וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס, סקילה וקטיעת איברים: הדוח המטריד של האו"ם על הומופוביה

3.6.2015 / 8:00

בדוח שפורסם השבוע נטען כי מאות מקהילת הלהט"ב נהרגו בשנים האחרונות משימוש בכוח נגדם. בעוד שחלק ממדינות העולם אוסרות אפליה על רקע נטייה מינית, בחלק אחר הומוסקסואלים הופכים קרבנות לאלימות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(לראשונה באוגנדה: זוג הומואים יישפטו בגין קיום יחסי מין, ספטמבר 2014)

מאות בני אדם נהרגו ואלפים נפצעו בשנים האחרונות מאלימות "הומופובית" ו"טרנסופובית" ברחבי העולם - כך קובע האו"ם בדוח חדש שפורסם השבוע ושעוסק במצב זכויות האדם של קהילת הלהט"ב.

זייד ראאד אל-חוסיין, נציב זכויות האדם של האו"ם, מציין בדוח כי אלימות שנובעת מהומופוביה או טרנסופוביה "היא לעתים קרובות ברוטלית ובמקרים מסוימים עולה, מבחינת האכזריות שבה, על פשעי שנאה אחרים".

מצעד הגאווה באנטבה, אוגנדה. AP
מצעד הגאווה באוגנדה, בשנה שעברה/AP

על פי הדוח, יותר מ-1,700 טנסג'נדרים נרצחו בשנים 2014-2008. בין מעשי האלימות שאותם מונים כותבי הדוח מצוינים אונס, הטלת מום באיבר המין, סקילה וקטיעות איברים. כך לדוגמה, במדינות מסוימות נדרשים טרנסג'נדרים לעבור סירוס או ניתוח אחר כדי שיוכלו לשנות את הרישום החוקי של מינם.

עוד בוואלה!NEWS:
ישראל מחתה - וארה"ב דחתה מסמך הנוגע לפירוז מנשק גרעיני
האו"ם מאשים את ישראל בהרג פלסטינים ששהו במתקניו בעזה
האו"ם גינה פגיעת ישראל בנשים - והתעלם מהמצב בסעודיה ואיראן

עוד באותו נושא

הודו: הומוסקסואל אולץ לשכב עם אמו ולסביות נאנסות ע"י בני דודים

לכתבה המלאה
הפגנה נגד חקיקה אנטי-להט"בית, אינדיאנפוליס, אינדיאנה, מרץ 2015. רויטרס
הפגנה נגד חוקים אנטי-להט"ביים באינדיאנפוליס, בחודש שעבר/רויטרס

חוסיין הוסיף כי במקרים של פשעי שנאה על רקע להט"בי, הקורבנות נרתעים לעתים קרובות מלדווח על המעשים מתוך פחד שיוצאו מהארון בעל כורכם או שיהפכו קרבן לסחיטה. "מבצעי מעשי הרצח הגרוטסקיים זוכים לחסינות, לעתים בזכות שיתוף הפעולה של הרשויות החוקרות", נכתב בדוח.

הדוח מציין לחיוב את השינוי שחל במדינות כמו מוזמביק, שעד דצמבר 2014 הייתה בה ההומוסקסואליות לא חוקית, וקובה, שבה חוקק חוק נגד אפליה על רקע נטייה מינית. בנוסף מצוינות לטובה מדינות כמו צרפת וברזיל, שיחד עם שמונה מדינות אחרות החליטו לאפשר בשנים האחרונות נישואים חד-מיניים.

"על אף שישנה התקדמות מאז 2011 - מועד פרסום המחקר הקודם - התמונה הכוללת מראה אפליה, אלימות והטרדות מתמשכות שמשפיעות על כל אנשי קהילת הלהט"ב בכל מקום", מסכם נציב זכויות האדם חוסיין, שקורא בין היתר למדינות העולם לחוקק חוקים נגד פשעי שנאה על רקע להט"בי, לבטל אי-חוקיות של יחסים חד-מיניים ולאסור קיום "טיפולי המרה" שנועדו "לרפא" נטיות הומוסקסואליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully