וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה: שוטרי מג"ב יוצאים מהישיבה ביצהר

29.5.2015 / 14:52

השוטרים צפויים לעזוב את ישיבת "עוד יוסף חי" לאחר שנה שבה שהו בה על מנת למגר אירועים של תקיפת כוחות הביטחון שמקורם היה בישיבה. ביצהר נערכים לחזרה למבנה: "שמחים שמערכת הביטחון 'ירדה מהעץ'"

צילום: ישיבת "עוד יוסף חי", עריכה: טל רזניק

שנה חלפה מאז נכנסו כוחות מג"ב לישיבת "עוד יוסף חי" שבהתנחלות יצהר בהוראתו של שר הביטחון משה יעלון – ובעוד יומיים הם צפויים לעזוב אותה. צו התפיסה שהוציא אלוף פיקוד המרכז בהוראתו של יעלון יצא בעקבות כמה אירועים שבהם הותקפו כוחות הביטחון באזור יצהר וניזוק ציוד צבאי שהיה עמם. לפי גורמי ביטחון, מקורם של האירועים היה בתלמידי הישיבה.

האירועים הבולטים היו ניקוב צמיגים של כלי רכב צבאי והשחתת מוצב בהתנחלות. יעלון הורה להוציא את התלמידים מהמבנה ולתפוס את הישיבה. הצו הוצא, ופלוגת מג"ב התמקמה במקום. באותה עת הועברה פעילות הישיבה למבנה אחר בתוך יצהר.

עוד בנושא:
מג"ב מתחיל להתקפל: סוף להחזקת ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר?
רבנים קראו לסרב פקודה: "תפיסת הישיבה ביצהר - חילול הקודש"
תושבי יצהר: "המדינה מטילה סנקציות רק עלינו"

כוחות מג"ב מפנים את הציוד שלהם מישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, מאי 2015. ישיבת עוד יוסף חי, מערכת וואלה! NEWS
מג"ב החלו לפנות את הציוד מהמקום/מערכת וואלה! NEWS, ישיבת עוד יוסף חי

במהלך השנה האריך אלוף הפיקוד את הצו כמה פעמים בהנחיית משרד הביטחון. בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שחלה ירידה ניכרת בהיקף האירועים הבעייתיים במקום, הפסיקו שוטרי מג"ב לישון בישיבה וקיימו במקום משמרות של שישה שוטרים בכל פעם לאורך שעות היממה.

לפני כמה ימים, בדיון שנערך אצל שר הביטחון לקראת סיום הארכת הצו האחרונה, הוחלט בהתאם להמלצות הצבא ושירות הביטחון שאין צורך יותר בתפיסת הישיבה. מועד פקיעת הצו הוא בעוד יומיים, וכבר אתמול החלו להעמיס ציוד מהישיבה ולפנות אותה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות מג"ב מפנים את הציוד שלהם מישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, מאי 2015. ישיבת עוד יוסף חי, מערכת וואלה! NEWS
פינוי מיטות מהישיבה/מערכת וואלה! NEWS, ישיבת עוד יוסף חי

בישיבת "עוד יוסף חי" נערכים לכניסה המחודשת למבנה, ולדבריהם הם צפויים לעשות זאת מיד עם פקיעת הצו ביום ראשון. ביום חמישי מתכננת ההנהלה אירוע מרכזי לכבוד החזרה למבנה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. מההנהלה נמסר כי במבנה יש נזקים רבים שנגרמו במהלך שהות השוטרים והחיילים בישיבה. "בין השאר שברו השוטרים את דלתות בית המדרש וגרמו נזק רב לקירות", נמסר.

"אנו שמחים שמערכת הביטחון 'ירדה מהעץ' של תפיסת הישיבה", אמרו בישיבה עם פרסום החלטת שר הביטחון שלא להאריך פעם נוספת את צו התפיסה. "חבל ששר הביטחון אינו מתנצל על המעשה החמור והתקדימי של גזל וחילול בית המדרש יותר משנה תמימה. אנו מאחלים לו, ולכל השותפים במעשה הנפשע, לחזור בתשובה שלמה. ההתנכלות המתמשכת לישיבה, כולל שלילת התקציבים, היא ניסיון לסתימת פיות שלא יצלח. הישיבה המשיכה ותמשיך, בעזרת השם, להשמיע בקול צלול את אמירותיה לתשובה והנהגה ציבורית על פי התורה".

הפלסטינים חוששים

"מערכת הביטחון זיהתה כי ביישוב יש פעילות חיובית כדי להקיא מתוכם את הגורמים השליליים בישיבה, והתנגדות לפעילות מסוג זה, ופעילות תג מחיר הובילו להחלטה", מסר גורם ביטחוני. "אם נראה שהמצב שוב יידרדר, לא נהסס לחדש את הצו בהתאם לצורך".


בתוך כך, בשיחה עם וואלה!NEWS הביעו תושבים פלסטינים בכפרים הסמוכים ליצהר חשש כבד מהמצב. לדבריהם, בזכות תפיסת הישיבה והצבת כוח צבאי באופן קבוע במקום ירד מספר האירועים שבהם נפגעו תושבי הכפר או רכושם בצורה מאוד משמעותית. לדבריהם, החשש הגדול הוא שעכשיו המצב יחזור לקדמותו ואף יתעצם, ואירועי פגיעה כאלו יהפכו לדבר יום-יומי ושגרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully