וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז הפלסטיני שצורף לאו"ם: ישראל מסיתה נגדנו

"מרכז השיבה הפלסטיני" טוען שישראל מנסה להשחיר את פניו כאשר היא טוענת שיש לו קשרים עם חמאס: "איננו מזוהים עם שום זרם". בישראל מאשימים: איסמעיל הניה הוזמן לנאום בוועידות הארגון, בכיריו סייעו למשט לעזה

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. AP
רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם: "החמאס נכנס לאו"ם מהכניסה הראשית"/AP

בירושלים מיהרו הבוקר לגנות את ההחלטה לצרף את "מרכז השיבה הפלסטיני", ארגון שמושבו בבריטניה, לרשימת הארגונים המוכרים בידי האו"ם. המרכז הפלסטיני (PRC) מכחיש כי יש לו קשרים לחמאס, ומאשים את ישראל "בניסיון להוליך שולל" את חברי הוועדה.

ההחלטה התקבלה בוועדה המפקחת על ארגונים לא-ממשלתיים, המסונפת למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם. בוועדה חברות 19 מדינות, ו-12 מהן - בהן איראן, פקיסטן, סודאן, טורקיה, ונצואלה, סין וקובה - תמכו אמש במתן מעמד חברות למרכז הפלסטיני. שלוש מדינות - ישראל, ארה"ב ואורוגוואי - התנגדו, ואילו הודו, רוסיה ויוון נמנעו בהצבעה. בורונדי נעדרה ממנה.

המעמד שניתן אמש לארגון מעניק לו גישה לארגוני האו"ם, ומזכה את נציגיו במעמד משתתף או משקיף באירועים ובכנסים הרבים שמארגן האו"ם ברחבי העולם.

המרכז מזהה את עצמו כגורם "עצמאי, המוקדש למען הפליטים הפלסטינים ולמען זכות השיבה". באתר האינטרנט שלו, "מרכז השיבה הפלסטיני" טוען כי הוא "אינו מזוהה עם שום פלג פלסטיני, ובכלל זה עם חמאס". עם זאת, בפרסומי מערכת הביטחון מוזכר כי נאום-וידאו של ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הניה, הוקרן בכמה ועידות שאירגן המרכז באירופה בשנים האחרונות.

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
במערכת הביטחון קושרים בין מרכז השיבה הפלסטינית לאיסמעיל הניה/AP

בחודש דצמבר 2010, חתם שר הביטחון דאז, אהוד ברק, על צו שהכריז על "מרכז השיבה הפלסטיני" כעל התאחדות בלתי מותרת בישראל". לפי אתר השב"כ, "המרכז מצהיר רשמית כי פעילותו נועדה לקדם את סוגיית הפליטים הפלסטינים בלבד - אולם בפועל, הוא משמש כזרוע ארגונית ומתאמת של תנועת חמאס באירופה".

בהודעה נטען בנוסף כי "פעילי המרכז, שהם בכירים בחמאס, פועלים לקידום מטרות התנועה באירופה, ומקיימים קשר ישיר עם בכירי חמאס שונים, לרבות ראשי התנועה בדמשק". בהמשך נכתב כי "בשנים האחרונות בלט המרכז כגורם המוביל בפעילות 'הקמפיין האירופי לשבירת המצור על עזה', והיה מעורב, בהובלת אחד מפעיליו הבכירים, ערפאת מאדי, בתכנון המשט האלים (מאי 2010) שבו השתתפה ספינת המרמרה, וכל זאת בשיתוף פעולה עם קרן ה-IHH בטורקיה".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הוסיף אחרי ההצבעה אמש כי "האו"ם מגדיל לעשות - ומכניס בהוד והדר את חמאס בכניסה הראשית של הארגון ומאפשר לו להיות משתתף מן המניין". באו"ם לא הגיבו עדיין לטענות שהשמיע פרושאור לגבי המרכז הפלסטיני, ובדבר הראיות שלכאורה קושרות אותו לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully