וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה נאשמים בירי בזוכת הנובל הפקיסטנית שוחררו מחוסר ראיות

בית המשפט בפקיסטן שחרר שמונה מתוך עשרת הנאשמים בירי במלאלה יוספזאי בשנת 2012. שניים נוספים נידונו ל-25 שנות מאסר. זוכת פרס הנובל לשלום נורתה בגלל התבטאויותיה נגד טליבאן

מלאלה יוספזאי, הנערה מפקיסטן שזכתה בפרס נובל לשלום, במסיבת עיתונאים בבריטניה, 10 באוקטובר 2014. AP
מלאלה יוספזאי בבריטניה, 2014/AP

משטרת פקיסטן הודיעה היום (שישי) כי בית המשפט במדינה החליט לשחרר שמונה מתוך עשרת הנאשמים בירי בזוכת פרס הנובל מלאלה יוספזאי. זאת, משום שלא היו די ראיות על מנת לקשר אותם לאירוע הירי. ב-30 באפריל הורשעו 10 מעורבים בירי ונידונו ל-25 שנות מאסר. שניים מתוכם החלו לרצות את עונשם בכלא. סגן מפקד המשטרה אמר כי אין לו הסבר לשחרור החשודים והדגיש כי הוא לא יודע מדוע הרשויות במדינה לא אימתו את העובדות קודם לכן.

יוספזאי נורתה בשנת 2012 על ידי חמושים פקיסטנים כשהייתה בת 14 בלבד. החמושים פתחו באש לעבר אוטובוס התלמידים שבו נסעה בדרכה מבית הספר בעיר צפונית לבירה, איסלאמבאד ונפצעה באורח קשה. הסיבה לירי הייתה התבטאויותיה נגד טליבאן.

עוד ידיעות מהעולם:
נשיא אוקראינה: "על הצבא להיערך לקראת פלישה רוסית מלאה"
סקר: איראן ודאעש מדאיגים את הסעודים יותר מישראל
ניו יורק: מצוד אחר חשוד שהשליך טרנסג'נדרית לפסי הרכבת

כלת פרס נובל לשלום לשנת 2014 מלאלה יוספזאי באוסלו, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
התפרסמה בגיל 11 בעקבות יומן שכתבה. מלאלה יוספזאי/ראובן קסטרו

יוספזאי התפרסמה בגיל 11 בעקבות יומן שכתבה, שבו תיארה כיצד השתלטו אנשי טאליבן על עמק סוואט שבו היא מתגוררת והורו לסגור את בית הספר לבנות שפעל בו. את היומן היא פירסמה בשם בדוי וזהותה נחשפה רק לאחר שאנשי ארגון הטרור נסוגו מהאזור. היומן שפרסמה זיכה אותה בפרס לאומי עבור אומץ הלב שגילתה, והיא אף הייתה מועמדת לזכייה בפרס בינלאומי המוענק לילדים הפועלים לקידום השלום. בשנת 2014 בהיותה בת 17 זכתה יוספזאי בפרס נובל לשלום. כיום היא מתגוררת בבריטניה, לאחר שהוטסה לשם לקבלת טיפול בפציעת הירי והחליטה להישאר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully