וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונצרט היהודי-ערבי להרוגי "צוק איתן" שהרגיז תושבים בדרום

5.6.2015 / 0:18

בקיבוץ כפר עזה התקיים הערב אירוע מוזיקלי במלאת שנה למבצע ברצועה, כשהמטרה, לדברי המארגנים - לקדם פיוס. 11 פעילי שלום מעזה הוזמנו, אך לא הצליחו להגיע. תושב שדרות: "ישפיע על חמאס? אשליה". בקונצרט השתתף גם הרמטכ"ל לשעבר גנץ

קונצרט בכפר עזה במלאות שנה לצוק איתן 04 יוני 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
גנץ בקונצרט, הערב בכפר עזה/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

כמעט שנה אחרי פתיחת מבצע "צוק איתן", התקיים אמש (חמישי) בקיבוץ כפר עזה הסמוך לגבול הרצועה קונצרט חגיגי – בהשתתפות יהודים וערבים, בסימן התקווה לדיאלוג ולפיוס. בערב השתתפו גם הרמטכ"ל לשעבר ומי שניהל את המערכה האחרונה נגד עזה, רב-אלוף במיל' בני גנץ, וכן ראש מועצת אשכול הנבחר גדי ירקוני וקודמו בתפקיד ח"כ חיים ילין.

החלק הראשון של האירוע "במלאת שנה לסבב הדמים בין ישראל לעזה", כך לפי המארגנים, הוקדש ל"קינה ואשכבה להרוגים משני הצדדים". בעקבות זאת, היו תושבים בדרום שמחו על קיום האירוע, שלטענתם השווה "בין הצד התוקף לבין הצד המותקף".

הפרויקט המוזיקלי הוא יוזמה פרטית של אזרחים ומוזיקאים. אנשי כפר עזה, המועצה האזורית שער הנגב ותושבים מהנגב המערבי סייעו להוציאו לפועל. לקונצרט הוזמנה קבוצה של 11 פלסטינים פעילי שלום מעזה, שהביעו רצון להשתתף, אולם הם לבסוף לא הצליחו להגיע. "בחלק הראשון יבוצעו הרקוויאם של מוצרט וקטעי קינות יהודית וערבית, כתפילת אשכבה לקורבנות המלחמה האחרונה, ישראלים ופלסטינים", נמסר מהמארגנים. "בחלק השני של הקונצרט, שמסמל את התקווה לפיוס, מוזיקאים יהודים וערבים, נשים וגברים, ישתפו פעולה וישירו ביחד בשתי השפות".

אולם, כאמור, לא כולם בדרום קיבלו בצורה חיובית את הקונצרט למען השלום. "אני לא מצליח להבין איך מתקיים ערב שמעמיד את הצדדים באותו מעמד. 130 אומנים מתגייסים לטובת 11 פלסטינים (אלו שהוזמנו להשתתף – י"י), שלא ברור מה האינטרס שלהם", אמר לוואלה!NEWS רון שטרן תושב נתיבות. "נראה לי שזה ערב מיותר, שמבזה את הקורבנות בצד הישראלי ועוד על רקע השיגורים אתמול ובשבוע שעבר".

גם אלברט גבאי, עיתונאי משדרות, הביע פליאה על קיום הקונצרט. "אנחנו עם מזוכיסטי", טען. "המחשבה שאירועים כאלה ישפיעו על מחבלי החמאס היא אשליה. הגיע הזמן שבקיבוצי שער הנגב יתעוררו מהחלום ההזוי הזה. השכנים שלנו מהרצועה רוצים רק דבר אחד - לחסל אותנו סופית. במצב הקיים אני לא רואה שום סיכוי להידברות עם החמאס ושאר הארגונים הרוצחים. הם כבר מכינים את המערכה הבאה נגדנו ובכפר עזה שרים להם".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
נתניהו: "דורש שממשלת צרפת תתנער מהפעולה האומללה של אורנג'"
תיעוד: אזרח התנפל על עבריין חמוש ומנע שוד בנק בחולון
סגן שר הביטחון נגד ביטול העונש לחייל: "בצבא יהודי אוכלים כשר"

(עדכון ראשון: 20:13)

נושא: קונצרט בכפר עזה במלאות שנה לצוק איתן 04 יוני 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
נושא: קונצרט בכפר עזה במלאות שנה לצוק איתן 04 יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully