וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות קצינים בכירים עתרו לבג"ץ: "לא לסגור את הגדוד הדרוזי"

2.6.2015 / 11:29

בעתירה שהוגשה נגד החלטת הרמטכ"ל ושר הביטחון מבקשים בני העדה הדרוזית לפתוח מחדש את הנושא לדיון. "ראוי שהחלטה תתקבל לאחר חקירה יסודית", נכתב בעתירה, "ולא להסתפק בעמדת גורמים הנגועים בשיקולים זרים"

תרגיל של גדוד חרב, יוני 2012. ג'יליס
לוחמי גדוד חרב במהלך תרגיל/ג'יליס

41 מבני העדה הדרוזית החברים ב"עמותת הקצינים הדרוזים המשוחררים בישראל" הגישו אתמול (שני) עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר הביטחון, משה יעלון, והרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לסגור את גדוד "חרב". בין העותרים ישנם קצינים בכירים במילואים. בכוונתם לקבל צו ביניים על מנת לעצור את ההחלטה ולפתוח את הנושא לדיון מחדש.

לטענת העותרים, מאחוריהם עומדים חיילים וקצינים משוחררים בני העדה הדרוזית, והם מהווים דוגמית קטנה לאלפים נוספים המזדהים עם העתירה והסבורים כי החלטת שר הביטחון והרמטכ"ל שגויה. בין חברי העמותה ישנם קצין במילואים בדרגת אלוף, ארבעה תתי-אלופים, 25 אלופי משנה, 60 סגני-אלוף ומאות רבי סרנים ונגדים. העותרים מזהירים כי ההחלטה על פירוק הגדוד תביא לירידה משמעותית ביותר באחוז הגיוס בקרב הדרוזים ותגרום לתופעה של סרבנות.

לקריאה נוספת:
אחרי הסערה: יעלון הציע לשמר את הגדוד הדרוזי ככוח מילואים
עדיף ללא החרב | דעה
הדרוזים זועמים על סגירת הגדוד: "בלעדיו, העדה שלנו תיעלם"

ביקור שר הביטחון משה יעלון בתיכון בראשל"צ במסגרת תרגיל העורף, מאי 2015. דרור עינב
משה יעלון/דרור עינב

בעתירה נטען כי הרמטכ"ל קיים התייעצויות עם גורמים מבני העדה הדרוזית, "גורמים אשר נקבעו על ידו בלבד, עימם התייעץ כביכול, ובסופו של דבר החליט לפרק את הגדוד לאחר שאימץ את דעותיהם של חלק מאותם גורמים עימם התייעץ. הגם שנראה לכאורה כי גם ללא התייעצות, מסתבר כי הרמטכ"ל גמר אומר לפרק את הגדוד בין אם בהמלצת גורמים כאלה ואחרים ובין אם בהיעדרה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"העדה הדרוזית איננה עדר הזקוק לרועה"

עוד נכתב בעתירה כי הרמטכ"ל זימן ללשכתו קצינים בני העדה כדי לשמוע את עמדתם באשר לפירוק הגדוד. בפועל, טוענים העותרים, הם זומנו כדי ליצור "מראית עין" של התייעצות, על אף שההחלטה על סגירת הגדוד כבר התקבלה. "קיום ההתייעצות נועדה אך ורק לתת לה את הגושפנקה החוקית, כדי שבדיעבד יוכלו המשיבים (יעלון ואיזנקוט – א"ב) לטעון כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם גורמים כאלה ואחרים ובמיוחד עם 'מנהיגי העדה', שהוכתרו ככאלה על ידי המשיבים עצמם", נכתב בעתירה. "אותם 'מנהיגים' מעולם לא נבחרו על ידי בני העדה להיות מנהיגיה, שעה שהעדה הדרוזית איננה עדר הזקוק לרועה שישמור עליו".

הרמטכ"ל היום באיו"ש במהלכו של התרגיל המטכ"לי.מרץ 2015. דובר צה"ל
"אם ההחלטה הינה צבאית נטו למה הרמטכ"ל היה צריך להתייעץ עם 'מנהיגי העדה''". איזנקוט/דובר צה"ל

"ראוי כי החלטה על הפירוק תתקבל לאחר חקירה יסודית, תוך התייעצות עם גורמים מקצועיים בתחומים שונים ולא להסתפק בשמיעת עמדותיהם של גורמים כאלה ואחרים, שללא כל ספק רבים מאותם גורמים נגועים בשיקולים זרים וכל רצונם הוא להימצא חן בעינכם כמי שתומכים בפירוק הגדוד", הוסיפו העותרים. "בנסיבות אלה סבורים אנו כי מן הראוי לשוב ולשקול את נושא הפירוק פעם נוספת תוך מתן משקל גם לשיקולים שהובאו וגם לשיקולים נוספים, ובמיוחד לאחר התייעצות עם בעלי מקצוע שונים ושמיעת דעתם של העומדים להתגייס במסגרת בתי הספר התיכוניים".

"כור ההיתוך של העדה הדרוזית"

"לא נלקחה בחשבון דעתם של אלה שההחלטה אמורה להשפיע עליהם באופן ישיר"

עו"ד שקיב עלי שמייצג את העותרים אמר לוואלה!NEWS כי ההחלטה לסגור את גדוד "חרב" "אינה סבירה ולא מידתית ויש בה כדי למחוק את המורשת של הגדוד הדרוזי על פני 42 שנה". לדבריו, "פירוק הגדוד יכול לפגוע בצעירים שיבקשו בעתיד להתגייס אליו, בין היתר משום שאין להם את המסוגלות להתאקלם ליחידות צבא אחרות מטעמים חברתיים ואחרים. משום כך סבורים העותרים כי יש להותיר את הגדוד על כנו משום שהוא מהווה אכסניה וחממה תומכת של הצעירים הדרוזים במיוחד אלה שיתקשו להשתלב ולהתגייס ליחידות אחרות.

"טענת הרמטכ"ל כי מרבית הצעירים הדרוזים מבקשים להתגייס ליחידות אחרות ולאו דווקא לגדוד 'חרב', יכולה לבוא על פתרונה ככל שיתגייסו לגדוד זה גם חיילים יהודים, ואין כל סיבה מדוע לא יפעל הצבא לחייב גם חיילים יהודים להתגייס לגדוד שלחם במצוינות בכל מלחמות ישראל", הוסיף.

סגן אלוף (במיל') זיאד הינו, חבר בעמותה שהוביל את תהליך הגשת העתירה אמר כי בחרו לעתור נגד הרמטכ"ל "מאמונה שלמה שההחלטה אינה סבירה ולא לקחה בחשבון את כלל ההיבטים. אם ההחלטה הינה צבאית נטו למה הרמטכ"ל היה צריך להתייעץ עם 'מנהיגי העדה' כהגדרתו. דומני שלא נלקחה בחשבון דעתם של אלה שההחלטה אמורה להשפיע עליהם באופן ישיר והם בני הנוער והמלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון – א"ב) מקרב בני העדה. היה ראוי שדעתם תישמע". הינו הוסיף כי גדוד "חרב" הינו "כור ההיתוך של העדה הדרוזית, בדיוק כמו שצה"ל הוא כור ההיתוך של החברה הישראלית. הגדוד הוא הדבר שאיחד וממשיך לאחד את בני העדה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully