וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפץ מחשב בסניף סלקום כשרצה להתנתק - ולא יישא באחריות

8.6.2015 / 11:52

תושב חיפה, נכה ואב חד-הורי, הואשם בהשחתת רכוש בסניף סלקום בעיר אחרי שלדבריו ניסה ללא הועיל להפסיק את ההתקשרות עם החברה, אולם השופטת הסכימה לפטור אותו מעונש. סנגורו: "מעידה חד-פעמית"

אילוסטרציה. ShutterStock
אחרי ויכוח עם המאבטחים, האזרח ניפץ את המחשב בכניסה/ShutterStock

אדם שניפץ מסך מחשב במוקד שירות של חברת סלקום – שממנה ניסה להתנתק, לא יישא באחריות פלילית למעשיו, כך פסק לאחרונה בית משפט השלום בחיפה. בהחלטתה התייחסה השופטת יעל אבירם לנסיבות חייו של הנאשם ולעובדה שאין לו הרשעות קודמות.

המקרה ארע לפני כשנה. הנאשם, גבר נכה בן 47 מחיפה, שמגדל לבדו את בת ה-14, ניסה במשך תקופה להפסיק את ההתקשרות עם סלקום, שם היה מנוי. לאחר שניסיונותיו לא צלחו, הגיע לסניף החברה בחיפה, ובמהלך דין ודברים עם המאבטחים במקום שבר מסך מחשב בעמדת הכניסה. בעקבות המקרה הוגשה נגדו תלונה, ונפתח משפט.

את האיש, אשר הודה במעשים ושלחובתו אין כל רישום פלילי, ייצג עו"ד שגיא מלח מטעם הסניגוריה הציבורית. "מדובר במעידה חד פעמית, ברגע אחד של כעס", טען מלח אודות מרשו, גרוש ואב חד-הורי, שחי מקצבת נכות דלה. לדבריו, האיש - שנמצא במסלול טיפולי, לקח אחריו על המעשה ולא ניסה לחמוק. "הסיכוי שיחזור על מעשה דומה הוא נמוך עד אפסי", אמר עו"ד מלח שטען כי מוטב שהמקרה יסתיים בשימוע.

הפרקליטות התנגדה לכך וטענה כי הנאשם, שלא היה מרוצה מהטיפול בו, הטיח את מסך המחשב מספר פעמים בדלפק, עד שהמסך נשבר. "העובדה שזה אירע במקום שבו נמצא קהל רב, והעובדה שהנאשם התנהג בצורה בריונית ואף גרם נזק, מובילים למסקנה כי לא ניתן לפטור אותו בהגנה של זוטי דברים", טענה התביעה.

לבסוף הכריעה השופטת כי "בהתחשב בכך שנסיבות ביצוע העבירה קלות באופן יחסי, ושתוצאות המעשה אינן חמורות, מבלי להקל ראש, ולנוכח העבודה כי לנאשם אין הרשעות קודמות או תיקים פתוחים והוא מנהל אורח חיים נורמטיבי למרות נכותו והיותו אב חד-הורי, אני מחליטה כי הנאשם לא יישא אחריות פלילית למעשה. הגנת זוטי דברים מתיישבת במקרה זה עם האינטרס הציבורי".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
שר החוץ של צ'כיה: "אם המצב לא ישתנה, נתקשה להגן עליכם"
בקרוב: רכיבה על אופניים חשמליים - רק ברישיון
82% מהישראלים: יש לאפשר להומואים ולסביות להביא ילדים

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully