וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במהומה במהלך ביקור נשיא מצרים בברלין: "רוצח ונאצי"

בתום מסיבת עיתונאים של א-סיסי ומרקל, צעקה לעברו אחת הצעירות במקום קריאות גנאי על רקע דיכוי זכויות האדם במדינה. היא הוצאה מהאולם. א-סיסי הגן על עונש המוות של מורסי: "הוא יוכל לערער"

צפו בתקרית

מהומה בזמן הביקור הממלכתי: מסיבת העיתונאים המשותפת של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי וקנצרלית גרמניה אנגלה מרקל, שנערכה היום (רביעי) בברלין, הסתיימה כאשר אישה צעקה לעברו "רוצח" ונלקחה מהאולם בידי אנשי הביטחון. קריאות נוספות נגד השליט זעקו "להדיח את השלטון הצבאי", בזמן שתומכיו של א-סיסי צעקו "תחי מצרים" בזמן ששני המנהיגים עזבו את המקום.

א-סיסי זוכה לביקורת נוקבת מצד מדינות מערביות וארגוני זכויות אדם בשל דיכוי תנועת "האחים המוסלמים" ופעילים ליברלים. מאז הדיח בהפיכה צבאית את הנשיא מוחמד מורסי ביולי 2013, מאות רבות מתומכי התנועה נהרגו ועוד אלפים אחרים נכלאו. על מורסי עצמו הוטל לאחרונה עונש מוות בגין שורת אישומים, אך א-סיסי הצדיק את גזר הדין. הוא הבהיר כי קודמו בתפקיד יוכל לערער על העונש.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: מצרים הורסת את "סמל הדיכוי" של שלטון מובארק
מכה ל"אחים המוסלמים": עונש מוות לנשיא מצרים המודח מורסי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין, 3 ביוני 2015. רויטרס
א-סיסי ומרקל בתום מסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

מרקל, מצדה, הודתה כי הסוגיות הקשורות לזכויות אדם ולעונש המוות הן נושאים שעליהם לשתי המדינות יש "דעות שונות". עם זאת, היא הדגישה כי מצרים היא בעלת ברית אסטרטגית במזרח התיכון. עוד לפני מסיבת העיתונאים המשותפת, אמר דוברה של מרקל סטפן זייברט כי על אף חילוקי הדעות בין ברלין לקהיר, "חשוב לשמור על דו-שיח עם מצרים על רקע המשברים הרבים והמצב המסוכן במזרח התיכון". מלשכתו של א-סיסי נמסר כי הוא יחפש להדק את שיתוף הפעולה הכלכלי, הצבאי והביטחוני עם מצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צעירה שצעקה לעברו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בזמן מסיבת עיתונאים בברלין והוצאה מהאולם, 3 ביוני 2015. AP
הצעירה שהוצאה מהאולם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully