וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אם הוא רוצה בשקט, לחמאס אין יכולת לסכל ירי ב-100%

27.5.2015 / 8:36

סכסוכים פנימיים בין ארגוני הטרור הם שהביאו לירי לישראל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה!NEWS, והדבר בהחלט עלול לקרות שוב. ובכל זאת, תגובתה המדודה של ישראל מבהירה לחמאס: השמירה על שלטונכם היא אינטרס שלנו

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק

כפי שזה נראה כרגע, חילופי המהלומות בין ישראל לרצועת עזה באו לסיומם המהיר והצפוי. מטח שירה הג'יהאד האיסלאמי כתוצאה ממתיחויות פנימיות בארגון הוביל לתגובה ישראלית מדודה ומוגבלת, שכללה תקיפה של שני יעדים של הג'יהאד האיסלאמי ברפיח ובחאן יונס, מפקדה של ועדות ההתנגדות העממית ועמדה של חמאס בצפון הרצועה. כל העמדות היו ריקות ולא היו נפגעים, ככל הנראה בכוונת מכוון - ניסיון ישראלי למנוע אבדות בנפש שהיו גוררות מן הסתם תגובה פלסטינית נוספת.

ניכר כי גם לאחר הירי לעבר גן יבנה, לשני הצדדים - חמאס וישראל - יש אינטרס ברור לשמר את השקט בין הצדדים. התגובה המדודה של ישראל גם שולחת מסר לחמאס שלפיו ממשלת נתניהו מעוניינת לשמר את הסטטוס קוו הנוכחי עם חמאס: שקט ייענה בשקט, וישראל תפעל על מנת לאפשר את שרידותה הכלכלית של עזה. עם זאת, מעבר למסר זה, גם ההתקפות הלילה מעידות על הכרה במציאות שנוצרה מול הרצועה: מבחינת ממשלת ישראל וכוחות הביטחון שלה, השמירה על שלטון חמאס היא אינטרס ביטחוני מאחר שהחלופות גרועות יותר.

עוד בוואלה!NEWS:
המבחן הראשון של ארדן: מי ימונה למפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס?
לקראת השרב הגדול: 42 מעלות בתל אביב, 600 כבאים בכוננות
אמנסטי: חמאס ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן"

אנשי הג'יהאד האיסלאמי באימונים באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, דצמבר 2014. AP
הירי נבע מסכסוך פנימי בארגון. לוחמים של הג'יהאד האיסלאמי/AP

במערכת הביטחון בישראל מבינים גם בבוקר זה שאם "חלילה" ייפול שלטון חמאס, משמעות הדבר אנרכיה לטווח ארוך ברצועת עזה, או כיבוש ישראלי מחודש של הרצועה. ישראל אינה רוצה באף אחת מן האופציות הללו.

עם זאת, יש להכיר גם במציאות כפי שהיא: אמנם חמאס פעל הלילה כדי לעצור חשודים בירי הרקטות ומנסה למנוע מארגונים שונים, ובהם הג'יהאד האיסלאמי, להוביל את עזה ואת ישראל למלחמה, אולם לחמאס אין את היכולת לסכל כוונות שכאלה במאת האחוזים. במידה מסוימת, לשליטי עזה גם נוח לשמר את המצב כמו שהוא כדי לא להיגרר למלחמה פנימית בעזה ולא להיתפס כמי שמשתפים פעולה עם ישראל, ובאותו זמן להעביר מסר לישראל שכל עוד לא יהיה פתרון כולל ושלם לבעיית עזה, שקט מוחלט לא יהיה כאן.

הירי אתמול, כפי שנחשף לראשונה לפי וואלה!NEWS, נבע מעימות פנימי בין מפקדי גזרות בג'יהאד האיסלאמי. סכסוך אישי בין השניים, שכלל חטיפה של פעילים המקורבים למפקד היוצא, גרר ירי של רקטות דווקא לעבר ישראל. זה הסטטוס קוו בין ישראל לרצועה, ולמרבה הצער כך ייראו גם פני הדברים בתקופה הקרובה.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשי חמאס באתר שהותקף בידי צה"ל ברפיח, מאי 2015. רויטרס
אנשי חמאס באתר שהופצץ על ידי צה"ל, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully