וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם גינה פגיעת ישראל בנשים - והתעלם מהמצב בסעודיה ואיראן

21.3.2015 / 0:37

בתום אירוע פסגה של הוועדה למעמד האישה גונתה ישראל בשל פגיעתה בנשים פלסטיניות תחת כיבוש. מדינות אחרות שבהן מצב הנשים הוא מהגרוע בעולם כלל לא הוזכרו. פרושאור: "המפרות הגדולות ביותר של זכויות נשים זוכות לחסינות"

קרדיט: עמוד שגריר ישראל באו"ם ביוטיוב עריכה: מתן חדד

(צפו: נאום שגריר ישראל באו"ם באירוע הפסגה של הוועדה למעמד האישה, בשבוע שעבר)

שיא חדש של צביעות באומות המאוחדות: אירוע פסגה של הוועדה למעמד האישה באו"ם, שנערך בשבוע האחרון במטה הארגון, הסתיים עם החלטת גינוי נגד ישראל - מבלי להתייחס לאף מדינה אחרת בעולם. ישראל גונתה על ידי הוועדה בשל "פגיעה בנשים פלסטיניות החיות בגדה המערבית". עם זאת, מדינות אחרות שבהן החקיקה בתחום מעמד האישה הינה מהנחשלות בעולם, כגון איראן, סוריה וסעודיה, כלל לא הוזכרו.

ההחלטה שהתקבלה בסיום הכינוס, אשר הוגשה בשם הפלסטינים על ידי קבוצת המדינות המתפתחות באו"ם, הטילה על ישראל את האחריות לפגיעה בנשים הפלסטיניות. המדינה היחידה שהגנה על ישראל בהצבעה והתנגדה להצעה הייתה ארצות הברית. מדינות אירופה נמנעו, ושאר המדינות שלקחו חלק בוועדה הצביעו בעד. האירופים נמנעו כיוון שמצד אחד, הם מסכימים עם הביקורת על ישראל בנוגע לכיבוש בשטחים, אך מצד שני, הם רצו למחות על כך שישראל "מסומנת" על ידי הוועדה לשלילה, וכל שאר המדינות בעולם שפוגעות בזכויות האישה, כלל אינן מוזכרות.

עוד בוואלה חדשות:
כשבישראל מרכיבים ממשלת ימין, ברשות מחכים בפינה עם נבוט
למה נתניהו עשוי לחלק את הביטחון או החוץ לליברמן או לבנט?
פיצוץ מסתורי, תקווה שהתנפצה ושתי משפחות מרוסקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באו"ם נעשית דמוניזציה לישראל". רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בתגובה להחלטה: "אם למישהו היה ספק שבארגון האומות המאוחדות נעשית דמוניזציה לישראל, הנה האמת כולה מוטחת בפרצופו במלוא העוצמה. 193 מדינות חברות באו"ם, והן כוללות מדינות אשר טובחות באזרחים ואזרחיות, כולאות עיתונאים ועיתונאיות, מוציאות להורג נשות אופוזיציה ומחוקקות חוקים מפלים בתחום המגדר. כל המדינות האלה זוכות לחסינות. הוועדה למעמד האשה בעצמה מורכבת מהמפרות הגדולות ביותר של זכויות נשים בעולם". יש לציין כי גם שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור, אמרה רק לפני כשבועיים שישראל זוכה ליחס מחפיר באו"ם.

הדיפלומטית הישראלית נלי שילה, חברה במשלחת הישראלית לאו"ם, הגיבה בשפה הערבית להחלטה ואמרה: "כשאנחנו מצביעים היום נגד ההחלטה, אנחנו לא מצביעים נגד האישה הפלסטינית, אלא למענה. לא זו הבמה המתאימה, ולא זו הדרך לשיפור מעמד האשה הפלסטינית. השינוי יבוא ממקום של לקיחת אחריות של ההנהגה הפלסטינית ועבודה למען העתיד. הפלסטינים מנצלים את במת האו"ם כדי לנגח את ישראל, וההתנהלות שלהם לא תסייע לעם הפלסטיני בכלל ולא לאשה הפלסטינית בפרט".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully