וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המשויך לחמאס צורף לאו"ם כמייעץ: "תיאטרון האבסורד"

2.6.2015 / 8:20

"מרכז השיבה הפלסטיני" הוכרז בישראל כארגון טרור ב-2010, ובירושלים זועמים על צירופו לאו"ם. החשש: מעמד הארגון יתעצם בזירה התקשורתית והבינאלומית. "הם קיבלו חותמת כשרות"

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
המעמד החדש יאפשר לארגון לקבל גישה חופשית לוועידות ולכנסים שונים באו"ם/רויטרס

בירושלים זועמים הבוקר (שלישי) על החלטת האו"ם שפורסמה אמש, ההופכת את "מרכז השיבה הפלסטיני", ארגון הקשור לתנועת חמאס, לגוף המייעץ לאו"ם בנושא הישראלי-פלסטיני. הארגון הוכרז בישראל כארגון טרור בשנת 2010, והראיות לקשרי הטרור שלו הוצגו על ידי שגרירות ישראל באו"ם, אולם הדבר לא מנע ממדינות רבות לתמוך בקבלתו כגוף מייעץ במסגרת הוועדה של האו"ם לארגונים לא ממשלתיים.

החשש בירושלים הוא כי מעמד של ארגון המייעץ לאו"ם יאפשר ל"מרכז השיבה" לחזק את השפעתו בזירה התקשורתית והבינלאומית ולהציג את פעילותו באור לגיטימי. "במקום שישאלו אותם בכל מקום שהם פועלים בו למה הם קשורים לחמאס, הם פשוט יציגו את עצמם כארגון שקשור לאו"ם וקיבל ממנו חותמת כשרות", הסביר בכיר במשרד החוץ. כמו כן, המעמד החדש יאפשר לארגון, המעודד חרמות על ישראל וסנקציות נגדה, לקבל גישה חופשית לוועידות ולכנסים שונים באו"ם, ושם יוכלו פעילי הארגון להפיץ את משנתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האו"ם מכניס בהוד והדר את חמאס בכניסה הראשית". רון פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס אמש להחלטה ואמר כי עד היום האו"ם נתן הנחות לחמאס ובכך עזר לו לחזק את פעולותיו. "עכשיו האו"ם מגדיל לעשות ומכניס בהוד והדר את חמאס בכניסה הראשית של הארגון, ומאפשר לו להיות משתתף מן המניין", אמר. "לפי התסריט הזה, אנחנו עשויים יום אחד למצוא את חיזבאללה יושב במועצת הביטחון, ואת דאעש מצביע במועצה לזכויות אדם. זהו תיאטרון האבסורד באו"ם בשיאו".

הנחמה היחידה בירושלים מן הפרשה העגומה הזו היא העובדה שבמהלך ההצבעה שהתקיימה בנושא אמש, רוסיה והודו - שתי מדינות שלרוב תומכות בקו הפלסטיני בפורומים הבינלאומיים - נמנעו במקום לתמוך בהצעה. המדינות היחידות שהתנגדו להצעה, אגב, היו ארצות הברית ואורוגוואי.

"ההחלטה הזו שערורייתית ומאפשרת מסלול הלבנה לארגוני טרור", אומרים בירושלים. ישראל מתכוונת לבחון דרכים להגבלת פעילותו של הארגון במוסדות הבינלאומיים למרות ההחלטה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
  • עוד באותו נושא:
  • האו"ם
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully