וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: הומלס שנאזק למיטתו בבית החולים - ישוחרר

8.6.2015 / 22:22

משרד הבריאות אישר לאזוק למיטה במשך 20 ימים דר רחוב חף מפשע אשר חולה במחלה מידבקת. זאת, בשל ניסיונות הבריחה שלו מבית החולים. עכשיו קבע העליון: הוא יטופל בבית חולים רגיל ולא בכלא

תחנה המרכזית הישנה תל אביב, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
תחנה המרכזית הישנה תל אביב, נובמבר 2014/ראובן קסטרו

בית המשפט העליון החליט היום (שני) כי דר רחוב שחולה במחלה מידבקת ואזוק למיטתו יותר מ-20 ימים בהוראת משרד הבריאות, על אף היותו חף מפשע - ישוחרר מאזיקיו. כמו כן, קבע בית המשפט כי למרות שברח יותר מפעם אחת מטיפול רפואי - לא יוכנס חסר הבית למרפאת בית הכלא אלא יטופל בבית חולים רגיל. עם זאת, נקבע כי הוא ישהה בחדר נעול ויוכל לצאת מחדרו שש שעות בכל יום עד שיחלים.

עם החלטת בית המשפט הגיע לסיומה סאגה ארוכה. כפי שפורסם בוואלה!NEWS מדובר בדר רחוב אשר הגיע לפני כשנה לאחד המרכזים הרפואיים במרכז הארץ בשל חבלה, ואובחן כחולה במחלה שנחשבת למידבקת מאוד. על פי משרד הבריאות, במהלך אשפוזו הוא עזב את בית החולים על דעת עצמו, לא שיתף פעולה עם הצוות הרפואי, לא נטל תרופות כפי שנדרש והתנהג בפראות. עוד הם טענו כי הוא המשיך בהתנהגותו גם בפעמים הבאות שהתאשפז. עם זאת, לעורכי דינו אמר דר הרחוב כי הסיבה לעזיבת בית החולים הייתה העובדה שלא קיבל את הצרכים הבסיסיים שלהם היה זקוק, כמו ביגוד וסיגריות.

לדר הרחוב אין משפחה בישראל ולכן אין מי שיביא לו מוצרים אלה. כמו כן, הוא טען כי בפעם האחרונה שלכאורה נמלט מבית החולים, הוא למעשה עזב בידיעתה והסכמתה של אחת הרופאות.

עוד בוואלה!NEWS:
אחרי עדותו של מלכה: הניצב לשעבר חשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה
עדויות מהקזינו בבולגריה: "חזן עישן קריסטל ושכר זונות ללקוחות"
רכיבה על אופניים חשמליים תוגבל ברישיון: "בני 14 החזיקו כלי נשק"

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
"מדובר במתקן כליאה לכל דבר ועניין ולא בבית חולים על כל המשתמע מכך". צילום: יותם רונן)/יותם רונן

משרד הבריאות פנה לבית משפט השלום שבתל אביב לפני כחודשיים, לאחר ששוב עזב דר הרחוב את בית החולים, וביקש להוציא צו אשפוז כפוי. זאת, מאחר שטען כי לא ניתן לאשפז אותו במסגרת רגילה של בית חולים, משום שקיים חשש שהוא יעזוב את אשפוזו ובכך יסכן את עצמו ואת הסביבה. זאת, בהתאם לסעיף 15 לפקודת הבריאות המאפשרת לשכנו בכפייה במתקן רפואי של שירות בתי הסוהר (שב"ס). האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים מחוז תל אביב, המייצג את דר הרחוב באמצעות עורכי הדין דניאל רז, אמיר קדיס ואיילת הלברשטט, התנגד לבקשה.

בית המשפט דחה את הבקשה. "אין אפשרות להיעתר למבוקש, שכן השמתו במרפאה שבמסגרת מתקן כליאה היא בעצם הפיכתו לאסיר מבלי שהתנהל הליך פלילי, בניסיון יצירתי להגדיר מרפאה של שירות בתי הסוהר כבית חולים", קבעה השופטת טל לוי. לדבריה, "מדובר במתקן כליאה לכל דבר ועניין ולא בבית חולים על כל המשתמע מכך".

השופטת לוי הסבירה כי חשוב לדאוג לשלום הציבור אך במסגרת דאגה זו יש גם לדאוג לחירות הציבור. במקרה הזה, טענה, הפגיעה בשלום הציבור היא זהה לכליאתו של דר הרחוב ללא הליך משפטי. עוד היא קבעה כי זו חובתה של המשטרה לסייע בשמירה על דר הרחוב בעת אשפוזו, לאחר שלא עשתה זאת עד כה. בשלב ההוא טרם אותר דר הרחוב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מפתחות האיזוק כמו מפתחות דלת הפלדה מצויים בידיו"

משרד הבריאות ערער על החלטה לבית המשפט המחוזי שבתל אביב והערעור התקבל. נקבע כי כאשר ייתפס דר הרחוב הוא יועבר למתקן רפואי של שירות בתי הסוהר וועדה מייעצת תתכנס בתוך 24 שעות לאחר מכן על מנת לשמוע את גרסתו. חודש לאחר מכן הוא נתפס והועבר למתקן של שב"ס. לדבריו ולדברי עורכי דינו, הם לא עודכנו על כינוס הועדה. הוועדה קבעה כי "ראוי שרשויות בתי הסוהר יאשפזו את החולה במתקן הרפואי של שב"ס".

אחרי כמה ימים עודכן הסיוע המשפטי כי הוועדה התכנסה. אז התברר כי דר הרחוב נכלא בבית סוהר מאחר שלא היה מקום במרפאת הכלא והוא כבול למיטתו בארבע גפיו מזה שלושה שבועות. בבקשת הערעור שהוגשה לבית המשפט העליון על ההחלטה נטען: "הוא סובל מספיק מעצם מחלתו. הוא לא צריך לעבור סבל נוסף של ענישה וכליאה על לא עוול בכפו. זאת, נוסף על החבורות והפצעים שנגרמו לו מהתקופה שנאזק למיטתו". לטענת עורכי דינו, דר הרחוב הפך בעצם לאסיר פלילי ללא הליך משפטי שמתאים לכך, מה שנוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בית המשפט העליון קבע כי דר הרחוב ישוחרר מאזיקיו אולם הדגיש: "מפתחות האיזוק כמו מפתחות דלת הפלדה מצויים במידה רבה בידיו. העצה היא כי יקבל את הטיפול הרפואי, יירגע וימשיך להירפא גם לאחר שישוחרר מבית החולים, אחרת יחזרו הדברים על עצמם", כתב בהחלטתו השופט אליקים רובינשטיין וקבע כי כל ההחלטות הקודמות - מבוטלות.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully