וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

גופת גבר נמצאה מגולגלת בתוך שטיח בתל אביב, מנכ"ל אורנג' הביע חרטה על דבריו, צה"ל פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום ושר החוץ של סדאם מת בכלא בעיראק. אלה הכותרת שעשו את השבת

רצח בתל אביב: גופה נמצאה מגולגלת בשטיח, מצוד אחרי בן הנרצח

גופת גבר כבן 50, תושב ותיק בשכונת התקווה, התגלתה בדרום תל אביב כשהיא מגולגלת בשטיח ועליה סימני אלימות קשים. היא נמצאה בסמוך לסבך שיחים ברחוב קהילת ניו יורק, לא רחוק מתחנת רכבת ההגנה בעיר. לפי הערכה ראשונית, הגבר נרצח בביתו, עשרות מטרים מהמקום שבו התגלתה הגופה, ולאחר מכן ניסו הרוצח או הרוצחים להיפטר מהראיות. בבית לא נמצאו סימני פריצה. במשטרה מחפשים את בנו של הנרצח בחשד שהיה מעורב ברצח. לפי שעה לא ברור מה המניע למעשה.

הגופה נמצאה הודות לערנותו של נער בן 15, שהבחין בגבר מחזיק בשטיח סמוך לסבך שיחים. הוא הבחין בניידת משטרה ברחוב ההגנה וסיפר לשוטרים את שראה. השוטרים ירדו מהניידת, אולם החשוד במעשה הספיק להימלט לפני הגעתם לזירה. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותו של האיש.

מנכ"ל אורנג' העולמית חוזר בו: "אנחנו בישראל - ונישאר שם"

מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישר, התייחס היום לאמירותיו האחרונות בנוגע לפעילות החברה בישראל והדגיש בפני סוכנות הידיעות הצרפתית כי "אורנג' נמצאת בישראל, ותישאר שם". רישר הוסיף כי הוא "מצטער מאוד" על הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו בנוגע לסיום זיכיון החברה בישראל, והדגיש כי אורנג' "אינה תומכת בכול סוג של חרם, בישראל, או במקום אחר בעולם".

אתמול שוחח המשנה לראש הממשלה סילבן שלום עם רישר ולדברי שלום, רישר הביע את התנצלותו ואמר כי הוא מתנגד לחרם מכל סוג שהוא. בנוסף לכך, המנכ"ל פנה לשגרירות ישראל בצרפת כדי להתנצל על דבריו. הוא הביע רצון להיפגש עם השגריר יוסי גל כדי לתקן את הנזק שגרמו מילותיו ובמשרד החוץ בירושלים בוחנים את הבקשה. רישר אף פרסם התנצלות גם בחשבון הטוויטר שלו ובה טען כי לחברתו אכפת מישראל.

בת 3 מהצפון במצב אנוש לאחר שהחליקה לבור שפכים

פעוטה בת שלוש מהצפון הובהלה בליל שבת לבית חולים במצב אנוש לאחר שהחליקה לבור שפכים בחצר אירועים. אביה סיפר כי הילדה החליקה לבור במהלך עבודות ניקיון שהיו במקום לאחר חתונה.

הילדה, תושבת בוקעתא ברמת הגולן, פונתה למחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו שבצפת. עם נפילתה היא בלעה שפכים ורעלים מסוכנים שהתנקזו לבור ביוב בעומק של שני מטרים. קרובת משפחה של הילדה הבחינה בה והוציאה אותה מהמקום.

ערב ביקור האפיפיור, דאעש מאיימים: "נכבוש את הבלקן"

בסרטון שפורסם על ידי גוף התקשורת של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), לוחמי הארגון איימו להרחיב את שטחי החליפות האיסלאמית – ולכבוש את מדינות הבלקן. בסרטון, שאורכו כ-21 דקות, מבטיחים אנשי דאעש "ימים שחורים" ל"צלבנים האירופים". זאת, ערב ביקורו של האפיפיור פרנציסקוס בסרייבו, בירת בוסניה והרצגובינה.

מרבית הלוחמים המופיעים בארגון הם בעצמם ממדינות הבלקן, והקריין אף מדגיש כי דאעש "בורך בלוחמי קודש רבים ממדינות זרות". אחד מהלוחמים, אבו מוקאתיל אל-קוסובי, פונה למדינות הבלקן וקורא: "אל תחשבו ששכחנו איך דיכאתם את המוסלמים, אל תחשבו ששכחנו את העוינות שלכם, אל תחשבו ששכחנו איך השפלתם את המוסלמים. בשם אללה, ימים שחורים יגיעו. אתם תפחדו ללכת ברחוב. נפחיד אתכם אפילו בחלומות שלכם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האוטובוס החברתי שייקח אתכם לים של תל אביב בשבת

בשנים האחרונות נעשו לא מעט ניסיונות לשנות את הסכם הסטטוס קוו, שלפיו לא יינתן רישיון להפעיל אוטובוס ציבורי בימי מנוחה. מי שהחליטו לנסות ולפרוץ את המחסום הם חברי האגודה השיתופית "ואף על פי כן", שהפעילו השבת קו אוטובוס חברתי הפועל באזור גוש דן. "'נוע תנועה' הוא קו אוטובוס שלוקח אותך מרמת גן, גבעתיים ותל אביב לים ובחזרה, ומאפשר לצאת ולבקר חברים ולבלות. הקו פועל בין השעות 09:00 בבוקר ועד 19:00 בערב. היציאה האחרונה בשש בערב", סיפר רועי שוורץ-תיכון, ממקימי האגודה.

לדברי שוורץ-תיכון, האגודה נוסדה בזריזות, והקהל מגיב בהתלהבות. "הקמנו אותה, שלחנו את המסמכים לפני חודש וחצי ולפני שלושה ימים קיבלנו תשובה", סיפר. "עדיין לא הייתה היענות גדולה וזה בסדר גמור, לזה אנחנו מצפים, אבל מה שכן, תוך כמה שעות קיבלנו 500 לייקים בפייסבוק ועכשיו אנחנו כבר על אלף ושואלים אותנו מלא שאלות".

על רקע ירי הרקטות: צה"ל פרס סוללות "כיפת ברזל" בדרום

צה"ל העביר שתי סוללות של מערכת "כיפת ברזל" לאזור נתיבות ואשדוד - זאת בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון על רקע ירי הרקטות לעבר ישראל ביום רביעי האחרון. במערכת הביטחון מעדיפים שלא לקחת סיכונים בשל העימותים הפנימיים ברצועת עזה בין חמאס לבין ארגונים סלפיים.

בסוף השבוע הקודם התגברו החיכוכים בין חמאס לבין ארגון קיצוני, שמזוהה עם "המדינה האסלאמית". בעקבות כך ביצע חמאס גל מעצרים נרחב שבמהלכו נהרג פעיל סלפי מירי של אנשיו. בתגובה לכך, שיגרו פעילי הארגון הקיצוני רקטות לעבר שטח ישראל וביממה האחרונה הם איימו כמה פעמים כי יתקפו שוב את ישראל במידה, אם העימותים עם חמאס יימשכו.

גורם ביטחוני אמר הערב: "חמאס נמצא בעימות מול ארגון סלפי ובמקביל מנסה לאכוף שקט ומנסה למנוע שיגורים לעבר ישראל. עקב כך נעשתה הערכת מצב, ועל מנת לא לקחת סיכונים מיותרים, מניידים מעת לעת סוללות כיפת ברזל".

חיזבאללה משיב את השליטה בקלמון: "נטהר את האזור מחמושים"

לוחמי חיזבאללה וכוחות של צבא סוריה השיבו היום את השליטה בכמה מוקדים אסטרטגיים באזור הרי קלמון שבמערב סוריה, בסמוך לגבול הלבנוני - כך דיווחו כלי תקשורת ערביים. זאת, לאחר שבועות ארוכים של לחימה נגד ארגוני מורדים ובראשם ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. על פי הדיווחים בכלי תקשורת שונים בלבנון ובסוריה, כוחות המורדים נסוגו ממאות קילומטרים רבועים באזור הגבול.

גורם בכיר בחיזבאללה מסר לאתר החדשות "א-נשרה" כי כעת נותרו בידי המורדים רק כ-200 קמ"ר של שטח, באזור האסטרטגי שהפך למוקד הלחימה בין הצדדים. כמו כן, דווח כי כל לוחמי ג'בהת א-נוסרה נסוגו מהאזור, וכעת נותרו בו רק לוחמים של ארגונים אחרים וקטנים יותר.

איראן מקשיחה עמדות: "לא נאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקני צבא"

איראן לא תאפשר אפילו גישה מוגבלת למתקנים צבאיים במסגרת הסכם סופי עם שש המעצמות על תכנית הגרעין שלה – כך הבהיר סגן רמטכ"ל צבא איראן, מסעוד ג'זאיירי. הדרישה לפיקוח על בסיסים צבאיים באיראן היא אחת מסלעי המחלוקת בין הצדדים, שאמורים להגיע להסכם סופי עד 30 ביוני. מחלוקת נוספת נוגעת לזמן שיעבור עד להסרת הסנקציות שהוטלו על טהראן.

"כל סוג של פיקוח על אתריה הצבאיים של איראן, אפילו אם מוגבל, הוא בלתי-מתקבל", צוטט הבכיר הביטחוני בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים. רק אתמול אמר עבאס עראקצ'י, שעומד בראש צוות המשא ומתן של איראן, כי ייתכן שארצו תאפשר גישה מוגבלת לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כשטהראן תהיה זאת שתשלוט בתהליך. עוד אמר אתמול עראקצ'י, שמשמש גם סגן שר החוץ, כי חלה "התקדמות חשובה" בין הצדדים.

חשד לחיסול בשרון: עבריין מוכר נורה ונהרג

גבר בן 38 תושב כפר יונה שבשרון נהרג לאחר שנורה ברחוב השושנים בעיר על ידי אלמוני רכוב על אופנוע, שנמלט מהזירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים הלל יפה שבחדרה כשהוא סובל מפצעי ירי בחזהו. כעבור שעה קלה נקבע מותו. כוחות המשטרה מתחנת שדות בפיקודו של סגן-ניצב משה פינצ'י הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע. ההערכה הראשונית היא כי מדובר בחיסול, שכן הקורבן הוא עבריין מוכר למשטרה.

שר החוץ של סדאם, טארק עזיז, מת בבית כלא בעיראק

טארק עזיז, מי שהיה שר החוץ בממשלו של רודן עיראק לשעבר סדאם חוסיין, מת מהתקף לב בגיל 79. עזיז, שהיה כלוא בבית סוהר במחוז ד'י קאר שבדרום המדינה, הובהל מתאו בבית הכלא לבית חולים שם נקבע מותו. עזיז היה יד ימינו של הדיקטטור ושימש בעבר גם סגן ראש הממשלה.

הוא נידון לעונש מוות על ידי בית המשפט העליון של עיראק בשנת 2010 בגין רדיפת מיעוטים דתיים בתקופת שלטונו של סדאם, אך גזר הדין לא בוצע. הוא נכנע לכוחות של צבא ארצות הברית בשנת 2003, זמן קצר אחרי נפילת הבירה בגדאד בידי הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully