וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשי עבודות שירות לסייעת שהורתה לילדים להכות את חברם

7.6.2015 / 11:36

חנה ירון בת ה-59, שהורשעה בהתעללות בקטין במסגרת הסדר טיעון, תידרש גם לשלם 8,000 שקל פיצויים להורי הילד בן ה-3.5. "היא פגעה בשלמות גופו, בביטחונו ובכבודו", כתבה השופטת, אך התחשבה בעברה הנקי

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) חמישה חודשי עבודות שירות על סייעת בגן ילדים בקריית אתא שהורתה לילדים להכות ילד בן שלוש וחצי לאחר שזה נהג באלימות כלפי חבריו לפני כשנה. כמו כן, תידרש הסייעת, חנה ירון בת ה-59, לשלם להורי הילדים פיצויים בסך 8,000 שקלים.

ירון שימשה סייעת בגן של 32 ילדים בני שלוש וחצי עד ארבע וחצי. על פי כתב האישום, בפברואר 2014, בעת שהגננת הקבועה הייתה בחופשה, ריכזה הסייעת את הילדים למפגש, ובמהלכו התלוננה אחת הילדות כי ילד אחר הכה אותה. בתגובה לכך, לפי כתב האישום, הורתה הסייעת לילדה "להחזיר לו". אז, לכאורה, החלו הילדה ושני ילדים נוספים לבעוט באותו ילד, תוך שהסייעת צופה במעשיהם ו"איננה עושה דבר".

אלא שהעניין לא הסתיים בכך. בהמשך, אחרי שילדים נוספים טענו שהילד הכה גם אותם, משכה הנאשמת את הילד בכוח אל מרכז המעגל, פנתה לכל ילדי הגן ואמרה כי מי שספג מכות רשאי להחזיר לילד. מכתב האישום עולה כי בהוראת הסייעת ניגשו כל ילדי הגן אל הילד, הקיפו אותו, בעטו בו ושבו למקומם. לפי העדויות, הנאשמת פנתה אז לילד ושאלה אותו אם "זה נעים לו", והוסיפה: "כך הוא לומד".

עוד ידיעות משפט ופלילים:
בהוראת משרד הבריאות: הומלס חף מפשע אזוק שבועות למיטתו
שוטרים פגעו בראשה של נכה עם פטיש - בגלל טעות מודיעינית
רצח כפול ברמלה: שתי גופות נמצאו במכונית בבית קברות

גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
גן הילדים בקריית אתא/אדריאן הרבשטיין

נגד ירון הוגש כתב אישום בגין התעללות בקטין ותקיפה בנסיבות מחמירות, אולם בסופו של דבר היא הורשעה בהתעללות בקטין בלבד במסגרת הסדר טיעון. בגזר הדין כתבה השופטת רונית בש כי במעשיה פגעה ירון "בשלמות גופו, בביטחונו ובכבודו של הילד, שניצב חסר ישע אל מול האלימות וההשפלה שהופגנה כלפיו על ידי ילדי הגן". השופטת ציינה בגזר הדין את המצוקה הרגשית שאליה נקלע הילד באירוע עצמו ולאחריו. לדבריה, הייתה גם "פגיעה חינוכית ורגשית ביתר ילדי הגן, שלהם הורתה הנאשמת להכות את הילד".

עם זאת, הסבירה השופטת את העונש הקל בכך שלאירוע לא קדם תכנון של ממש מצד הסייעת, "אשר פעלה על רקע התנהלותו האלימה של הקטין כלפי יתר הילדים ותוך מחשבה ושיקול דעת מוטעים כי בהתנהלותה קיים היבט חינוכי". השופטת ציינה עוד כי בעת האירוע נכחה בגן סייעת נוספת, שלא עשתה דבר כדי למנוע את התנהלותה של ירון.
זאת ועוד, הנאשמת נאלצה להתמודד עם ניהול של גן ילדים, על כל הכרוך בכך, חרף העובדה שאין לה הכשרה כגננת כי אם כסייעת בלבד", כתבה השופטת.

עוד הדגישה השופטת בש כי האירוע נמשך פרק זמן קצר בלבד והופסק ביוזמתה של ירון. "יצוין עברה הנקי ללא רבב של הנאשמת והתנהלותה הנורמטיבית לאורך השנים ונסיבותיה האישיות של הנאשמת, לרבות העובדה שהיא מטפלת במסירות בבעלה החולה", הוסיפה השופטת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מה היא כבר עשתה? לא היה פה דם"

בעלה של הסייעת דיבר מחוץ לאולם בית המשפט ואמר כי אשתו היא קורבן בפרשה. הוא מתח ביקורת על כך שהתיק טופל בבית המשפט המחוזי. "נראה לי שכוחות חזקים הפעילו את כל המשטרה והמערכת ועשו בלון רציני", אמר הבעל. "מה היא בדיוק עשתה? אמרה לילדים 'קומו, תחזירו לו'? אז מה? לא היה פה דם, לא נהרג אף אחד. על זה להרוס משפחה עד היסוד. אנחנו עברנו תקופה איומה".

עו"ד שאדי סרוג'י, המייצג את ירון מטעם משרדה של עו"ד תמי אולמן, הביע בתום הדיון שביעות רצון מהעובדה שבית המשפט הבין את הנסיבות של ירון והקל בעונשה. "הנאשמת מבינה את הבעייתיות בהתנהגות בכיתה ומצטערת על כך. אנו מקווים שכשתסיים את העבודות שירות, הכול יהיה מאחוריה והיא תוכל להתחיל דף חדש", אמר עו"ד סרוג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully