וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב נגד אופניים חשמליים: "זה כלי נשק"

5.6.2015 / 0:16

תושבי שכונת ביצרון שבמזרח העיר מחו נגד נסיעת אופניים חשמליים על המדרכה, כמה ימים אחרי שנפצעה ילדה בת 3 מפגיעת אופניים בשדרה. "אנחנו יודעים שהאופניים האלה יכולים להרוג"

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

כ-150 בני אדם הפגינו אתמול (חמישי) בשכונת ביצרון שבתל אביב נגד נסיעת אופניים חשמליים על מדרכות. ההפגנה, שאותה יזמו תושבי השכונה יחד עם עמותת "אור ירוק", נערכה על רקע פציעתה השבוע של עלמה, ילדה בת שלוש תושבת השכונה, מפגיעת אופניים חשמליים.

"אנו מפגינים על זה שאף רשות לא לוקחת על עצמה את הבעיה הזו", אמרה לוואלה!NEWS שירי, אמה של עלמה. "כשפנינו למשרד התחבורה הם אמרו לנו שהמשטרה אשמה. כשפנינו למשטרה אמרו לנו שמשרד התחבורה אשם. מצד שלישי, העירייה אמרה לנו שאין לה שום סמכויות לאכוף את הנעשה. כל אחד זורק את האחריות על השני".

עוד בוואלה!NEWS:
נתניהו: "דורש שממשלת צרפת תתנער מהפעולה האומללה של אורנג'"
כשרבין הזהיר: "עלולה להיות סכנה קיומית לישראל"
הונג קונג: עשרות אלפים ציינו 26 שנים לטבח ההמוני בסין

הפגנה נגד אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ניב אהרונסון
שכונת ביצרון, אחר הצהריים/ניב אהרונסון

לדבריה של שירי, "משרד התחבורה צריך להתאים תקנות יותר הגיוניות וברות ביצוע. לא יכול להיות שנער בן 14 נדרש לרכוב בשבילי אופניים אבל אין שבילי אופניים, אז הם פשוט נוסעים על המדרכות. הבת שלי הלכה לכיוון הנדנדות בשדרה שמיועדת להולכי רגל ולפתע הגיע רוכב אופניים חשמליים תוך שהוא מרכיב את חברו ופשוט דרס אותה. ילד בן 14 לא מבין את המשמעות של הכלי הזה, שהוא כלי נשק".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שי יעקבי, בן 35, אמר: "אני אבא לשניים, עפרי ועמית. אני והורים נוספים דואגים לשלומם של ילדינו, אנו רוצים להשתמש במרחבים בפארקים ובגנים אבל קומץ של בריונים משתלטים על השדרה ונעים בכלי המסוכן הזה. זו לא המטרה של האופניים החשמליים לרכב בפראות בשדרה, שהיא מקום נפלא".

"אנחנו יודעים שהאופניים האלה יכולים להרוג", הוסיף. "כשנותנים כלי כזה לבני נוער בני 12 שהסביבה לא בראש מעיינם זה פתח לאסון. אנו דורשים פתרון. נכון להיום אין אכיפה של מי יכול להשתמש ומי לא, וגם לא דואגים למסלולים בכבישים".

הפגנה נגד אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2015. ניב אהרונסון
שכונת ביצרון, אחר הצהריים/ניב אהרונסון

מנתוני "אור ירוק" עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר הנפגעים מאופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים. לפי הנתונים, ב-2014 248 בני אדם אושפזו בבתי החולים ברחבי הארץ, וזאת לעומת 81 ב-2013 ו-17 ב-2012. 90% מהאנשים שאושפזו היו הרוכבים עצמם ו-10% מהם הולכי רגל. אחד מכל ארבעה מאושפזים היה ילד בגילאי 14-10, גיל שבו אסורה הרכיבה. מצבו של אחד מכל עשרה נפגעים הוגדר קשה.

מעמותת אור ירוק נמסר היום לאחר ההפגנה כי "האחריות היא של משטרת התנועה, שלא אוכפת את החוק ומאפשרת לרוכבים לסכן בכל יום ילדים וקשישים שהולכים במקום שאמור להיות הבטוח עבורם, ושל משרד התחבורה, שמאפשר לכלים לא חוקיים לנסוע על המדרכות".

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully