וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בדרום: "לא מוכנים להיות בני ערובה של הארגונים בעזה"

4.6.2015 / 0:27

אחרי שבפעם השנייה תוך שבוע ירדו תושבי הדרום למקלטים עקב ירי רקטות מרצועת עזה, מבהירים התושבים כי לא יסכימו לשוב לשגרת החירום. "לא מוכנים להיות בשר תותחים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

תושבים רבים באזור עוטף עזה הבהירו אמש (רביעי) אחרי נפילת שתי הרקטות במועצה האזורית שדות נגב כי אינם מוכנים לחזור למצב שבו אזור מגורם מטווח באופן תדיר על ידי רקטות שנורות מרצועת עזה. "אנחנו מקווים שמדובר במאבקי פנים-פלסטיניים ברצועה וזה לא דבר שמעיד על ירי מסיבי לעבר הדרום", אמר נמי טוויטו, תושב תקומה שבשטח מועצת שדות נגב. "אנחנו מייחלים לקיץ שקט בלי רקטות אבל איננו מוכנים להיות בני ערובה של ארגונים בעזה".

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, אמר: "אנו נמצאים לקראת הקיץ ושוב מוצאים את עצמנו מתמודדים עם אזעקות ונפילות בשטחנו. אנו דורשים מהצבא ומהמדינה להגיב בחומרה לכל ירי כדי לשמור על בטחון תושבי עוטף עזה והדרום כולו ולאפשר גם לילדנו חופשת קיץ מהנה".

"אותנו לא מעניין אם מדובר בארגונים סוררים או לא, אנחנו רוצים שקט", אמר שלומי חן, חבר מועצת עיריית נתיבות. "לא ייתכן שנחזור לשגרת האזעקות והריצה עם הילדים למקלטים, מישהו צריך לקחת אחריות על המצב, תושבי הדרום לא מוכנים להיות בשר תותחים של הארגונים בעזה".

נפילת רקטה בחצר בית באשקלון, יולי 2014. יותם רונן
תושבים מסתתרים מפני רקטות באשקלון במהלך "צוק איתן"/יותם רונן

הירי אמש היה השני תוך שבוע לעבר הדרום. ביום רביעי שעבר נורתה מרצועת עזה רקטה לעבר ישראל, אשר התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה. לא היו נפגעים. בתגובה, תקף כלי טיס של חיל האוויר ארבע תשתיות טרור בדרום רצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות. גורם ביטחוני בכיר אמר כי הירי בוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

לפני כחודש התפוצצה רקטה ששוגרה מרצועת עזה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ואותרה שעות אחדות לאחר מכן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לנפילה נשמעה אזעקה בשדרות וביישובי האזור. בנובמבר נפלה רקטה שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה טרם הנפילה.

(עדכון ראשון: 23:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully