצין משטרה על הניצב החשוד: "אין סיכוי שקיבל מתנה או תשלום"
לאור יום: שני נערים חשודים שהכו ושדדו בן 12 בראשון לציון
רק אחוז מהמעורבים באירועי ירי - מאבטחים נושאי כלי נשק

מעבדת סמים בכפר ורבורג, מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
הורשע בעבירות סחר בסמים לצד העלמות מס. מעבדת סמים/חטיבת דובר המשטרה

התובעים בתיק הצליחו להוכיח כי בשנים האחרונות קיימת מגמה של רשויות החוק לבצע אכיפה כלכלית משולבת, כפועל יוצא של החלטת ממשלה בנושא. במסגרתה, טענו, הוגשו נגד סוחרי סמים ועבריינים בתחומים אחרים – זנות, הימורים, סחיטת דמי חסות וכן הלאה – כתבי אישום בסעיפים מהותיים, דוגמת העלמת הכנסה. נוסף על כך, היקף העבירות בתיק והמנגנון העסקי המצטייר בו היו כה חריגים, כך שלא היה מנוס מהגשת כתב אישום אפילו בעבירות טכניות. שירה סלי יעקב מיחידת יהלום ייצגה את רשות המסים בתיק יחד עם עו"ד איתי שמואל ועו"ד מעיין דואק מתביעות מחוז מרכז במשטרת ישראל. המחלקה הכלכלית בפרקליטות והלשכה המשפטית ברשות המסים ליוו את התהליך המשפטי.

השופטת שרית זמיר מבית משפט השלום בראשון לציון קיבלה את עמדת המדינה בנושא זה, כמו גם באשר למקור ההכנסות אותן מפיקים עברייני המס, וקבעה כי אין להבחין בין מקור חוקי למקור לא חוקי. "אפילו שאסורה ההתעסקות על פי החוק, ונובעת ממקור בלתי חוקי, עדיין הרווח שהופק ממנה מהווה הכנסה חייבת", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully