וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

82% מהישראלים: יש לאפשר להומואים ולסביות להביא ילדים

סקר שנערך לקראת חודש הגאווה גילה ש-91% מהישראלים תומכים בפונדקאות לזוגות חד-מיניים, ושליש מהדתיים בעד הורות לחד-מיניים. מי תמך יותר: נשים או גברים?

תמונות מצעד הגאווה טיילת תל אביב. דרור עינב
78% בעד שוויון זכויות בין חד-מיניים להטרוסקסואלים. מצעד הגאווה בשנה שעברה/דרור עינב

82% מהציבור בישראל סבור כי להומואים וללסביות ישנה זכות שווה להביא ילדים לעולם – נתון זה עולה מתוך סקר שערכה חברת "תמוז", המנהלת הליכי פודנקאות ביננלאומיים, לרגל חודש הגאווה שמצויין בימים אלה ברחבי העולם. הסקר שופך אור על דעותיהם של הציבור הישראלי אודות זכויותיהם של זוגות חד-מיניים, בדגש על הבאת ילדים לעולם.

עוד עולה מהסקר כי 78% חושבים שהמדינה צריכה לאפשר לחד-מיניים את אותן הזכויות שהיא מאפשרת להטרוסקסואלים. 91% מהציבור סבורים שיש לאפשר תהליכי פונדקאות לאנשים המעוניינים להביא ילדים לעולם ואינם יכולים לעשות זאת בדרך אחרת.

ישראלים נוחתים בשדה דב לאחר ששבו מנפאל 27 אפריל 2015. מד"א
הורים לתינוקות שנולדו בהליך פונדקאות שבים ארצה אחרי רעש האדמה בנפאל/מד"א

הסקר נערך בשבוע שעבר וכלל מדגם מייצג של 500 בני אדם בני 18 ומעלה. "רעש האדמה בנפאל באפריל האחרון העלה לסדר היום הציבורי את נושא הפונדקאות וזכותם של ההורים המיועדים, בעיקר מהקהילה הגאה לממש את הורותם באמצעות תהליכים אלה", אמר דורון ממט-מגד מנכ"ל ומייסד תמוז. "בעוד שעבור חלק מדובר בדיון תיאורטי-אקדמי, עבור רבים אחרים מדובר בשאלה של חיים ושל מימוש הרעיון האנושי הבסיסי ביותר - הזכות להורות".

ממט-מגד בירך על תוצאות הסקר שמשקפים את תמיכת הציבור בישראל בציבור החד-מיני ובזכותו להורות ולשיוויון זכויות. הוא התייחס לנתון נוסף שעלה מהסקר, לפיו 34% מהדתיים תומכים בזכותם של חד-מיניים להביא ילדים לעולם. "אנו בעיקר מופתעים ושמחים לראות שגם חלק לא מבוטל, למעלה משליש, מהציבור הדתי מכיר בלגיטימיות של חד-מיניים להורות ובשאיפה לקידום זכויותיהם בנושאי משפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

90% מבין הנשאלים העידו על היכרות עם זוגות חד-מיניים

מתוך הציבור התומך בזכותם השווה של חד-מיניים להביא ילדים לעולם – 91% הן נשים, המתגלות דרך סקר זה כפתוחות יותר לנושא, לעומת תמיכתם של 72% מבין הגברים. פער נוסף הוא בין החילונים (91%) המסורתיים (79%) והדתיים (28%) לגבי התפיסה שהמדינה צריכה להשוות את זכויות החד-מיניים בכל הנוגע להולדת ילדים לאלה של ההטרוסקסואלים.

עוד עולה מהסקר כי 90% מבין הנשאלים העידו על היכרות עם זוגות חד-מיניים לעומת 65% שהעידו כי אינם מכירים. מתוך הציבור שמעיד על היכרות מוקדמת, 76% נשים ו-65% גברים. פער בעניין זה ניתן לראות בין תושבי אזור תל אביב, שבהם 77% מעידים על היכרות עם חד-מיניים לעומת 68% באזור ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully