וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ש"ס הקימו "מלשינון" לדיווח על שימוש בניידים לא כשרים

8.6.2015 / 18:24

בעקבות דבריו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת החכמים של התנועה שאמר כי מי שמחזיק במכשיר "פסול", הוקם קו טלפון שבו מדווחים על אישי ציבור ועסקנים שחוטאים במכשיר לא כשר. "נמגר את התופעה בדרך התורה"

הרב שלום כהן. יעקב כהן, בחדרי חרדים
"צריך להיזהר". הרב שלום כהן עם יו"ר ש"ס אריה דרעי/בחדרי חרדים, יעקב כהן

פעילי ש"ס הקימו בימים האחרונים קו "מלשינון" שמקבל דיווחים על אישי ציבור חרדים שמחזיקים בטלפונים סלולרים שאינם כשרים. ההחלטה על הקמת הקו מגיעה לאחר שבשבוע שעבר תקף נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן, את מי שמחזיק במכשיר סלולרי שאינו כשר. "הוועד ידאג לאמת את המידע ויפעל למיגור התופעה בדרך התורה", נאמר בקו.

בעקבות דבריו של הרב כהן, יורשו של הרב עובדיה יוסף המנוח, היה מי שהחליט כי יש צורך להקים את קו "המלשינון" - יוזמה פרטית של צעירים המזוהים עם ש"ס. בחיוג לקו החדש, המכונה "מועד קיום התורה", נשמע תקליט שבו מתבקשים המחייגים להשאיר פרטים של אישי ציבור, עסקנים, מנהלי תלמודי תורה ומלמדים שמחזיקים במכשירים שאינם מאושרים. מפעיל הקו הדגיש כי "הפרטים הינם לצורך המערכת בלבד". בהמשך, נאמר בקו, יתבקשו המחייגים להשאיר מידע גם על שוחטים, מוהלים, רבני ערים ושכונות.

הטלפונים הלא כשרים מאפשרים, בין היתר, שימוש באפליקציות, גלישה באינטרנט ושליחת הודעות טקסט. "צריך להיזהר, לא פלאפון ולא שום דבר", אמר כהן בשבוע שעבר. "אם הוא לא כשר בתכלית, הרי זה הורס עד הסוף. אף אחד לא יכול לומר שאני יכול לשמור את עצמי. מי שיש לו את זה, שיזרוק את זה. אם לא – פסול האדם הזה".

עוד בוואלה!NEWS:
בכירים לשעבר במשטרה ובפרקליטות נחקרו באזהרה במח"ש
חבר הכנסת לשעבר דוד רותם הלך לעולמו בגיל 66
שעות אחרי שהפקח נהרג ב"פגע וברח" - אמו הלכה לעולמה

כנס בחירות ש"ס, נובמבר 2012. עומר מירון
גם הוא התריע מפני שימוש במכשיר לא כשר. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

בימים האחרונים פנה הרב כהן ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, ושאל אם הוא מחזיק במכשיר כשר. שר הכלכלה אמנם השיב בחיוב, אך הוא בקבוצת מיעוט במפלגתו: רוב נציגיה של ש"ס בכנסת וברשויות המקומיות לא מחזיקים במכשירים כשרים. לאחר דברי הרב כהן, חלקם הבטיחו כי בקרוב יתניידו למכשירים כשרים. כך, למשל, רשת המעונות הארצית "נאות מרגלית", שניידה 90 מעובדיה למסלול כשר, בשל הוראתו של נשיא מועצת החכמים.

הרב עובדיה יוסף המנוח התבטא בעבר אף הוא נגד התופעה. ואולם, למרות שגם הוא התנגד למכשירים שאינם כשרים, רוב נציגי מפלגתו המשיכו בשימוש במכשירים סלולריים אלו.

איסור החזקת מכשיר סלולרי בחברה החרדית אינו חדש. מנהיגים חרדים, אשכנזים וספרדים, יצאו כבר לפני כעשר שנים נגד התופעה והורו לתלמידיהם לעבור למסלולים כשרים. לאור הדרישה של הציבור החרדי נעשו ניסיונות רבים להתאים את הטכנולוגיה לצרכי קהילה זו, וחלה התקדמות במסלולים שאינם כשרים. באחד מהם, למשל, ניתן לרכוש טלפונים חכמים שבהם קיימת אפשרות מצומצמת של אפליקציות, כמו ווטסאפ ושירותים ממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully